Siis mikä tällainen on? str agal bakteeri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen raskaana ja pissanäytteessä oli tällainen? Nyt joutuu sit synnytyksessä antamaan jotain antibioottia ettei tartu vauvaan?
Neuvolan th sanoi että joku ihan yleinen juttu eikä tarvii lääkitä ellei aiheuta oireita, uus pissanäyte pitää vielä antaa.
Siis mistä tollanen tulee? Mulla on ennestäänkin lapsia enkä oo koskaan kuullukaan tuollaisesta. Onks jollain ollut tai muuten tietoa?!?
Kamala paniikki tuli, pitää varmaan huomenna soittaa vielä sinne neuvolaan ja kysellä enemmän!

Apua! Siis 4% sen saaneista vauvoista kuolee?!?
Miksi mä en oo ikinä ennen kuullutkaan tällaisesta?
Ja siis mistä se tulee???
Mä en suostu synnyttämään ollenkaan, voiko tuon takia saada sektion?

[QUOTE="vieras";25516790]Mut miten se yhtäkkii voi vaan tulla? Ja miksei sitä lääkitä jos sen lääkkellä sais pois?
Mitä voi aiheuttaa? :/[/QUOTE]

sellainen se vaan on joskus se on aktiivinen joskus ei.. monesti voi raskauden aikana tulla. ei lääkitä jos ei ole oireita koska se ei ole vaarallinen sinulle eikä syntymättömälle vauvalle. synnytyksessä se voi tarttua vauvaan ja aiheuttaa yleistulehduksen vauvalle. siksi annetaan antibioottia suoneen synnytyksessä jos tiedetään että äiti kantaa tätä streptokokki b:tä.

itselläni myös ollut molemmissa raskauksissa. ekassa tiedettiin ja sain ab-tipan synnytyksessä, ei ongelmia. toisessa raskaudessa ei ehditty mitään tippaa laittaa. Eikä lapselle mitään tullut. Mutta sitä seurataan kyllä tarkasti ottamalla verikokeita vauvalta.

ei tuosta kannata ottaa stressiä!

No ei tuosta kannata panikoida. Se on todettu ja nyt saat rutiininomaisesti antibioottia synnytyksen yhteydessä eli asia on siis hoidossa. Ei sulla ole mitään hätää. Ei vauvasi ole vaarassa, koska saat sitä antibioottia.

Yhteistyössä