siis MIKÄ näissä pyykeissä haisee...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Vieras
Mä en ymmärrä. Meillä parisen vuotta vanha pyykinpesukone. Jotkut koneelliset pyykkiä haisee aivan kamalalle. Siis sit kun ovat kuivia. Aivan ummehtunut haju joka ei lähe pois. Ulkonaki olen kuivattanut, silti jotkut haisevat aivan kamalle. Tuntuu et niitä vaatteita ei voi käyttää mitkä haisee.

Onks koneessa jokin vika vai missä. Tympii jo melko lailla lajitella sitä pyykkiä ko joka toisen vaatteen saa pestä uudelleen ko haisee niin karseelle. Eihän niitä voi viikata muiden vaatteiden joukkoon, kohta lemuaa koko vaatehuone.

huomannu oon saman jutun! varsinkin kuivausrummun jälkeen käryävät vielä enemmän, ja uusiksi menee pesut. kaikki vaatteet ei eikä tosiaan jokainen koneellinen. meilläkään koneessa ei luulis olevan vikaa??? kun vast parisen kuukautta ollu

Meillä alkaa ainakin haista aika nopeesti jos jää koneeseen pesun jälkeen. Nimimerkillä pesin juuri vaatekaapillisen omia vaatteita.
Meillä ei käytetä huuhteluainetta, koska pilaa stretsin ja mä olen allerginen.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Ootko pessy konetta koska viimeksi tyhjänä 90asteessa? Jos haju tarttuu sieltä?

http://www.martat.fi/neuvonta/kodinhoito/pyykki_puhtaaksi/haiseeko_pyykkikoneesi/

No miks sitten ei kaikki pyykit haise? Siis koneelliset. Jotkut vaan. Olen kyl pyörittänyt sitä 90, mut ei tuo helpotusta tähän ongelmaan.

Sama homma meillä, tosin vaan tummat pyykit jotka pesen 40 asteessa. Vaaleemmat ei haise, vaikka sama aine ja sama lämpötila olis. Oon pessy koneen ja otan ne ihan samantien koneesta ulos kun se sammuu ja annan kunnolla kuivua, ei auta... mikähän juttu se oikeen on... Ällöttävää kun puhtaat vaatteet haisee ummehtuneelle! Jossain sukissa se ei ehkä haittais mut muissa vaatteissakin... :/

Alkuperäinen kirjoittaja maria:
Sama homma meillä, tosin vaan tummat pyykit jotka pesen 40 asteessa. Vaaleemmat ei haise, vaikka sama aine ja sama lämpötila olis. Oon pessy koneen ja otan ne ihan samantien koneesta ulos kun se sammuu ja annan kunnolla kuivua, ei auta... mikähän juttu se oikeen on... Ällöttävää kun puhtaat vaatteet haisee ummehtuneelle! Jossain sukissa se ei ehkä haittais mut muissa vaatteissakin... :/

SIIS meillä sama homma niiden pyykkien värien kanssa. TUMMAT haisee, usein vaan minun ja mieheni kamppeita. Harvemmin vaaleat ja punaiset haisevat vaikka 40 pesisinki.

Tummat pesen aina 40. Pitäsiköhän kokeilla josko 60 ohjelmalla ei sit haisiskaan...

Alkuperäinen kirjoittaja kukkurallinen kuraa:
meillä jotkut vaatteet haisi tod. pahalle joskus, mut vaihdoin huuhteluainetta niin se vanhan rätin haju lähti pois. se oli jännää et kaikki vaatteet ei haissu, oisko syy vaatteen materiaalissa?

Mä olen kokeillu jo monia eri huuhteluaineita. Sama homma kaikilla aineilla, haisee ne silti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä jotkut vaatteet haisi tod. pahalle joskus, mut vaihdoin huuhteluainetta niin se vanhan rätin haju lähti pois. se oli jännää et kaikki vaatteet ei haissu, oisko syy vaatteen materiaalissa?

Mä olen kokeillu jo monia eri huuhteluaineita. Sama homma kaikilla aineilla, haisee ne silti.

Ootko kokeillut eri pesuaineita?

Zeoliitti sen saa aikaan. Kannattaa käyttä fosfaattipitoista pesuainetta. Apteekista voi ostaa sitruunahappoa ja pestä sillä kerran pari. Pitäisi tepsiä. Sen jälkeen muistaa katsoa ettei pesuaine sisällä zeoliittia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ootko kokeillut eri pesuaineita?

En ole. Olen kyl ajatellu, mut en koskaan kaupas muista ostaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja veden-neito:
Zeoliitti sen saa aikaan. Kannattaa käyttä fosfaattipitoista pesuainetta. Apteekista voi ostaa sitruunahappoa ja pestä sillä kerran pari. Pitäisi tepsiä. Sen jälkeen muistaa katsoa ettei pesuaine sisällä zeoliittia.

Jos se on se zeoliitti sit vikana, haisisko kaikki koneelliset?

Eikä vaan nyt ne tummat koneelliset mitkä pesen 40 asteessa?

Meillä haisi eniten nuo 40 asteessa pestyt vaikka kai ne kaikki sitten haisisi jos kone olisi zeoliitti sakassa. Kannattaa silti tuota sitruunahappoa kokeilla.

oon käyttänyt ja tilannut zeoliititonta jauhetta allegron sivuilta, suosittelen.
Toimitetaan ilmaiseksi lähimpään matkahuoltoon!
ja mikä ihaninta: ei tarvii KOKO AJAN ostaa jauhetta kaupasta, tuo 8kg riittää jonkun aikaa...

Meillä haisi eniten nuo 40 asteessa pestyt vaikka kai ne kaikki sitten haisisi jos kone olisi zeoliitti sakassa. Kannattaa silti tuota sitruunahappoa kokeilla.

Ok. Pitääpäs kokeilla.
KIITOS neuvosta :)

http://www.kestovaippainfo.fi/tietokannat/?action=pesuaineet Tuolla on hyvä luettelo pesuaineista ja niiden sisältämistä aineksista. Mä käytän Rainbow Coloria (aiemmin Daily Color) jatkuvasti, se on luontoystävällinen eikä sisällä zeoliittia. Huuhteluainetta käytän vain lakanapyykissä. Pyykkikonetta en juuri koskaan pyöritä tyhjillään, ja pyykit tuoksuvat aina raikkailta.

MISTÄHÄN JOHTUU YSTÄVÄT HYVÄT! MIKSI JUS YKSI NEULE HAISEE AINA HELVETIN UMMEHTUNEELLE, EI KÄRSI KUIN LAITTAA PÄIVÄKSI PÄÄLLE NIIN TUNTUU ETTEI SUKATKAN EDES HAISE NIIN UMMELLE. MUUT VAATTEET OK . PUTSAAN KONETTA 90 ASTEESSA SEKÄ KONEEN KANSI AUKI NORMI TILASSA PESUAINEINA OMOA, ARIELIA NÄITÄ NIIN SANOISINKO KALLIIMPIA PESUAINEITA.SISKO HYVÄ KERRO MIKÄ ON.

Se johtuu siitä.
Minulla ei ikinä haise mutta miehen vaatteet haisee välillä ja ei meinaa mennä jakeluun että johtuu siitä kun tunkee sinne liikaa pyykkiä.

Yhteistyössä