Siis mikä ihme viesti tämä on Paypalilta? Roskapostia vai tyhjeneekö minun tili oikeasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hello,

Thanks for paying with PayPal.

We congratulate you with your first Paypal money transfer. But we have hold it for the moment because the amount is over the security borders of our rules.

Here is what we have on file for you. Take a second to confirm we have your correct information.

Email
tässä oli minun työsähköpostiosoite, jota en ole käyttänyt missään muualla kuin työyhteyksissä
Confirmation Code
xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx (tässä oli oikea numerosarja)
Transfer Information
Amount: 24600.39 $
Reciever: Athena Polk
E-mail: Coe26919@xxxx

Lähettäjänä oli service(at)paypal.com ja viestin alla "confirm" -nappi.

Jos tuo on totta, ei kannata confirmata.

Oot lähettämässä Athena Polkille 24 ja puoli tuhatta dollaria.
Ootas hetki, otan asiasta selvää :)
Laitan kohta uutta kommenttia

http://blog.dynamoo.com/2012/08/welcome-to-paypal-spam-spb-koalitiaru.html

Se on huijaus.
Vinkkinä muillekin jotka epäilee jotain, kannattaa kopioida se koko teksti ja tunkea googleen. Yleensä saa tietoa ihan hyvin.
Älä tee viestille mitään, ota ytheyttä PayPaliin

• Tykkää
Reactions: Sadana ja Aamuäree
No aika epäilyttävältä kuulostaa koska muutama kirjoitusvirhekin tuolla. Ja tosiaan ton perusteella oisit lähettämässä Athena Polkille reilut 24 000 kuten Tietävä jo kirjoittikin, olikohan se sulla tarkoituksena?

Koska sillä siis on sun pankkikortin numero, sun tiedot on jotenkin päässy vuotamaan.
Kannattaa myös kysyä pankista mitä kannattaa tehdä, sillä tuo on aika huono juttu.

Toivottavasti auttoi jotenkin :)

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Joo, eli voin tuhota viestin ja luottaa siihen, että rahat pysyy tililläni. :) Huijauksesksi epäilinkin, koska tuli tuohon työsähköpostiin, jota en ole mihinkään muuhun kuin työasioihin käyttänyt.

[QUOTE="vieras";27300801]Hello,

Thanks for paying with PayPal.

We congratulate you with your first Paypal money transfer. But we have hold it for the moment because the amount is over the security borders of our rules.

Here is what we have on file for you. Take a second to confirm we have your correct information.

Email
tässä oli minun työsähköpostiosoite, jota en ole käyttänyt missään muualla kuin työyhteyksissä
Confirmation Code
xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx (tässä oli oikea numerosarja)
Transfer Information
Amount: 24600.39 $
Reciever: Athena Polk
E-mail: Coe26919@xxxx

Lähettäjänä oli service(at)paypal.com ja viestin alla "confirm" -nappi.[/QUOTE]

Lyhyt ja vähän huono soomennos mutta näin siinä kerrottiin että olet tehnyt ekan siirtosi mutta pidämme niitä vähän aikaa koska turvallisuus raja riski? "Confirmation" hyväksymistä. Älä hyväksy vaan kysy paypalista.

[QUOTE="vieras";27300878]Lyhyt ja vähän huono soomennos mutta näin siinä kerrottiin että olet tehnyt ekan siirtosi mutta pidämme niitä vähän aikaa koska turvallisuus raja riski? "Confirmation" hyväksymistä. Älä hyväksy vaan kysy paypalista.[/QUOTE]

Ja nimenomaan PayPalista normaalisti kirjautumalla. Sinne ei pidä mennä sähköpostise tulleen linkin kautta. Suosittelen myös vaihtamaan sähköpostin ja PayPalin salasanat heti.

Joo, siis kyllä minä tuon tekstin osasin suomentaa. Mietin vaan, että onko se roskapostia/huijaus, vai onko joku päässyt jotenkin minun tietoihin käsiksi. Tosin minulla ei mielestäni edes ole paypal tiliä. Kerran olen paypalin kautta maksanut, mutta siellä oli sellainen vaihtoehto, että ei ollut pakko luoda mitään tiliä, vaan maksun pystyi suorittamaan muuten.

Enkä tietenkään tuota hyväksy.

Kiitos vastauksista. :)

paypal tilillä? Aika surkea paypalilla tämä turvallisuus jos vaan sähköpostiosoite ja salasana? Itsellä 3 euroa jota en voi siirtää omalle tilille koska pienin siirrettävä 10 euroa.

Yhteistyössä