Siis mikä ihme mun hiuksia vaivaa, kun ne on koko ajan ihan rasvaiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko ruokavaliosi muuttunut? Aikoinaan, kun vähäkarppasin ja siis rasvat lisääntyivät ruokavaliossa huomattavasti myös hiukset rasvottuivat aikaisempaa nopeammin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hiusten päivittäinen pesu on turvallista ja terveellistä. Jos omaa helposti rasvoittuvat hiukset, on ihan hyvä pestä hiukset päivittäin, tosin hellävaraisilla shampoilla.

Mun täytyy pestä joka päivä rasvoittuva päänahkani.

Pisimpään pysyy puhtaana Frantsilan yrttishampoolla normaaleille hiuksille (myydään mm. Sokos ja Frantsilan nettisivuilla).

Rasvoittuvalle tukalle tarkoitetut aineet (olen kokeillut varmaan 30 eri merkkiä) vain pahensi tilannetta ja talituotanto kiihtyi entisestään.

Kiitos tästä vinkistä. Pitääkin mennä heti ostamaan tuota Frantsilan shampoota ja kokeilla sitä, tykkään muutenkin käyttää Frantsilan tuotteita.

Mulla sama ongelma. Hiukset on pakko pestä aamuisin, koska yön yli nukkuminen rasvoittaa päänahan saman tien. Itse hiukset tosin rasvoittuu vain niiltä osin, kun ne on päänahan kanssa kosketuksissa, mutta siis samassa ajassa sekin tapahtuu, eli yhdessä päivässä tai yössä. Eikä ole auttanut pesuvälin pidentäminenkään, sillon harvoin kun sitä olen voinut kokeilla. Normaalioloissa sellasta ei voi edes tehdä, kun täytyy mennä töihin.

Oon ratkaissut oman rasvoittumisongelmani niin, että pesen hiukset kunnolla suihkun alla joka toinen aamu ja väliaamuina pesaisen vaan pikaisesti vessan lavuaarissa päälaen, takaraivon ja ohimot. Näin pitkät ja hauraat latvat säästyy pesun aiheuttamalta rasitukselta edes joka toinen päivä, mutta päänahan saa kuitenkin edes jollain lailla puhtaaksi. Hoitoainetta käytän vain suihkuaamuina eli silloin, kun pesen hiukset kunnolla. Lisäksi käytän vain kampaamotuotteita hiuksissani, niin shampoon ja hoitoaineen kuin muotoilutuotteidenkin osalta. Shampoo ja hoitis eivät sisällä väri-, haju- ja säilöntäaineita eivätkä silikonia.

Shampoo voi olla myös liian hoitava. Mä olen kokeillu, en edes jaksa laskea, monet, monet shampoot ja siltikään ei ole sitä voittanutta. Hoitoaineita en juurikaan käytä. Ja jos käytän, niin hiuksiin jätettävää.

Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Se vakio,peset liian usein! :hug:

Ei pidä paikkaansa tämä juttu. Jos mä yritän olla kolme päivää pesemättä, hiukset on aivan rasvaiset ja päänahka kutisee. Ja joo, olen yrittänyt monta kertaa mutta ei vaan onnistu.

Minul on mirena kierukka. Ollu 2,5v. Alussa hiukset rasvoittu sekunissa. Sit se loppui kun menkatkin loppui. Nyt on ihan vast alkanu vuoto uudelleen ja ruvennu taas hiukset rasvottumaan sekunissa.

Ärsyttää |O :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Minul on mirena kierukka. Ollu 2,5v. Alussa hiukset rasvoittu sekunissa. Sit se loppui kun menkatkin loppui. Nyt on ihan vast alkanu vuoto uudelleen ja ruvennu taas hiukset rasvottumaan sekunissa.

Ärsyttää |O :kieh:

Mulla alko rasvottumaan vasta, kun menkat oli loppunu ihan tyynni :/ Muuten ei kyl valittamista ton kierukan suhteen...

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä en todellakaan usko siihen et hiukset rasvoittuu nopeasti jos pesee päivittäin. Sehän on ihan sama kun sanoisi että hikoilee enemmän jos käyttää dödöä. Ei se vaan mene niin.

No joo, noin se taitaa olla. Eli kai mun vaan pitää pestä hiuksia tunnin välein niin ne näyttää edes joskus hetken puhtailta B)

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä en todellakaan usko siihen et hiukset rasvoittuu nopeasti jos pesee päivittäin. Sehän on ihan sama kun sanoisi että hikoilee enemmän jos käyttää dödöä. Ei se vaan mene niin.

No joo, noin se taitaa olla. Eli kai mun vaan pitää pestä hiuksia tunnin välein niin ne näyttää edes joskus hetken puhtailta B)

Juu ei kai siinä muu auta :laugh:

te jotka annatte neuvoksi että ei sais pestä niin usein, niin harrastatteko te liikuntaa?
jos käytte esim tunnin spinningissä niin jätättekö hiukset pesemättä?
kun mun on ainaki pakko pestä hiukset, en voi harventaa pesukertoja. :/

siis se sellainen sininen "vanhanajan! shampoo on ollut ainoa, jonka avulla itse olen pärjännyt.
Ihan parturi sitä suositteli, kun joka päivä pesin hiukset ja silti seur. aamuna hiukset olivat tosi rasvaiset...

Yhteistyössä