Siis mies juuri ehdotti (sukulaisasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miehet on persiistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Mielestäni pariskunnan ei aina tarvitse kaksin kaikkialle mennä.

Samaa mieltä. Oli kyseessä sukulaislapsen ristiäiset tai mikä tilanne hyvänsä.

Ilmeisesti teillä on iso suku ja liikaa juhlia. Meillä on pieni suku ja mielellään osallistutaan niihin vähiin perhejuhliin.

no en minä mennyt mieheni tuoreen serkun ristiäisiin. olin jo niin paksuna sillon ettei vaatteita löytyny 4 pv varotusajalla. nyt mies tulossa pappani hautajaisiin(mikäli itse olen kykeneväinen ja jaksava menemään sinne).
mutta ei kaikkiin pikku juhliin tarvitse mennä. varsinkin jos ei tunne ko. sukulaista(esim serkkusi lapsen rippijuhlat tms)
mutta perustelu(enemmän aikaa kavereille) kuullostaa tyhmältä. varsinkin jos sukulointeja on korkeintaan joka toinen kuu...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sukujuhlia on ehkä kerran pari kuussa, joka kuussa ei lainkaan.

No jos noin usein, sitten en enää ihmettelekään. Pari kertaa kuussa = joka toinen viikonloppu. Silloin jo minäkin tahtoisin vähentää.

Mutta: jos pelkäät, että miehen suku loukkaantuu ellet mene heille, mikset voisi mennä, vaikka mies ei kaikkiin sinun sukusi touhuihin lähtisikään mukaan? Eikä miehen ole kai pakko olla pois KAIKISTA sinun sukusi juhlista, mutta ei toisaalta pakko osallistuakaan niihin ihan joka kerta?

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Mutta kun me vieraillaan miehen puolelta lähinnä viidessä paikassa ja minun puolelta lähinnä kolmessa paikassa. Sukujuhlia on ehkä kerran pari kuussa, joka kuussa ei lainkaan.

Siis monta kertaa vuodessa juhlia :o
Silloin kyllä jo ymmärrän jos mies jotenkin haluaa rajoittaa.

Kerran pari kuussa on aika paljon.
Ja joka kuussa ei lainkaan, no luojan kiitos...

Ei ihme jos alkaa rasittaa :)

En minä jaksaisi joka tyypin ristiäisissä hillua ja eihän kai monia miehiä nyt kiinnosta kauheasti lähes tuntemattoman lapsen ristiäiset...kerran kuussa...

Minä kyllä loukkaantuisin jos mieheni ei lähtisi mukaan sukulaisteni juhliin. Lasten synttärit ja muut kissanristiäisiet on eri juttu, mutta häät, hautajaiset ja ristiäiset jotka on vaan kerran elämässä (yleensä). Kyllä sinne kuuluu pariskuntana mennä. Ja onhan se hyvä että esim. hautajaisissa toinen on tukena ja hoitamassa lapsia jos itsellä on vaikeaa.

Mutta kun me vieraillaan miehen puolelta lähinnä viidessä paikassa ja minun puolelta lähinnä kolmessa paikassa. Sukujuhlia on ehkä kerran pari kuussa, joka kuussa ei lainkaan.

mun mielestä toi kuullostaa tosi paljolta. jos lähes joka toinen viikonloppu pitäis olla johonkin "pakollisiin kissanristiäisiin" menossa niin olisin taatusti samaa mieltä kun miehes. me on oltu viimeisen vuoden aikana 3 sukujutuissa, yhdet hautajaiset, yhdet ylioppilasjuhlat ja yhdet ristiäiset ja siinä on kyllä ihan tarpeeks

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Samaa mieltä. Oli kyseessä sukulaislapsen ristiäiset tai mikä tilanne hyvänsä.

Ilmeisesti teillä on iso suku ja liikaa juhlia. Meillä on pieni suku ja mielellään osallistutaan niihin vähiin perhejuhliin.

Meillä pieni suku, hyvin harvoin juhlia.
Onko nyt vain niiiiiiin vaikea ymmärtää, ettei toiset pidä sitä mitenkään ihmeellisenä, jos ei aina pariskuntana kaikkialle mennä, juhliinkaan; olipa sitten suku tai kaveri kyseessä.

En näe mitään ideaa esim. raahata miestäni henkilön hautajaisiin, mitkä ei ole minulle kovinkaan surun paikka ja miehelle aivan tuntematon....
ELLEI mies itse välttämättä halua tulla.

Minusta kaikkiin puolison suvun juhliin ei tarvitse osallistua.
Kuten serkkuni häihin menin siskoni ja vanhempieni kanssa, mies ei lähtenyt mukaan. Mies ei sieltä olisi juuri ketään tuntenut, eikä juuri välitä sukujuhlista, niin en 'pakottanut' miestä mukaan.
Minusta juhlat taas ovat kivoja, niin menen mielelläni, niin oman suvun kun miehenkin.

Kyseessä on setäni lapsen ristiäiset. Setä on minulle lähipiiriä, olemme olleet tekemisissä lapsista saakka. Minua suorastaan loukkaa, että mies edes ehdottaa ettei setäni esikoisen ristiäisiin tulisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
saako kysyä syytä miksi näin pitäisi toimia?

ihan vaan kuulemma että aikaa jäis enemmän omiin juttuihin eikä tylsiin sukulaisjuhliin. Tänäänkin esim. ois mun sukuni ristiäiset ja mies haluaisi nähdä kaveriaan mieluummin.

Ihan ymmärrettävää, aika kortilla eikä koko sukusi ole miehelle läheisiä... tai koko miehen suku sinulle.

Siis onko teillä huippu iso suku.

Yleensä sukujuhlia on muutama vuodessa.

Tai mitä te juhlitte suvun kesken, onko teillä tapana viettää yhdessä kaikki mahdollinen kummin kaiman nimppareista lähtien,
jos näin on niin ymmärrän miestäsi.

Yleensä häät, hautajaiset, ristiäiset ja täyden kympin synttärit aikuisilla + lasten synttäri on sukujuhlia, ei muut.

Jos jokainen aivastuskin on sukujuhla teillä, niin ymmärrän miestäsi koko sydämestäni.
Mutta en ymmärrä miten saat sukujuhlia riittämään joka kuulle

Alkuperäinen kirjoittaja Höh:

tätä ihmettelin minäkin.

Meillä on iso suku, mutta siltikään meillä ei ole sukujuhlia monta kertaa vuodessa. Tai sitten suuresta suvusta johtuen, on opittu tiukemmin karsimaan, ketä kutsutaan mihinkin juhliin, mikä on mielestäni järkevää.

Kyseessä on setäni lapsen ristiäiset. Setä on minulle lähipiiriä, olemme olleet tekemisissä lapsista saakka. Minua suorastaan loukkaa, että mies edes ehdottaa ettei setäni esikoisen ristiäisiin tulisi.

Teidän täytyy vielä puhua sitten.
Loukkaako kaikki juhlat, että jos jättää joihinkin tulematta mutta näihin nyt tulisi sitten?

Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
saako kysyä syytä miksi näin pitäisi toimia?

ihan vaan kuulemma että aikaa jäis enemmän omiin juttuihin eikä tylsiin sukulaisjuhliin. Tänäänkin esim. ois mun sukuni ristiäiset ja mies haluaisi nähdä kaveriaan mieluummin.

Ihan ymmärrettävää, aika kortilla eikä koko sukusi ole miehelle läheisiä... tai koko miehen suku sinulle.

Siis onko teillä huippu iso suku.

Yleensä sukujuhlia on muutama vuodessa.

Tai mitä te juhlitte suvun kesken, onko teillä tapana viettää yhdessä kaikki mahdollinen kummin kaiman nimppareista lähtien,
jos näin on niin ymmärrän miestäsi.

Yleensä häät, hautajaiset, ristiäiset ja täyden kympin synttärit aikuisilla + lasten synttäri on sukujuhlia, ei muut.

Jos jokainen aivastuskin on sukujuhla teillä, niin ymmärrän miestäsi koko sydämestäni.

Juuri nuo häät, hautajaiset, ristiäiset ja täyden kympin synttärit sekä lasten synttärijuhlat on niitä joissa käydään. Meillä on iso suku. Mutta vannon ja vakuutan että miehen puolen juhlia on enemmän. Ne myös kestävät pitkään ja niissä on enemmän porukkaa. Minun puolen juhlat on sen 1,5-2h ja niissä on vain oma porukka.

Loukkaako kaikki juhlat, että jos jättää joihinkin tulematta mutta näihin nyt tulisi sitten?

Eipä tuo kaikissa juhlissa ole ollutkaan.

Minun mieheni ei ole koskaan tavannutkaan yhtään setääni, enoani tai tätiäni. :D

Meillä osallistutaan parina isoihin juhliin, esim 60v synttäreille tai häihin. Jos jomman kumman vanhempi tai sisarus kuolisi, niin varmaan heidän hautajaisiin mentäisiin myös yhdessä. Ja sisarusten lasten ristijäiset. Tällaisia juhlia on 1 VUODESSA.

Ymmärrän siis miestäsi erinomaisesti. Monta kertaa KUUKAUDESSA, mai gaad!

Eipä tuo kaikissa juhlissa ole ollutkaan.

Joskushan syynä on sellainen, että ihmistä esim. jotenkin ahdistaa tai jännittää juhlissa, erit. jos paljon vieraita tai puolituttuja.

Juuri nuo häät, hautajaiset, ristiäiset ja täyden kympin synttärit sekä lasten synttärijuhlat on niitä joissa käydään. Meillä on iso suku. Mutta vannon ja vakuutan että miehen puolen juhlia on enemmän. Ne myös kestävät pitkään ja niissä on enemmän porukkaa. Minun puolen juhlat on sen 1,5-2h ja niissä on vain oma porukka.

No esim nuo lasten synttärijuhlat. Mihin miestä siellä tarvitaan?

Minä olen koko yhdessäolomme aikana ollut pari-kolme kertaa millään miehen sukulaislasten kekkereillä ja mies meidän puolella samaten. Lapset osallistuvat toki juhliin, mutta toiselle vanhemmallehan tuo on juuri hyvä hetki vähän pitää omaa aikaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No esim nuo lasten synttärijuhlat. Mihin miestä siellä tarvitaan?

Minä olen koko yhdessäolomme aikana ollut pari-kolme kertaa millään miehen sukulaislasten kekkereillä ja mies meidän puolella samaten. Lapset osallistuvat toki juhliin, mutta toiselle vanhemmallehan tuo on juuri hyvä hetki vähän pitää omaa aikaa!

Minulle on luonnollista mennä hänen sukulaislastensa ristiäisiin. Niinä harvoina kertoina kun en ole päässyt, lapset ovat kyselleet, että miksi en ole mennyt. Minusta olisi ikävää tuottaa lapsille pettymys. Kuvittelin, että mieskin osaisi ajatella asiaa lasten näkökulmasta. Kun minun suvun lapset kuitenkin tykkää miehestäni ja hänen suvun lapset minusta.

Mä kyllä suuttuisin ikihyviksi jos mies menisi mieluummin harrastamaan kuin tulisi parin viikon päästä mun siskon tytön kastajaisiin.
Kyllä se aika harrastuksille löytyy muulloinkin kuin sukukekkereiden aikana.

Lapsellinen ja ajattelematon kommentti mieheltäsi. Voisitteko tehdä jonkun kompromissin? Että miehen ei tavitsisi tulla juuri esim. lastenjuhliin yms. mitkä eivät ole niin maata kääntäviä juhlia.

Tossa ei oo toisaalta mitään ihmeellistä; mulla kolmivuorotyö, joten mies käy juhlissa lapsen kanssa kaksinkin. Mutta, jos ei oo tällasia hidasteita; meillä ainakin niin pitkät välimatkat, että joka juhliin ei muuteskaan lähetä.

Yhteistyössä