Siis mies juuri ehdotti (sukulaisasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miehet on persiistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miehet on persiistä

Vieras
Että ei enää vierailtaisi toisen sukulaisten luona, siis mies menisi kaikille synttäreille, häihin, ristiäisiin yms yksin oman sukunsa puolelle ja minä oman sukuni puolelle. Jos sukulaiset ihmettelisivät, niin sanoisimme että teimme sopimuksen että toisen puolen sukulaisvierailujen ajan toisella on harrastusaikaa. Mielestäni tämä olisi lapsellista ja naurettavaa, mutta miehen mielestä kypsää ja loogista. Onko näin tyhmiä miehiä olemassa?

No voi jehna :D Ei taida kovin perustaa sun suvusta? Yhdessä kun ollaan niin yhdessä mennään ja tullaan perheenä. Poikkeuksia tietty joskus tehdään, mutta kuulostaa hullulta sun miehes loogisuus..

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
saako kysyä syytä miksi näin pitäisi toimia?

ihan vaan kuulemma että aikaa jäis enemmän omiin juttuihin eikä tylsiin sukulaisjuhliin. Tänäänkin esim. ois mun sukuni ristiäiset ja mies haluaisi nähdä kaveriaan mieluummin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ihan vaan kuulemma että aikaa jäis enemmän omiin juttuihin eikä tylsiin sukulaisjuhliin. Tänäänkin esim. ois mun sukuni ristiäiset ja mies haluaisi nähdä kaveriaan mieluummin.

Ihan ymmärrettävää, aika kortilla eikä koko sukusi ole miehelle läheisiä... tai koko miehen suku sinulle.

Mielestäni pariskunnan ei aina tarvitse kaksin kaikkialle mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja d:

Ihan ymmärrettävää, aika kortilla eikä koko sukusi ole miehelle läheisiä... tai koko miehen suku sinulle.

Jos kyse on sisaruksen lapsen ristiäisistä, niin kyllä mun mielestä miehen pitäisi osallistua, jos taas joku serkku tai kumminkaima kyseessä sitten ei välttämättä.

Eli miehesi ei halua olla tekemisissä sinun sukusi kanssa, ja verhoaa sen sitten niin, ettei sinunkaan tarvitsisi mennä hänen sukunsa luo.
Vai häpeääkö hän sinua, ettei halua sinua sukunsa luo?

Pidemmän päälle tuo erottaa sinut ja hänet kokonaan, on omat leirit.
Ja sukulaiset taatusti loukkaantuvat, ajattelevat, että miksi esim sinä et miehen suvun luona käy, katsotko olevasi parempi kuin he.. -Vaikka siitä ei olisi kysymys.

Jos mies haluaa olla tyhmä, anna olla, mutta mene sinä kaikkiin niihin juhliin joihin itse haluat.
Jo ihan lasten vuoksi on hyvä olla tekemisissä toisenkin suvun kanssa.

-Älytön. lapsellinen ja outo ehdotus!

Ei tarvitse mennä kaksin kaikille lapsen kaverisynttäreille tms. kissanristiäisiin, mutta kyllä sentään ristiäiset, häät, hautajaiset, suuremmat syntymäpäivät ovat sen tärkeysluokan juhlia, että niihin mennään pariskuntana. Typerää ja naurettavaa tuollainen, että joku miehen kaverin tapaaminen olisi ristiäisiä tärkeämpää. Kaveria näkee aina, ristiäiset on vain kerran.

Mutta kun me vieraillaan miehen puolelta lähinnä viidessä paikassa ja minun puolelta lähinnä kolmessa paikassa. Sukujuhlia on ehkä kerran pari kuussa, joka kuussa ei lainkaan.

Eikö tämä antaisi toisen suvulle viestin, että en tykkää niistä enkö haluaisi olla heidän kanssaan tekemisissä. Aiheutuisi mielipahaa ja loukkaantumisia.

Ei, jos asian kertoo suoraan ja toisaalta tämähän on teidän asia, ei muiden.
Vaikka mistä voi suku/toiset ihmiset olla pitämättä jne. mutta eipä sitä voi elää muiden mieliksi!

Itse ainakin ymmärtäisin teitä tai en edes miettisi mitään sen kummempaa... kukin tavallaan ja minun mielestä ei tarvitse raahautua kaikkiin juhliin aina kahdestaan, etenkään jos ei suku/ihmiset ole läheisiä saatika edes tuttuja.

Tutustuahan voi sitten muutenkin kuin kiireisissä juhlissa, joissa ei aina ehdi edes kunnolla näkemään itse juhlaparia tms.
Voi kutsua nämä ihmiset vaikka kahville joskus...

Onko hän vielä tuota mieltä, kun tulevat ensimmäiset hänen sukunsa juhlat sopimuksen tekemisen jälkeen? Vai alkaako kitinä, miten ei kehtaa lähteä ilman sinua "mitä ne oikein ajattelevat, ellet tule"? Tuo kuulostaa nyt ihan päähänpistolta ja pelastusrenkaalta, kun ei huvita juhlat vaan ne omat kaverit.

Kuinka paljon niitä juhlia nyt sitten edes on, jos se on pois "harrastusajasta"? Pöhpöh sanon minä, tekosyy tuo on.

.. miehesi muistin mukaan, kyse on varmasti siitä, että hänen mielestään Sinun sukusi juhlii aina. Vastaako todellisuutta ? Meillä menee nämä sukulaisuusjutut niin, että minä huolehdin myös miehen suvun merkkipäivät - mies ei muista edes oman äitinsä syntymäpäivää. Minusta rippuu sukulaissuhteen läheisyydestä pitääkö koko perheen osallistua vai ei. Jos on kyse sinun sisaruksesi lapsen ristiäisistä, miehen pitää minun mielestä lähteä mukaan, jos taas esim. serkkusi lapsesta ei miehesi läsnä olo ole välttämätöntä.

Toihan on ihan dille ajatus.

Entä lapset, kumman sukulaisten luona he käyvät ja eivätkö he ihmettele kun vanhemmat ei sovi samoihin juhliinkaan enää.

Sano miehellesi, että ei niitä sukujuhlia ole vuoden jokaisena päivänä, joten herra voi nähdä kaverinsa joku toinen päivä.
Eihän sitä jokaisiin juhliin ole pakko osallistua, mutta kenelle edes tulee mieleen, että käy vain oman sukunsa juhlissa, ei kellekään parisuhteessa olevalle, ainoastaan miehelle, joka ei ole vielä löytänyt puolisoa jonka kanssa haluaa vanheta.

Alkuperäinen kirjoittaja gab:

Ei tarvitse mennä kaksin kaikille lapsen kaverisynttäreille tms. kissanristiäisiin, mutta kyllä sentään ristiäiset, häät, hautajaiset, suuremmat syntymäpäivät ovat sen tärkeysluokan juhlia, että niihin mennään pariskuntana. Typerää ja naurettavaa tuollainen, että joku miehen kaverin tapaaminen olisi ristiäisiä tärkeämpää. Kaveria näkee aina, ristiäiset on vain kerran.

Ehkä teillä mennään, mielestäni ei edelleenkään tarvitse mennä, eikä tässä meidän suvussa ole naurettavina!!! ihmisiä pidetty etenkään tuollaisen asian vuoksi!

Jos tuon takia muutun naurettavaksi, ihan hyvä jos en sellaisia ihmisiä näkisikään.

Mitä järkeä mieheni tulla tiettyihin hautajaisiin? Ei mitään ja mieluusti menen ihan toisen henkilön kanssa osaan hautajaisista.

Mutta kun me vieraillaan miehen puolelta lähinnä viidessä paikassa ja minun puolelta lähinnä kolmessa paikassa. Sukujuhlia on ehkä kerran pari kuussa, joka kuussa ei lainkaan.

Siis monta kertaa vuodessa juhlia :o
Silloin kyllä jo ymmärrän jos mies jotenkin haluaa rajoittaa.

Yhteistyössä