Siis mä en edelleenkään tajua miksei lapsia voida pukea siististi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyihyi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
MUA HÄVETTI, kun kummityttöni tuli hoitoon paskasissa YÖVAATTEISSA ja olin jo sopinut naapurikyläilystä tytön kanssa. kiva tosiaan tuoda lapsi hoitoon naama likasena ja ruuat vaatteilla. YÖVAATTEILLA. lapsi kuitenkin oli 3h hoidossa 16-19 ajan. ettei uniaikakaan ollut.

no jokainen tavallaan.

Näistä jutuista näkee sen että suomalainen LAPSI ei saa apua viranomaisilta, 1.5 vuoteen ei mitään vielä ole tapahtunut kuten joku kertoi! Lapsi saa paleltua pihalla!!!

Mutta annas olla kun maahan saapuu parransänkeä leuastaan puskeva "ankkurilapsi" tai Romanian romani tänne vääntyy ihan omasta tahdostaan (aikuisia siis molemmat mutta huom! ULKOMAALAISIA) palelemaan!!!

Jo löytyy ulkomaanluusereille sossutätiä, tukijaa ja lämpöä! Ja päiväkotipenslkat jatkavat paleluaan!!!

Minä äänestän huhtikuussa PerSuja, josko saataisiin vähän edes vinoutunutta yhteiskuntaa suoristettua!!!!

Suomessakkin on oikeasti niin köyhiä ihmisä, että ei ole varaa siihen kirpparipaitaankaan saati, että ostaisii lankaa ja neulaa jotta saisi ne rikkinäiset ommeltua/paikattua.

Nämä äidit olisivat varmaan ikionnellisia ja pystyisivät nielemään ylpeytensä kun seuraavan kerran tavatessanne näitä lapsia antaisittekin kyseisiä vaatekappaleita omaltanne tuolle köyhälle perheelle. Lapselle vain kassi kouraan!

Miten ihmisillä on näin huono lukutaito? Kun moneen kertaan on tässä ketjussa todettu, ettei kyse ole varattomuudesta, kun vaatteet saattavat olla uusia tai rahaa on kyllä moneen puuhun asiaan. Kun ongelma on nimenomaan se ettei kiinnosta, ei se ettei olisi varaa.

Päikkytäti jatkaa vielä hieman... Älkää hyvät ihmiset tehkä lastensuojeluilmoituksia liian isoista vaatteista, liian pienistä vaatteista, lapsen itkusta kaupan karkkihyllyn luona, jos ei ole nähnyt naapuriperhettä ulkoilemassa lastensa kanssa viikkoon jne... Tätä palstaa kun lukee niin välillä miettii että siinä on menty liian pitkälle.

Tarkoitan sitä, että aina kun on todellinen huoli lapsesta, niin ilmoitus on paikallaan. On kuitenkin hyvä miettiä kuinka vakavasta asiasta on oikeasti kyse. Täällä suht. isossa kaupungissa sossu on erittäin ruuhkautunut ja niille todellisille tapauksille ei riitä enää apua. Ja KOROSTAN, ilmoitus on aina paikallaan kun lapsesta on todellinen huoli ja mieluummin vähän liian heppoisin perustein kuin jättää tekemättä. Se on lapsen etu, mutta jotain pientä maalaisjärkeä nyt kuitenkin mukaan.

[QUOTE="vieras";22572256]Miten ihmisillä on näin huono lukutaito? Kun moneen kertaan on tässä ketjussa todettu, ettei kyse ole varattomuudesta, kun vaatteet saattavat olla uusia tai rahaa on kyllä moneen puuhun asiaan. Kun ongelma on nimenomaan se ettei kiinnosta, ei se ettei olisi varaa.[/QUOTE]

No, jooka tapauksessa voisi sen kyseisen vaatekappaleen lahjoittaa ja olla tyytyväinen lapsen puolesta, jolla jatkossa ehjät tamineet ja kiitos siitä kuuluisi lahjoittajalle.
Ehkäpä ne lapsen vanhemmatkin heräisivät huomaamaan lahjoituksen jälkeen, että ei ihmisten ilmoille kannata lasta pukea rikkinäisiin vaatteisiin kun siitä tulee sanomista.

No pienten lasten kohdallahan äiti/isä voi vielä vaikuttaa siihen , mitä päälle puetaan...mut teinit...meillä on ihan kohtalaisesti toimeentuleva perhe ja kaikilla lapsilla on sopivia vaatteita eri säätiloihin, mut kun kukaan ei ole vahtimassa kun teini lähtee kouluun klo 8.30, niin sillä saattaa olla -20 pakkasella ohuet, polvista rikkinäiset legginsit, villakintaat, joista peukku rikki, lenkkarit, sentään lämmin toppatakki ja pipa on päällä :( Varmaan joku meidänkin perheestä miettii tekevänsä lastensuojeluilmon...(oonkin kyllä pelotellu teiniä, että kohta joku ilmottaa sossuun ja teidät pannaan lastenkotiin, kun luulevat, ettei äiti pysty huolehtimaan vaatteita päälle!!)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22572251:
Näistä jutuista näkee sen että suomalainen LAPSI ei saa apua viranomaisilta, 1.5 vuoteen ei mitään vielä ole tapahtunut kuten joku kertoi! Lapsi saa paleltua pihalla!!!

Mutta annas olla kun maahan saapuu parransänkeä leuastaan puskeva "ankkurilapsi" tai Romanian romani tänne vääntyy ihan omasta tahdostaan (aikuisia siis molemmat mutta huom! ULKOMAALAISIA) palelemaan!!!

Jo löytyy ulkomaanluusereille sossutätiä, tukijaa ja lämpöä! Ja päiväkotipenslkat jatkavat paleluaan!!!

Minä äänestän huhtikuussa PerSuja, josko saataisiin vähän edes vinoutunutta yhteiskuntaa suoristettua!!!!

Kyllä, on erittäin hämmentävää näin sosiaalialan ihmisenä, että todellakin voi mennä parikin vuotta ennen kuin apu löytyy hyvinkin rajuissa tapauksissa. Olen valitettavasti myös nähnyt että apua ei saa ollenkaan, ei edes pitkän ajan kuluessa, vaikka sitä todella tarvittaisiin kiireellisesti. Resursseja ei vain ole. Hälyyttävää, että Suomessa ollaan oikeasti tässä pisteessä.

Sillä erolla äiti 44 v. että minun mielestäni kaikki lapset etnisestä taustasta riippumatta tarvitsevat apua yhteiskunnalta.

[QUOTE="vieras";22572345]No pienten lasten kohdallahan äiti/isä voi vielä vaikuttaa siihen , mitä päälle puetaan...mut teinit...meillä on ihan kohtalaisesti toimeentuleva perhe ja kaikilla lapsilla on sopivia vaatteita eri säätiloihin, mut kun kukaan ei ole vahtimassa kun teini lähtee kouluun klo 8.30, niin sillä saattaa olla -20 pakkasella ohuet, polvista rikkinäiset legginsit, villakintaat, joista peukku rikki, lenkkarit, sentään lämmin toppatakki ja pipa on päällä :( Varmaan joku meidänkin perheestä miettii tekevänsä lastensuojeluilmon...(oonkin kyllä pelotellu teiniä, että kohta joku ilmottaa sossuun ja teidät pannaan lastenkotiin, kun luulevat, ettei äiti pysty huolehtimaan vaatteita päälle!!)[/QUOTE]

Niin moni ekalauokkalainenkin tosiaan lähtee kouluun yksin ilman vanhempien valvontaa ja tällöin pukeutuminen tosiaan on ihan mitä sattuu.
Kaikki kun eivät ole ehdollistettu kilteiksi ja tottelevaisiksi vaan toisilla ekaluokkalaisilla saattaa olla jopa oma tahto ja he tekevät oman päänsä mukaan heti kun silmä välttää...

Tämä muakin jäi tässä vaivaamaan, että tädit puhuvat lasten asioista niin kovaan ääneen, ettei ulkopuoliset voi olla kuulematta. Musta on järjettömän väärin, että toisten vanhempien kuullen arvostellaan toisia perheitä ja lasten kuullen toisia lapsia. En haluaisi itse lastani päiväkotiin tai hoitajalle, joka toimii näin. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää puhua tuollaiset asiat asianosaisten kesken.

mustakin on outoa että tädit päiväkodissa puhuvat välillä tosi kovaan ääneen lasten jutuista. itse olin siinä lähistöllä kun ootin että mun eskarilainen käy viemässä reppunsa sisään ja sen jälk sanotaan heipat toisillemme, niin kuulin kaiken mitä ne puhui.ja kaiken lisäksi se isompi lapsi oli ite siinä kanssa, miltä tuntuu 5 vuotiaasta kun sen vaatteita ok tädit ääneen "arvostelee".

Yhteistyössä