Siis leipäkö mua lihottaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viipotin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viipotin

Jäsen
28.07.2007
452
0
16
Olen yrittänyt tässä saada painoa pois. Olen kova herkkujen, etenkin karkin perään ja nyt olen vähentänyt ihan älyttömän paljon makeaa. Ruokaa syön normaalisti eli olen tinkinyt ainoastaan siitä karkista. Sen todellakin pitäisi mulla vaikuttaa, sillä olen syönyt karkkia ja suklaata tosi paljon viikon aikana, oikeesti varmaan kilon :ashamed:
Kuitenkaan mitään ei ole tapahtunut, ette usko kuinka masentaa. Tuntuu, että ihan sama mätänkö karkkia ja suklaata naamaani tai en, niin sama ihris olen.
Tuli mieleen, että olen tosi kova syömään leipää. Aamupalalla menee helposti 2-4 palaa, päivä"ruoalla" sama mokoma ja vielä iltapalaksi pari-kolme leipää. Pääliset ovat ohuen ohutta kinkkua ja kevytjuustoa, rasvaa niukalti. Eli ei ne päälliset sitä voi tehdä. Leipä jota syön on kuitenkin 80 % ruisleipää ja loputkin jotain täysjyväleipää eli ei mitään ranskanpullaa.
Muistan kun aikoinaan noudatin painonvartijoiden pisteitä, sai ruisleipää kyllä syödä mielin määrin ja silti paino putosi.
Imetän vielä osittaisesti, vauva kuitenkin kohta jo 8 kk . Eipä mulla ainakaan imetys vie noita kaloreita :(

ootko lisännyt syömäsi ruuan määrää sitten kun olet lopettanut karkkien syönnin?koska mulla ainakin ihan perus ruoka lihottaa jos sitä vetelee suht paljon...enpä usko että leipä,samalla tavalla mä syön aamulla ja illalla,joskus päivällä syön..mitä sun kevyt juusto on,niitä on eri rasvaisia?muisteleppa pojoja niin saat paremman käsityksen syömisistäsi...varmasti niin helpointa.

Valkoinen vehnäjauho on lihottavaa;täynnä turhaa energiaa!

Leipä kyllä lihottaa ja useissa "ruis"leivissä on joukossa myös valkoista vehnäjauhoa,tarkista tuoteselosteesta onko sun merkissä. Jos saa mainostaa niin ainakin Uotilan leivässä ei ole vehnäjauhoja...

Ja pastat ja riisit kannattaa vaihtaa täysjyvävalmisteisiin.

Leipä on aikamoinen "pommi". Itse teen niin, että yleensä otan aamuisin puuron ilman leipää, lounaskin sujuu ilman leipiä -jos on keittoa, niin otan näkkäriä/hapankorppua. Jos syön leipää, en ota aterialla muuta -salaattia ja jotain kevyttä leikkelettä/kokolihaa leivän päälle.

Ennen ateriaa kannattaa juoda lasillinen vettä. Itse satsaan ruuan laatuun, silloin tuntuu, että vähemmänkin riittää.

Klo. 19 en syö enää mitään, olen ihan pakottanut itseni oppimaan tämän -sillä olen ollut ihan mahdoton iltamässyttäjä.

Karamellit ovat ihania, onneksi nykyään on olemassa niitä pienempiä pusseja ja kevytjäätelöitä. Limpparit ja sipsit olen kieltänyt omalta herkkulistaltani kokonaan.

Voimia sulle ap. Positiivinen ajattelu kannattaa ja ruokapäiväkirjan laatiminen vaikka viikon ajalta. Siinä näkee mitä kannattaa muuttaa.

Itselleni kun saisin vielä liikuntainnostuksen päälle, niin a-vot tokkiinsa alkas mittarin viisarit heilua alaspäin. Nyt tarkka ruokaremontti päällä täälläkin. :hug:
Niin en minäkään oo kattonu Oprahia, eenn... :laugh: Mutta ihan oikeesti monta vuotta sitten, kun Oprahista ei vielä tiedetty paljon mitään (tai sitte muut tiesivät) mun kaveri laihdutti monta kiloa jättämällä iltasyömisen pois.

Mulla kans varmaan leipäongelma. Tulee varsinkin aamupalalla mussutettua 3-4 palaa :snotty:
Nyt oon tän viikon ajan vaihtanu leivän näkkäriin. Ihanan rouskuvaa...(en oo kattonu oprahia, en :whistle: )

ruuan kanssa ei kannata syödä leipää ja juomaksikin ihan vain vettä. itse syön leivän erikseen, koska leipä on itsessään jo tosi ruokaisa. olen myös jättänyt sokerin ja vaalean jauhon pois. sekä riisin, pastan ja perunaakin syön tosi harvoin.

Alkuperäinen kirjoittaja kiira:
ruuan kanssa ei kannata syödä leipää ja juomaksikin ihan vain vettä. itse syön leivän erikseen, koska leipä on itsessään jo tosi ruokaisa. olen myös jättänyt sokerin ja vaalean jauhon pois. sekä riisin, pastan ja perunaakin syön tosi harvoin.

Mäkin olen tällä saanut tuloksia,eli leipää syön ihan ateriana,en aterian lisäksi,sekin aina tummaa.
Mä myös pääsääntosesti teen salaattia lihan,kanan ja kalan lisäksi ja juon rasvatonta piimää ja hedelmiä päälle jos jää nälkä.
Joskus tekee mieli perunaa ja riisiä ja olen sen itselleni sallinut.
Herkkuja syön kerran viikkoon,sellasen 200-300g karkkipussin.

Jätä puolet syömistäsi leivistä pois, niin alkaa tapahtua. Mielestäni syöt sitä liikaa - vaikka onkin 80% ruisleipää.

Painonvartijoiden ohjeiden mukaan ruisleipää sai syödä "mielin määrin" vain aterian yhteydessä, mutta sulla sekä aamiainen että iltapala koostuu vain tosta leivästä eli leipä on se ateria. Näihin se sääntö ei siis päde, vaan leivästä lasketaan normaalit pisteet.

Lämpimän ruoan kanssa ei leipää ollenkaan. Yhdelle leivälle vain yhtä päällystettä, jos päällinen on "kevyt", ei se tarkoita, että sitä "saa" syödä enemmän. Valkoinen pullaleipä kokonaan pois, ja valkoinen sokeri myös. Kärsivällisyyttä!!

Joo, kyllä se taitaa olla että leipä on se ongelma nro yksi. Siitäpä onkin vaan vaikeampi vieroittaa itsensä kun karkista, hassua sinänsä. Tuon päiväruoan muuten tarkoitin, että se lounas koostuu lähinnä voileivistä ja jogurtista (vitalineaa tai jotain kevyttä). Oikein kunnon ruoan syön perheen kanssa päivällisen aikoihin. Olen kyllä vaihtanut pastat ja riisit tummiin ja perunaakin otan vain 1-2 aterialla ja tuo juusto muuten jota käytän on n. 10% rasvaa.
Mitä siinä oprahissa muuten sitten on ollut?

Uusimmat

Yhteistyössä