7 kiloa tullut n. 1kk..:( mikä mun on???APUA!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakava

Vieras
eli kuukauden aikana paino noussut roimasti...ahistaa ja itkettää.
mä vaan syön ja syön...vaikkei oisnälkä niin syön..ja en ole raskaana, jos joku sitä meinaa ehdottaa.
mielialalääkitys on, jota olen syönnyt vuoden ja aiemmin se on viennyt ruokahalut...nyt niitä on vaikka muille jakaa.
joka ilta menen vatsa kipeänä nukkumaan ja aamulla itkua tuherran seuraavan syömis hirmuisen päivän kanssa...se kun alkaa jo aamusta...en syö vain herkkuja vaan ruokaa...
tässä tämän päivän menusta hiukan otetta:
aamulla 4ruisleipää
kahvia
päivällä 3 perunaa ja jauheliha kastiketta, italian salaattia
1 litra jäätelöä
0,4dl jugurttia
2 ruisleipää
vähän karkkia
3 satsumaa
vähän vielä leipää
kaupan via mikroateria
vadelma kiisseliä
vettä menee n. 05-1l

mitä tämä on...??? siis tuntuu että koko ajan nälkä...ja jos koitan olla päivän syömättä niin iltasella se iskee 10000xpahemmin...

Mitä enemmän sä sitä ajattelet että syöt liikaa ja pitäis syödä vähemmän, niin sitä taatummin sä syöt enemmän ja kärsit "nälkää".
Ei siinä taitais auttaa muu kuin ottaa itteensä rankasti niskasta kiinni ja lopettaa se yletön syöminen. Keksiä syömiselle jokin muu "korvike".
Heh, paraskin puhuja, tavallisen pyöree täti täälläkin, mut se tahto vaan puuttuu.

Ehdottasin, että kääntyisit mielenterveystoimiston puoleen. Siulla on selkeesti joku syömishäiriö, jolla "hoidat" jotain traumaa tai muuta pahaa oloa. :hug:

Mua alkoi tympiä 5 kg, jotka pikkuhiljaa kertyivät eivätkä lähteneet pois. Ostin puuroja, ne on tosi halpoja: kaurapuuro, aprikoosikaurapuuro, kaneliomenakaurapuuro. Käytän makeutusaineena vain Hermesetasta. Juon teetä, kalorittomia mehuja, kahviakin. Näkkileipää ilman päällysteitä syön "sipsinä". Joskus syön sämpylän kahvin kanssa tai jos olen ollut oikein kiltti, syön yhden dominokeksin kahvin kanssa. Syön hedelmiä, raakaa porkkanaa rouskuttelen pahimpaan hätään. Ykkösviilin (1 % rasvaa) maustan Hermesetaksella, kanelilla, kaakaolla ym. Raejuustoa saatan syödä puoli purkkia päivässä. - Ruuat tätä rataa, puuroa puuron perään. Ala vetää puuroja, takaan että laihdut!

minä olen jo mtt asiakas :( sehän tässä pahinta onkin ja tuo kunnallinen psykologi on tietoinen tästä että syön ylettömästi, mutta ei kommentoinut sitä mitenkään vaan sanoi että katsotaan vaihdetaanko lääkettä :(
mua surettaa että tälläiset asiat hoidetaan vain lääkkeillä...yksityiselle psykologille ei ole varaa mennä :(

Tästä on jauhettu paljon viime aikoina, mutta kilpirauhasarvot kannattaisi katsoa. Mielialalääkityksestä en tiedä mitään, joten sen vaikutuksia en lähde veikkaamaan. Lisäksi ap:n pitäis lisätä huomattavasti veden juotia ja juoda vähintään 2 litraa vettä. Olen kuullut, että jotkut ihmiset eivät pysty erottamaan kunnolla toisistaan janon ja nälän tunnetta ja päätyvät syömään ihan liikaa, vaikka elimistö kaipaisikin vain vettä. Hyvä tapa voisi olla aloittaa jokainen ruokailu isolla tuopillisella huoneenlämpöistä vettä. Silloin tulee turvattua riittävä nesteensaanti ja samalla vatsalaukku täyttyy sen verran, että ei pääse mopo karkaamaan käsistä :)

Ja, vielä kysyt, mikä sulla on? Ihan ensiks, sun ruokavalio on ihan päin p:tä! Lisää kasvisten määrää, syö kalaa ja lihaa. Jätä jäätelöt ja namit. Mitä luulet tuolla syömisellä tapahtuvan? Lihot enemmän, kuin 7 kg:tä kk:ssa. Diabetes riski kasvaa, kolesteroli kohoaa, sydän- ja verisuonisairauden riski kasvaa, hormoni tasapaino menee sekaisin. Jos et nyt tee jotain terveytesi eteen, paino-ongelma on vain pieni murhe tulevaisuudessa. Vpisit pyytää ajan ravitsemusneuvojalle, jonka kanssa yhdessä laaditte ruokasuunnittelun. Ja hanki itsellesi kuntosalilta ohjelma. Käy kävelemäsä päivittäin. Liikunta lisää hyvän olon tunnetta ja saat siitä potkua elämään. Vain SINÄ voit vaikuttaa omaan terveelliseen tulevaisuuteen, vain sinulla on terveyden avaimet. Käy kirjastosta etsimässä terveellisemmän elämän aineistoa ja lue lehtiä. Luo itsellesi päivittäin rentouttava hetki rentouttavan musiikin parissa. Pistä kehosi koetukselle kuntoilemalla, ja huomaat, että sillä on vain vahvistava vaikutus. Opi syömään elääksesi, älä elä syödäksesi. Kilpirauhaskoe kannatta otattaa, mutta luulen ja näen, että sinun kohdallasi lihominen on puhtaasti itse aiheutettu. TSEMPPIÄ elämääsi!

Yhteistyössä