Siis kuka ottaa autolainaa??

  • Viestiketjun aloittaja Kaisa-Maria
  • Ensimmäinen viesti
Kaisa-Maria
Joku oli ajanut kotteronsa mun varattuun ruutuun. No äkkiähän sen tekstarilla tarkistaa, kuka auton omistaa: NORDEA RAHOITUS SUOMI OY, OSAMAKSU. Sinne pankkiin sitten soittamaan, että tulkaa hakemaan pois?

Ostaako joku oikeesti auton lainarahalla :LOL:?
 
vierailija
Ne ostavat lainarahalla, joiden rahatilanne on onneton. Eli että kaikki rahat on törsätty jo kuun alussa, eikä mitään jää koskaan säästöön. Silloin ostetaan lainarahalla, koska säästössä ei ole mitään.

Parkkeeraa autosi tuon ruudun eteen, tai hommaa sinne kaverin kuormaajalla betonipossu auton eteen, eipä tarvitse tuonkaan sitten lähteä autollaan mihinkään muutaman päivään.
 
vierailija
suurin osa ostetaan lainalla tai siis loppusumma. Meiltä mm puuttui viimeksi 5t auton hinnasta jonka halusimme ja otimme sitten muutamalla erällä eikä odoteltu säästäen noin pienen summan vuoksi. :) omaa rahaa siis laitettiin 32t ja auto oli juuri se minkä halusimme että mielellämme vähän korkoja maksettiinkin siihen. Sitten on vielä olemassa leasingit. Söpöä jos joku tuntee ylemmyyttä kun toinen ottaa pienen autolainan joka on ihan perus juttuja :)
 
vierailija
No perkele kun meillä köyhillä oli viimeksi taskussa vain 40 000 :( jouduttiin hurjat 3000 ottaa lainalle kun oli juuri oikea ja etenkin oikean kokoinen turvallinen auto myynnissä hyvään hintaan ettei pahemmin korotkaan vituttanu. ;)
 
vierailija
Autolainaa ottaa esimerkiksi semmoinen ihminen joka ponnistaa tässä maailmassa omilla jaloillaan. Maksaa sitä lainaa sitten työstä saamalla palkalla katsos. Kaikilla ei ole rikasta isukkia tm. jolta on saatu vähän perintöä ja kultalusikkaa suuhun.
 
vierailija
No perkele kun meillä köyhillä oli viimeksi taskussa vain 40 000 :( jouduttiin hurjat 3000 ottaa lainalle kun oli juuri oikea ja etenkin oikean kokoinen turvallinen auto myynnissä hyvään hintaan ettei pahemmin korotkaan vituttanu. ;)
Minä ostin kuusi vuotta sitten asunnon käteisellä. Pankissakin ihmettelivät.
Olen siis käynyt kaikki asumismuodot läpi ja nyt on hyvä asua kerrostalossa :)
 
vierailija
Joku oli ajanut kotteronsa mun varattuun ruutuun. No äkkiähän sen tekstarilla tarkistaa, kuka auton omistaa: NORDEA RAHOITUS SUOMI OY, OSAMAKSU. Sinne pankkiin sitten soittamaan, että tulkaa hakemaan pois?

Ostaako joku oikeesti auton lainarahalla :LOL:?
Ilman lainanottajia ei rahoitusmarkkinat toimisi. Onneksi on meitä lainanottajia. Pidän itse turvallisuutta tärkeänä auton hankinnassa ja jos ostaisin 25000€ tai yli maksavan auton, ostan sen mielelläni rahoituksella 0% korolla. Jää rahaa muuhunkin elämiseen. Tyhmää tai köyhää se ei ole. Nolompaa on olla ymmärtämättä ihmisten taloudellisia eroja
 
vierailija
Ei se lainalla eläminen ole köyhyydestä kiinni, sitä tekevät myös rikkaat, jotka vain törsäävät kaiken samantien, eivätkä ymmärrä rahan arvoa.

Ja voi olla säästäväinen köyhä, joka kuluttaa järkevästi ja ostaa sellaisen auton, josta ei lainaa tarvitse ottaa. Itse ostin käytetyn Chevrolet Aveon muutama vuosi taaksepäin, hinta 5000 euroa, ja käteisellä maksoin. Hyvin on toiminut, mukava ajaa, tilava sisältä ja kuluttaa vähän. Turvaistuimillekin on isofixkiinnitys.

Ymmärrän, jos suurperhe tarvitsee isomman auton, tai perheessä on liikuntarajoitteisia, jotka tarvitsevat autoon pyörätuolipaikan, heillä onkin tarve erikoisempaan autoon, mutta tavallisen perheen on pakko olla jotenkin tyhmä, jos käyttävät autonhankintaan enemmän rahaa kuin mitä käteisellä saa.
 
vierailijamimie
Ostamme. Vaikka vuositulotkin ihan kiitetettävät. Miksi? No ihan vaan siksi että sä voisit kysellä. Auto meille pakollinen sijoitus, ja mikään röttelökottelo se ei voi olla koska tuömatkani liki päivittäin yli 200km... ihmiset maksaa monesta muustakin turhasta. Toisaalta, meiltä löytyy tuosta 50 hehtaaria metsää, omaa sellaista. Ei nyt vaan just viittitty realisoida sieltä puuta rahaksi....

Miksi joku ostaa vaateita luotolla? Tai kännyjä? Tai tabletteja? Tai mikä pahinta esim irtohiuksia???
 
vierailijamimie
Ei kukaan järkevä ihminen. Autonhankinnan luotolla nyt vielä ymmärtää, jos autoa tarvitsee tulojenhankkimiseen ja tarve iskee ennen kuin on ehtinyt säästää. Mutta tuo muu on lapsellista "mutku mä haluun" velaksielämistä.
Niinpä. Ja meillä auto tosiaan pakollinen, ja aiempi alkoi osoittaa sellaisia merkkejä ettei siihen enää voinut luottaa ( en ala istuskeleen tiepielessä pitkän työpäivän jälkeen tai kuukausittain sumplimaan huoltojen vuoksi muita kyytejä töihin). Metsästäkään ei puita viitti realisoida jonkun auton takia (en kannata avohakkuita)....

Hukkaanhan autossa menee aina rahaa. Vehkeen jatkeita ei meille tule. Mutta luotettavia ja turvallisia autoja kyllä. Mä ainakin voin maksaa siitä että auto on turvallinen, tai turvallisempi kuin joku peltikottero, kun paljon joudun ajamaan ja lapsetkin on pieniä. Jos siinä jotain menee hukkaan niin sitten menee. Siksi töissä käyn. Käärinliinoihin en jokaista penniä matkaan saa, ja "lasten perintö" on taas kiinni omistamassamme maassa ja metsässä. Ja toki talossakin...ja hieman sijoituksissa.
 
vierailija
Ajan 73.000;- maksaneella aika uudella autolla. Miksi ajaisin jollain 15.000,- vanhalla kotterolla, kun saan kilometrikorvaukset työajoista ja minulla on muutaman vuoden kuluttua aivan oma iso auto, vaikka vaihtaisin kahden vuoden välein uuteen. Jos taas "säästäisin" useamman vuoden uuteen autoon, niin mikä siinä olisi järkevää?????

Samoin yritysten työsuhdeautot on järkevääkin verotuksellisesti liisata tai ostaa osamaksulla, joista saa korot ja kulut vähennettyä sekä poistot vuosittain.
 
Pin
No kaikilla ei tosiaan ole rahaa ostaa ihan kaikkea käteisellä. Otetaan autolainaa, puhelinta kytkykaupalla, asuntolainaa tai asutaan jopa typerästi vuokralla kalliissa asunnossa kun ei saada lainaa kun ollaan niin peeaa. Jotkut joutuu pesukoneenkin ostamaan yllättävässä tilanteessa osamaksulla. On sitä vaikka minkälaisia muitakin lainoja ja ei autolaina viimeinen ole jonka ymmärrän, vähän riippuu siitä toki minkälainen laina. Rahoitettiin mekin ekat ainakin kaksi autoa osittain lainalla ja melko nopeasti maksettiin pois. Lainalla on sitten asunto, kun ei meillä köyhillä ollut laittaa niin paljoa rahaa tähän. Ties vaikka olisikin paska sijoitus jos vaikka hometta löytyisikin. En tosin ajattele jatkuvasti kaikkea sen kannalta, minkälainen sijoitus se on. Oli tuo kalliin autonkin hankkiminen paska sijoitus ilman lainaa ja se on saletti. Voi voi, ihana auto ja nautimme elämästä. :D

Minkälaiset ihmiset? Hmmm no varmaan vähän kaikenlaiset. Esimerkiksi hyvätuloiset ystävät ottivat juuri autolainaa kun meni säästöt asuntoon ensin käsirahalla ja sitten meni lisää remontteihin jotka maksoivat käteisellä kaikki ainakin omien sanojen mukaan, sitten siihen autoon ottivat lainaa. En tuntenut mitään kovia ylemmyydentuntoja...

Ja tosiaan on olemassa myös työsuhdeautoja joista se pankki näkyy siellä, vaikka väliäkös tuolla.

Ehkä vähän kumnmastelisin jos joku olisi ottanut 20v lainan 150t autolle, mutta lienee aika harvinaista. :D
 
vierailija
Joku oli ajanut kotteronsa mun varattuun ruutuun. No äkkiähän sen tekstarilla tarkistaa, kuka auton omistaa: NORDEA RAHOITUS SUOMI OY, OSAMAKSU. Sinne pankkiin sitten soittamaan, että tulkaa hakemaan pois?

Ostaako joku oikeesti auton lainarahalla :LOL:?
No aika moni ostaa. Ostetaanhan huonekalujakin osamaksulla.

Ei multakaan löydy 20k auton ostoon, mutta tulot riittää siihen että voin maksaa muutaman satasen kuussa.
 
~Anne~
auto aina käteisellä tai ei ollenkaan....huono sijoitus joten ei lainaa moiseen.
Pihassa 2 henkilöautoa ja yks matkailuauto kaikki samalla reseptillä hommattu.
Uudestaanhan tämä sama aloitus näytetään tekevän ihan viikoittain, mutta vastaampa sulle.
Mulla ei ollut vaihtoehtoa ei ollenkaan, kun vanha auto levisi. Opiskelijana en pystynyt oikein käteisellä siihen hätään uutta ostamaan, joten lainaa oli otettava. Bussilippuja olisi pitänyt ostaa pahimmillaan 10 päivässä ja junalippuja 2. Auto tuli huomattavasti halvemmaksi plus säästän aikaa.
 

Yhteistyössä