Siis kuka antaa raketit lastenhuoneeseen ja tulitikut vielä päälle.....EI OO TODELLISTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olipas huolimaton pikkupoika, kun ei tajunnut, että raketit voi räjähtää eikä tikuilla saa leikkiä. Pilasi vanhempien hienot juhlat sillä paukuttelullaan. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Olipas huolimaton pikkupoika, kun ei tajunnut, että raketit voi räjähtää eikä tikuilla saa leikkiä. Pilasi vanhempien hienot juhlat sillä paukuttelullaan. :xmas:

Ja luultavasti saa kuulla kunniansa kunhan ensin paranee :(

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:
Minulle ei mene ihan läpi tuo tarina. Raketit EI kuulu lastenhuoneeseen, tulitikut EI kuulu lapsille, ja se että saa sen raketin vielä syttymään YHDELLÄ TIKULLA ja PAKKAUSTEN LÄPI kuulostaa tosi kummalta.

Joo, hiukan epäilyttävää. Mutta jospa siellä on ollut jotain papatteja paketti ja ne räjähtäny kerralla, voihan se kai olla mahdollista.

Ei räjähdä papattipaketti kerralla. Olen pentuna monta kertaa yrittänyt mm. pudottamalla ulkotulen päälle tai pistämällä palavan kepin papattipaketin päälle. Ne ei räjähdä kunnolla joihin ei mene tulilangan kautta tuli. Jos paukun kääre palaa ennen tulilankaa, ei tule kunnon pamausta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:
Minulle ei mene ihan läpi tuo tarina. Raketit EI kuulu lastenhuoneeseen, tulitikut EI kuulu lapsille, ja se että saa sen raketin vielä syttymään YHDELLÄ TIKULLA ja PAKKAUSTEN LÄPI kuulostaa tosi kummalta.

Joo, hiukan epäilyttävää. Mutta jospa siellä on ollut jotain papatteja paketti ja ne räjähtäny kerralla, voihan se kai olla mahdollista.

Ei räjähdä papattipaketti kerralla. Olen pentuna monta kertaa yrittänyt mm. pudottamalla ulkotulen päälle tai pistämällä palavan kepin papattipaketin päälle. Ne ei räjähdä kunnolla joihin ei mene tulilangan kautta tuli. Jos paukun kääre palaa ennen tulilankaa, ei tule kunnon pamausta.

"papatteja ja saattoi siellä olla jokunen Thunder Kingikin mukana"

Pelkät papatit eivät tuollaista aiheuta eli ei mikään SAATTOI. Itse räjäytin nuorena papattimaton taskussa takin ollessa päällä. Ainoa seuraus oli, että taskuun tuli reikiä ja vanhemmat suuttui.

No käyttäkää nyt järkeänne. Eiköhän tämä koko juttu ole ihan iltalehden/iltasanomien omaa tuotantoa. Joku antanut pienen vinkin, että Jojensuus paloi ja lehti keksi tökerön jutun paremman puutteessa.

Kokemusta on!!!!

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_maakunta/raketit_sytyttiv%C3%A4t_lastenhuoneen_tuleen_joensuussa_3885127.html

Siis ei IL:n vaan paikallislehden uutisointia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Raketit räjähtivät sisällä - Isä pelasti 10-vuotiaan poikansa viime hetkellä tulipalosta Joensuussa

Omakotitalon lastenhuone paloi, kun sisällä olleet ilotulitusraketit syttyivät tulitikkuleikkien seurauksena.

Joensuu
Toni Malinen

Omakotitalon lastenhuone tuhoutui tulipalossa maanantai-iltana Joensuussa. Lastenhuoneessa ollut nuori poika loukkaantui tulipalossa lievästi. Palokunnan mukaan perheen isä pelasti 10-vuotiaan pojan hengen.

Kaikkien onneksi ilotulitteet eivät olleet isoja ilotulitusraketteja.

-?Oli siellä kyllä silti aikamoinen ilotulitus käynnissä - papatteja ja saattoi siellä olla jokunen Thunder Kingikin mukana. Paukut singahtelivat ylös ja alas, isä muistelee.

Yhteistyössä