Siis kuka antaa raketit lastenhuoneeseen ja tulitikut vielä päälle.....EI OO TODELLISTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulle ei mene ihan läpi tuo tarina. Raketit EI kuulu lastenhuoneeseen, tulitikut EI kuulu lapsille, ja se että saa sen raketin vielä syttymään YHDELLÄ TIKULLA ja PAKKAUSTEN LÄPI kuulostaa tosi kummalta.

Mulla vähän särähtää tää lause korvaan...."Pikkupojan huolimattomuudestahan se johtui, mutta kyllä ilotulitteiden kanssa tulisi olla varovainen, että siinä mielessä otan omaan piikkiini tämän, isä kommentoi." |O Eiköhän siinä oo ihan isä ite ollut huolimaton kun tuon ikäisille on antanut raketit ja tikut :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:
Minulle ei mene ihan läpi tuo tarina. Raketit EI kuulu lastenhuoneeseen, tulitikut EI kuulu lapsille, ja se että saa sen raketin vielä syttymään YHDELLÄ TIKULLA ja PAKKAUSTEN LÄPI kuulostaa tosi kummalta.

Tätä mietin minäkin... Ei taida selitys ihan mennä läpi. Lapsi on ottanut ne raketit ja tarkoituksella ne sytyttänyt!!! Vanhemmat olleet huolimattomia ja sillä siisti. Luoja, että tän maan päällä on kaiken laista porukkaa!!!!

Ja tuota juttua kaunistellaan lehdissä. En tiedä miksi, mutta toi ei ole totuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
Mulla vähän särähtää tää lause korvaan...."Pikkupojan huolimattomuudestahan se johtui, mutta kyllä ilotulitteiden kanssa tulisi olla varovainen, että siinä mielessä otan omaan piikkiini tämän, isä kommentoi." |O Eiköhän siinä oo ihan isä ite ollut huolimaton kun tuon ikäisille on antanut raketit ja tikut :headwall: :headwall:

Jep, eihän niitä sais antaa alaikäisille! Toisaalta 10 v on vielä aika itsekkään omatoiminen ja utelias, varmaan ottanu ne omin luvin. Mutta ei vanhemmat sais luottaa ettei ne koskis niihin.

Ei moro mikä juttu.. Ei voi muuta sanoa kuin että mitkä tyhmät, tyhmät vanhemmat. :/

Mutt näkyi näitä eilen täälläkin: yksi isä oli lähtenyt hienosti opettamaan pojilleen tulitteiden ampumista, ilman suojalaseja ja molemmin puolin ahdasta kulkuväylää, missä koko ajan kulki ihmisiä. Mun mies oli ihan lähellä ettei avannut suutansa kun just oltiin alla kun tää älypää sytytti rakettinsa. |O

Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri:

Joo, hiukan epäilyttävää. Mutta jospa siellä on ollut jotain papatteja paketti ja ne räjähtäny kerralla, voihan se kai olla mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ei moro mikä juttu.. Ei voi muuta sanoa kuin että mitkä tyhmät, tyhmät vanhemmat. :/

Mutt näkyi näitä eilen täälläkin: yksi isä oli lähtenyt hienosti opettamaan pojilleen tulitteiden ampumista, ilman suojalaseja ja molemmin puolin ahdasta kulkuväylää, missä koko ajan kulki ihmisiä. Mun mies oli ihan lähellä ettei avannut suutansa kun just oltiin alla kun tää älypää sytytti rakettinsa. |O

Täällä eilen joku ampui pienen pojan kanssa tuossa pihassa raketteja. Kahden kerrostalon välissä. Näytti melkoisen hurjalta kun pieni poikakin ampui niitä ja todella läheltä taloa meni... :kieh:

31.12.2007 19:14 (Päivitetty 1.1.2008 9:28)

Oli siellä aikamoinen ilotulitus käynnissä - papatteja ja saattoi siellä olla jokunen Thunder Kingikin mukana. Paukut singahtelivat ylös ja alas, isä muistelee.

Poika sai lieviä palovammoja kasvoihinsa. Hänet kuljetettiin Pohjois-Karjalan keskussairaalaan hoidettavaksi.

Tuli tuhosi lastenhuoneen kokonaan ja muutoin talo kärsi pahoja savuvahinkoja.

- Taloudelliset vahingot ovat aina taloudellisia, mutta kyllä tämä säikäytti hyvin paljon. Pikkupojan huolimattomuudestahan se johtui, mutta kyllä ilotulitteiden kanssa tulisi olla varovainen, että siinä mielessä otan omaan piikkiini tämän, isä kommentoi.

Tulipalo syttyi uudenvuodenaaton iltana ennen seitsemää.

STT - IL

Mutta 10-vuotias osaa vaikka salaa ottaa paukut omaan huoneeseen. Nehän on voinut olla vaikka varastossa. Ei pidä heti mennä syyllistämään vanhempia! Ajatelkaa jos olisi omalle kohdalle sattunut! Me ei ostettu yhtään paukkua, vaan meidän 10-v:n taskusta löytyi jotain pieniä papatteja, oli kavereiltaan saanut. Illan yhteenveto= pojalta oli kännykkä hajonnut, haisi ihan ruudilta, poika sai kotiarestia kun olimme kieltäneet että ei saa paukutella.
Nyt odotellaan 14-v:asta kotiin.....
Elämä on.....välillä lasten ja nuorten kanssa...kovaa! Kaikki ei mene käsikirjoituksen mukaan..aina

jos joku uskoo ton selityksen on harvinaisen tyhmä ihminen

jos itse pudottaa palavan tikun lattialle ei taatusti osu niin että sytytyslanka sihahtaa paalaa.....hemmetin damidomit :headwall: siis ne aikuiset siellä talossa :D

Raketit räjähtivät sisällä - Isä pelasti 10-vuotiaan poikansa viime hetkellä tulipalosta Joensuussa

Omakotitalon lastenhuone paloi, kun sisällä olleet ilotulitusraketit syttyivät tulitikkuleikkien seurauksena.

Joensuu
Toni Malinen

Omakotitalon lastenhuone tuhoutui tulipalossa maanantai-iltana Joensuussa. Lastenhuoneessa ollut nuori poika loukkaantui tulipalossa lievästi. Palokunnan mukaan perheen isä pelasti 10-vuotiaan pojan hengen.

Sisällä olleista ilotulitteista alkunsa saanut tulipalo syttyi kello 18. Peipontiellä sijaitsevan omakotitalon lastenhuoneessa ollut 10-vuotias poika oli tiputtanut palavan tulitikun huoneen lattialla olleiden ilotulitteiden päälle. Ilotulitteet syttyivät, alkoivat paukahdella ja sytyttivät lastenhuoneen tuleen.

Pojan kanssa lastenhuoneessa ollut toinen 10-vuotias lapsi pääsi pakenemaan, mutta tulitikkuja käsitellyt poika ei päässyt poistumaan huoneesta.

Rakennus täyttyi nopeasti savusta. Perheen isä etsi käsiinsä peitteitä ja syöksyi pelastamaan poikaansa savuisesta lastenhuoneesta.

-?Vaimoni antoi minulle pari peitettä. Toinen oli sammutuspeite ja toinen oli tavallinen sänkypeitto. Nappasin ne, sillä huoneeseen ei olisi voinut mennä muuten. Huoneessa oli jo niin paljon savua, ettei siellä nähnyt mitään, nimettömänä pysyttelevä pojan isä muistelee.

-?Ei siinä liikkunut mielessä mitään muuta kuin että nyt pitää mennä ja äkkiä. Juoksin sisään, etsin pojan äänen perusteella, pyöräytin hänet peitteeseen ja kannoin ulos, isä kertoo.

Kaikkien onneksi ilotulitteet eivät olleet isoja ilotulitusraketteja.

-?Oli siellä kyllä silti aikamoinen ilotulitus käynnissä - papatteja ja saattoi siellä olla jokunen Thunder Kingikin mukana. Paukut singahtelivat ylös ja alas, isä muistelee.

Paikalle hälytettiin pelastuslaitoksen yksiköitä Joensuusta, Kontiolahdesta ja Liperistä. Palokunnan saapuessa paikalle lastenhuone oli tulessa, ja ilotulitteet paukkuivat yhä.

Seitsemässä minuutissa paikalle ehtineet Joensuun palokunnan sammutusyksiköt kerkesivät kuitenkin nopeasti rajata palon lastenhuoneeseen, ja koko tulipalo oli sammutettu puolessa tunnissa.

Tulipalon syttymishetkellä omakotitalossa oli yhteensä kuusi henkilöä, joista neljä oli alaikäisiä. Osa sisällä olleista pakeni turvaan talon ikkunoista, osa ovien kautta.

-?Ilotulitteet olivat sisällä, koska odotimme juuri onnettomuushetkellä, että ilotulitteita saisi räjäytellä luvallisesti. Tosin olisihan niitä voinut muuallakin pitää, isä toteaa jälkiviisaana.

Lieviä palovammoja kasvoihinsa saanut poika kuljetettiin Pohjois-Karjalan keskussairaalaan hoidettaviksi. Muille talossa olleille ei koitunut tulipalosta vammoja. Omakotitalon lastenhuone tuhoutui tulipalossa täysin, ja koko talo kärsi savuvahinkoja.

-?Taloudelliset vahingot ovat aina taloudellisia, mutta kyllä tämä säikäytti hyvin paljon. Pikkupojan huolimattomuudestahan se johtui, mutta kyllä ilotulitteiden kanssa tulisi olla varovainen, että siinä mielessä otan omaan piikkiini tämän, isä kommentoi.

-?Vaimoni antoi minulle pari peitettä. Toinen oli sammutuspeite ja toinen oli tavallinen sänkypeitto. Nappasin ne, sillä huoneeseen ei olisi voinut mennä muuten. Huoneessa oli jo niin paljon savua, ettei siellä nähnyt mitään, nimettömänä pysyttelevä pojan isä muistelee.

-?Ei siinä liikkunut mielessä mitään muuta kuin että nyt pitää mennä ja äkkiä. Juoksin sisään, etsin pojan äänen perusteella, pyöräytin hänet peitteeseen ja kannoin ulos, isä kertoo.

Kauankohan huoneessa on ehtinyt olla palo jos noin paljon savua?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kauankohan huoneessa on ehtinyt olla palo jos noin paljon savua?

No ei varmaan kauaa..äkkiäkös pienessä, suljetussa huoneessa alkaa kerääntyä savua.savuaahan noi paukut ulkonakin vähän aikaa ennen kuin haihtuvat ilmaan

"-?Ilotulitteet olivat sisällä, koska odotimme juuri onnettomuushetkellä, että ilotulitteita saisi räjäytellä luvallisesti. Tosin olisihan niitä voinut muuallakin pitää, isä toteaa jälkiviisaana."

Niinpä |O :headwall:

"Pikkupojan huolimattomuudestahan se johtui, mutta kyllä ilotulitteiden kanssa tulisi olla varovainen, että siinä mielessä otan omaan piikkiini tämän, isä kommentoi."

Juuh. aika puusilmä ukkeli. :headwall: :headwall:

Tuon ikäiset ei välttämättä kysy. Eli on se voinu viedä ne raketit luvattakin huoneeseensa katsoakseen. Mut sitä en usko, et se on ollu pojan taholta vahinko, kyllä se on tarkotuksella halunnu kattoa mitä tapahtuu. Ehkä ei ollu tarkotus sytyttää kun yksi raketti, mutta meni vähän pieleen...

Ei ole ilotulitteiden paikka lastenhuoneessa eikä tulitikut lasten käsissä. Meillä ei tyttö saa koskea sen paremmin tikkuihin tai sytkäriin ilman lupaa ja valvontaa. Mä oon ollut aina aika tarkka noitten sytytteiden kanssa että niitä ei anneta alaikäisille ilman valvontaa jos nyt tarttee antaa ollenkaan. Kynttilät on saanut tyttö sytyttää joskus mutta yleensä minä sytytän nekin ja tyttö sammuttaa snufferilla, haluaa tehä sen.

Oliskohan syytä noudattaa määräyksiä eli pitää raketit niin ettei lapset pääse niihin käsiks . Järkyttävää piittaamattomuutta vanhemmilta.
Meillä oli raketit lukkojen takana ulkovarastossa kunnes lähdettiin räjäyttelemään.

Yhteistyössä