siis kuin

mä saan juotettua tolle lapselle nestettä.
Eli siis meillä ollu kolme päivää kuumetta,panadolilla laskee ja tänään ihan pientä lämpöä enään ollu,ei muita oireita,lienekkö sitten vauvarokkoa(näppylöitä odotellessa..).
Soitin terveys neuvontaan kun huolestuin tytyn pissaamisesta,pari pissavaippaa päivässä tekee,ruoka ei oikein maistu,nakkia ja kananmunaa,juustoa ja jädeä jonkin verran saanu menemään.
Neuvoivat että toista litraa pitäis saada juomaan nesteitä mut eilenkin sain menemään vaan 6dl,ja nekin tyrkyttämällä ja melkein pakottamalla,paremmalta ei tämä päivä näytä,oon tarjonnu mehua,vettä,maitoa,kaakaota ja jopa limua ja juotavaa jugurttia,velliä,mut kun ei niin ei.
Suht virkee ollu lapsi koko tän ajan,katsellu piirrettyjä ja jonkin verran leikkinytkin ja tänää jaksoi jo puolisen tuntia tehdä kakkuja hiekkalaatikolla.
Pitäskö mun olla huolissani.
Lääkäriin käskettiin menemään huomenna jos kuume ei lakkaa eikä muita oireita(flunssan)ilmaannu,eilen siis soitin sinne neuvontaan.
Lähinnä tota juomapuolta mietin...kun siis kuume näyttäs olevan poistumassa,tiedä sitten jos taas illalla nousee...
 
Poika on ollut pari kertaa kipeänä (nyt 1v8kk), toisella kerralla jouduttiin sairaalaan kun elimistö oli kuivunut. Nestettä ei saatu menemään mitenkään.. Ei suostunut juomaan mukista, pullosta, ei pillillä tms. Laitettiin lääkeruiskuun mehua ja se kelpasi! Poika leikki ruiskulla ja laitto sen suuhun ja minä purskautin mehua suuuhun! Hidasta hommaa, mutta näin saatiin poika lopulta juomaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 11:44 Matami-Mutkula kirjoitti:
Mie oon käyttäny lääkärissä jos kuumetta ollu yli 3 päivää.

Ei meilläkään ole toista litraa niitä nesteitä kuumeessa mennyt, kunhan yleiskunto on hyvä ja pissaa kuitenkin tulee niin se on hyvä.
siis mun mielestä tyttö ihan ok,siis yleiskunto vaikka ei niin kamalasti juo,ja jonkin verran pissaa mut en tiedä mikä sitten on riittävä määrä.
Soitin sinne neuvontaan niin sanoivat että kolmisen vuorokautta voi antaa sen kuumeen olla ennen kun menee lääkäriin,kuume alkoi siis perjantaina päivällä ja sanoivat että tiistaina sitten aikaa varailemaan jos ei terve.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 11:47 appelsiini kirjoitti:
Poika on ollut pari kertaa kipeänä (nyt 1v8kk), toisella kerralla jouduttiin sairaalaan kun elimistö oli kuivunut. Nestettä ei saatu menemään mitenkään.. Ei suostunut juomaan mukista, pullosta, ei pillillä tms. Laitettiin lääkeruiskuun mehua ja se kelpasi! Poika leikki ruiskulla ja laitto sen suuhun ja minä purskautin mehua suuuhun! Hidasta hommaa, mutta näin saatiin poika lopulta juomaan!
No toi ruiskuhomma olis hyvä kokeilla,meillä tyttö ottaa panadoliakin siitä tosi mielellään,jää odottamaan aina lisää niinku olis jotain suurempaakin herkkua.
Mistä sen elimistön kuivumisen huomaa?
 

Yhteistyössä