Siis koska tyttö joi vapaaehtoisesti alkoholia niin raiskaus ei ollutkaan raiskaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Raiskauksesta tuomitaan myös se, joka käyttämällä hyväkseen sitä, että toinen tiedottomuuden, sairauden, vammaisuuden, pelkotilan tai muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan, on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan."

Tuossa laissa ei kyllä mainita että jos itse aiheuttaa tiedottoman tilan niin silloin ei ole raiskaus.

[QUOTE="hmm";25821709]se nyt vaan on niin, että jos humalassa tyttö tai nainen suostuu seksiin se ei ole raiskaus. tytön nuoren iän vuoksi hyväksikäyttöä tässä tapauksessa. eri asia jos mies olisi roofieita tiputellut tyttösen smurffilimppaan ja sitten puolitajutonta tyttöä vastoin tämän tahtoaan kiksaissut.[/QUOTE]

En mä vaan nähnyt että missään oisi lukenut että tyttö suostui seksiin. Jos joi alkoholia niin ei kai se sitä tarkoita että välttämättä suostui seksiin. Jos ei ees tajunnut siinä kunnossa mitä tapahtui ni onko se suostumista..

[QUOTE="jaaha";25822006]En mä vaan nähnyt että missään oisi lukenut että tyttö suostui seksiin. Jos joi alkoholia niin ei kai se sitä tarkoita että välttämättä suostui seksiin. Jos ei ees tajunnut siinä kunnossa mitä tapahtui ni onko se suostumista..[/QUOTE]

Voisko olla niin, ettei jutussa mainita ihan kaikkea mitä oikeuden tuomarit tietävät?

[QUOTE="VIERAS";25822080]Voisko olla niin, ettei jutussa mainita ihan kaikkea mitä oikeuden tuomarit tietävät?[/QUOTE]

Totta kai voi olla. Viittasin vaan tuohon kommenttiin jossa luki että tyttö suostui seksiin niin ei ole raiskaus. Ellei tuo kirjoittaja sitten ite ole joku asiasta päättänyt oikeuden tuomari niin ei hänkään kai tiedä että tyttö olisi suostunut kun kerran jutussa lukee vaan että tyttö oli puolustuskyvyttömässä tilassa...