Siis koska tyttö joi vapaaehtoisesti alkoholia niin raiskaus ei ollutkaan raiskaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En sano että ei olis raiskaus, mutta tosiasiassa ei kukaan meistä voi tietää mitä siellä oikeasti tapahtui.
Humalassa kyky tajuta asioita hämärtyy ja silloin sänkyyn hyppääminen voi tuntua ihan loistavalta idealta, sit aamulla kaduttaa. Tyttö on ihan hyvin voinut olla itsekin suostuvainen.

"Mitä ihmeellistä tuossa nyt on?" No kyllä se aika helvetin IHMEELLISTÄ on jos tuon ikäsen oletetaan tossa kunnossa pystyvän itestään huolehtimaan..mitä sit vaikka joi vapaaehtoisesti? Aikustakaan naista ei ole kellään oikeus raiskata vaikka oiskin kännissä. Ja saa olla ihmisellä päässä vikaa jos pitää ihan normaalina sitä että joku nai käytännöllisesti katsoen tiedottomassa tilassa olevaa..ei kukaan päästään terve ihminen tee noin

Onkohan tää nyt se mammabloggari Tiuski, joka sai jostain rikoksesta isot korvaukset. Aika avoimesti oli tästä kertonut blogissaan, ilmeisesti taas sen sulkenut. Se toinen kaverinsa kanssa kirjoitettava on auki tosin.

Jos menee miehen luokseen ryyppäämään ja se johtaa seksiin, niin eihän tässä maassa muuta tapahdukkaan, kuin raiskauksia. Eli vierittäisin kyllä vastuuta naisten harteille näissä jutuissa.

Alaikäisen kiksauttamisesta kuuluu toki jotenkin rangaista, mutta vähän oudolle tuntuu tämäkin, kun valtaosa näistä 14-vuotiasta vaikuttaa olevan ihan itse jahdissa.

[QUOTE="vieras";25821300]Miksi juoruilet muiden asioita?[/QUOTE]

Miksen, sitähän varten nämä palstat on. Käy vaan vähän turhankin hyvin yks yhteen noi tapaukset. Ja julkisessa blogissa julkisesti levitelty tieto on julkista tietoa.

Jos menee miehen luokseen ryyppäämään ja se johtaa seksiin, niin eihän tässä maassa muuta tapahdukkaan, kuin raiskauksia. Eli vierittäisin kyllä vastuuta naisten harteille näissä jutuissa.

Alaikäisen kiksauttamisesta kuuluu toki jotenkin rangaista, mutta vähän oudolle tuntuu tämäkin, kun valtaosa näistä 14-vuotiasta vaikuttaa olevan ihan itse jahdissa.

14 vuotias on sakkolihaa ja sen ymmärtää jokainen täysipäinen ihminen.Eikä voi sanoa että vierittää v astuuta tässä tapauksessa naiselle,se mikään nainen ole vaan pikkulikka.Ja nimenomaan sieltä yläpäästä pikkulikka.

No voi elämä. Se on kuule ihan sama kuinka typerästi joku käyttäytyy, ei sitä siltikään saa raiskata. Ei sen pidä teosta saatavaa tuomiota yhtään lieventää vaikka uhri olisi minkälainen suttura tahansa. Sinä voit toki riskikäyttäytymisestä varoitella tai vaikka uhria syyllistää jos siltä tuntuu, mutta oikeuslaitokselle nuo asiat eivät kuulu.

[QUOTE="vieras";25821336]Onko varmaa tietoa? ;)[/QUOTE]

Että tämä 14-vuotias on sama 14-vuotias kuin tuossa tapauksessa? Ei. Ainahat voit kysyä kyseiseltä. Kaikkihan tuon teinimamman tuntee kuitenkin.

Ymmärrän pointin ja kyllä olen jossain määrin samaa mieltä..nimittäin siitä että pitää pysyä siinä kunnossa että kykenee sanomaan ei jos niin haluaa. Ei mun mielestä kyllä silti oo oikeutettua naida toista jos se ei tajua yhtään mitä tapahtuu, siinä on aika iso ero siihen että on vaan vähän huppelissa ja ite suostuu ja kaduttaa myöhemmin..näitä varmaan tapahtunut monelle.

Mutta suuresti tässä hiertää juuri se että tyttö on noin selkeästi alaikäinen. Kyllä minäkin oisin teininä varmaan selvinpäinkin mennyt sänkyyn komean aikuisen miehen kanssa, mutta ei tuon ikäinen voi vielä päättää itse että olisi kypsä aikuisen kanssa mihinkään puuhiin...vastuu on siis aikuisella osapuolella vaikka oltaisiin selvänäkin.

Ei noita suojaikärajoja turhaan olla lakiin laitettu. Täälläkin kauhistellaan joissakin maissa olevia lapsimorsiamia mutta toisaalta onkin ihan ok että Suomessa aikuiset ukot hässii lapsia. Ei vika ole niissä lapsissa vaan täysin siinä aikuisessa miehessä. Ja on hiukan eri asia harrastaako 14- vuotias samanikäisen pojan kanssa seksiä vai paneeko joku aikamies pikkutyttöä.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Itse muistan vallan hyvin kuinka nämä teinit suorastaan parveilivat itsään vanhempien äijien seurassa. Kun oman ikäset on niiiiiin lapsellisii ja sitä rataa.

Baareissa on alaikäisiä aivan helvetisti, monet valehtelee ikänsä miehelle jne. Ei nämä jutut vain ole niin yksinkertaisia kuin moni kuvittelee.

Olen sitä mieltä, että kovemmat tuomiot ehdottomasti, mutta ei kaikki ole niin mustavalkoista ihan oikeasi, ei vain ole.

Kukaan ei muuten monta kertaa paljon katsele lastensa perään, vedetään viinaa ja huumeita nykyään yhä nuorempina. Mielestäni tässä maassa on tosi paljon vialla. Tuollahan ne teinit pyörii baareissa, kartsalla ja myyvät seksiä vaatteista tai jopa muutamasta kaljasta, tästähän juuri kirjoiteltiin.

Täydellinen välinpitämättömyys omista lapsista tai niistä jotka tuolla kylillä pyörii huumeissa ja kännissä on tässä maassa ihan tosiasia.

se nyt vaan on niin, että jos humalassa tyttö tai nainen suostuu seksiin se ei ole raiskaus. tytön nuoren iän vuoksi hyväksikäyttöä tässä tapauksessa. eri asia jos mies olisi roofieita tiputellut tyttösen smurffilimppaan ja sitten puolitajutonta tyttöä vastoin tämän tahtoaan kiksaissut.

Suojaikärajaa pitäisi laskea?

[QUOTE="hmm";25821709]se nyt vaan on niin, että jos humalassa tyttö tai nainen suostuu seksiin se ei ole raiskaus. tytön nuoren iän vuoksi hyväksikäyttöä tässä tapauksessa. eri asia jos mies olisi roofieita tiputellut tyttösen smurffilimppaan ja sitten puolitajutonta tyttöä vastoin tämän tahtoaan kiksaissut.[/QUOTE]

Mä ainakin käsitin, että tyttö on väkisin maattu. Tyttö on suostunut alkoholin nauttimiseen, ei seksiin.

Sekaantuminen sakkolihaan - lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö tapahtunut.

Alkoholin juottaminen - alkoholin välittäminen alaikäiselle tapahtunut.

Kaksi rikosta samalla kertaa ja rangaistus toivottavasti sen mukainen.