Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei kai sillä ole väliä vai onko? meillä taitaa toi tuuletin muutenkin pyöriä tuolla katossa yhteen suuntaan
Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:Isäntä oli sitä mieltä et myötäpäivään on kesä.
(Mä ees tiennyt et suunnan saa vaihdettua )
No emmää vaan tierä!Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:Isäntä oli sitä mieltä et myötäpäivään on kesä.
(Mä ees tiennyt et suunnan saa vaihdettua )
Ahaa... Mut mitenkä se sillon toimii, pitkällä aikavälilläkö? Kun myötäpäivään pyöriessä tuntuu koko ajan vaan kuumalta..? Mä oon hankala, ai nou
Toisinpäin puhaltaa ylhäältä alas = lämmintä alas ja toisteppäin. Elikkäs sen mukaan säädetään haluaako sen lämpimän yläilman käyttöön vai ei.Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:onko sillä jotain väliä että kumpaan suuntaan se pyörii?
aijoo. kiitti kun valaisit!Alkuperäinen kirjoittaja anuuu81:Toisinpäin puhaltaa ylhäältä alas = lämmintä alas ja toisteppäin. Elikkäs sen mukaan säädetään haluaako sen lämpimän yläilman käyttöön vai ei.Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:onko sillä jotain väliä että kumpaan suuntaan se pyörii?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mene seisomaan alas, ja jos se "tuulettaa" niin kesä asento, mutta jos talvi asento, se tavallaan "vetää"/"imee".......
Talvella myötäpäivään. Kesällä vastapäivään. Simppeliä.Myötä vai vastapäivään... kumpi asento on oikea???
Teoriassa näin. Käytännössä olen havainnut, että se on aina viileämpää kun tuuletin puhaltaa kohti. Eli se lämmin ilmavirtaus katosta alas on viileämpi kuin "kylmä" ilma alhaalta kohti kattoa.Toisinpäin puhaltaa ylhäältä alas = lämmintä alas ja toisteppäin. Elikkäs sen mukaan säädetään haluaako sen lämpimän yläilman käyttöön vai ei.