Siis kattokaa nyt tätä (lisää mainostusta ja ihmettelyä)

kopioitu familjeliv.se:stä ketjusta, jossa kokeillaan glandin 25 luvattua tehoa.
kokonaan menossa olevan kierron aikana on mukana 38 henkeä. yhteensä statistiikan mukaan pitäisi 7.6 tulla raskaaks tässä kierrossa. harvoin tapahtuu sitä että tää statistiikka täyttyy. kuten on huomattu :headwall:
listalla on mukana vielä siis 17 ihmistä ja 9 on raskautunut! toki 12 ei oo raskautunut, mutta mun mielestä ihan hyvä tulos kuitenkin!

ei täs auta muu ku ostaa sitä glandinia... :)
ajatuksia tästä?




Totalt antal medlemmar: 38
Totalt borde 38 x 0,2 = 7.6 st bli gravida
Kvar på listan 17

~~GRAVIDA~~
Sweetie76 (försök nr 5 efter MA) Boragoförsök 1
abra (försök 1) Boragoförsök 1
Acnaib (försök 9 efter MA) Boragoförsök 1
Didofido (försök 1) Boragoförsök 1
Egg (första försöket)
FlakeZ (försök nr 1) Boragoförsök 1
Cool (försök 2, B1)
MiAmore (försök 12) Glandin försök 1
bakstuds (försök 7) boragoförsök 1
 
tai siis kyl mie ton ymmärrän sillai et juu siin o noi jotka o raskautunu ja missä kierrossa yms. eli kyl mie ruottii ymmärrän vaik sitä inhoonkin. Mutta siis niin, en tuost 25 keinoist mittää tiiä enkä mee kyl kahtoonkaan ku inhoon lukee ruottii jos sitä on paljo :p
 
Sori nyt tiukkapipopostaus, en tiedä kaivataanko näitä tähän ketjuun, mutta kerron nyt ajatukseni kun kerta kysyttiin..

Kyllähän tästä mönjästä jo rummutettaisiin tiedeyhteisössä, jos se oikeasti raskautumista auttais. En oo tutustunut asiaan, mutta pikagooglauksella näköjään kyse on luontaistuotteesta joka tehdään jostain purasruohosta - ei varmasti ole lääkkeen tapaan tutkittu eli en söis raskaana ollessa. Yritysaikana kukakin naspsikoon mitä haluaa.

Toi raskautumistulos menee ihan nätisti normaalivaihtelun piikkiin tuon kokoisella aineistolla.
 
Juu mäki uskoisin tehoon sit ku otos ois joku tuhat naista ja ties kuin moni ois raskautunu ja kaua yrittäny eka. Enkä muutenkaan kyl ala mitään luontaistuotteita syömään ku jos onkii raskautunu ni tuskin on kovin hyväks alkiolle.
 
juu onhan tuo luontaistuote, ja niitähän ei kovin ahkeraan tutkita kun siinä olis ihan hirveesti työmaata :) ja raskaana ei kannata koskaan syödä mitään, mitä ei oo neuvolasta esim. ohjeistettu.

mutta tuo siis perustuu samoihin vaikuttaviin aineisiin kuin jättihelokit ja muut. sisältää GLA:ta (GLA eli gammalinoleenihappo)ja omega 6:tta, joka vaikuttaa pms oireisiin, kierron pituuteen, avaa kohdun suuta ja pehmentää kohdun kaulaa, sekä paksuuntaa(tieteellinen termi :D) kohdun limakalvoa.
(myös vaikuttaa niveliin ja ihoon) nämä siis on niitä tutkittuja juttuja.
ainoo ero tuolla jättihelokkiin on että se sisältää paljon enemmän tuota GLA:ta 2-3 kertaa enemmän, joten näitä kapseleita ei tarvi napsia 4-6 kpl päivässä.

ja kyllä, saa tulla myös "tiukkapipoilemaan" mielipiteitähän tässä kysyttiin :) mun mielestä vaan aika hurjaa kun mä en oo koskaan ennen nähny että statistiikka poksahtais tolla lailla. saas nähä miten enskuun käy.
 
Mua alkoi kiinnostaan! Joko tosi hyvä tuuri tai sitten sillä on jotain vaikutusta. Alkaa olemaan valmis ottaan mitkä tahansa poppakonstit käyttöön :D Mitä tuo niin kuin sitten olisi jossain luontaistuotekaupassa nimeltään?
 
Joo en mäkään halua mitään riskejä ottaa, ettei vaan sille mahdolliselle pikkuselle mitään kävisi. Kun ei tuo ruåttin kieli oikeen kulje niin sanotaanko siinä onko ne ottanut sitä juurkin ovikseen asti vai kuinka?
 
ku tähänki on kaks kuppikuntaa: jotkut käyttää ovikseen asti ja toiset ei. yleisohjeena on että ainakin 10 päivää pitäs keretä käyttämään. mä käyttäisin vaan ovikseen asti varmuuden vuoksi.

GLANDIN25 on nimeltään. aika kallis, mutta jos pitää lupauksensa niin mitäpä siitä ei maksais :)
halvempia vaihtoehtojahan on tietenkin, jättihelokki (ei oo tähän mennessä toiminu mulla) kurkkuyrtti
"GLA-sisältö tulee kurkkuyrtistä (Borago officinalis), jolla on korkein tunnettu osuus GLA:ta. Usein käytetty GLA-lähde, jättihelokki, sisältää vain 8-10% GLA:ta, kun taas kurkkuyrtti voi sisältää jopa 25%."
 
GLANDIN25:n käyttäjä olen minäkin. Kävin heti ostamassa sitä luontaistuotekaupasta, kun luin tuosta ruotsalaisten kokeilusta joltain keskustelupalstalta. No, meikäläinen nyt on jo muutenkin ottanut kaikki keinot heti alusta lähtien käyttöön, greippimehut sun muut. Kun on tuota ikääkin jo niin paljon (32) etten odota mitään pikaraskautumista muutenkaan. BTW: yksi ihan selkeä muutos on tapahtunut tässä kuukauden sisällä, nimittäin kosteutta on vaikka muille jakaa (normaalisti yhtä saharaa...) En sitten tiedä kumman ansiosta, glandinin vai greippimehun. Aivan sama sinänsä, muutos on kyllä pelkästään positiivinen :D

Minulla on vasta toinen yrityskierto menossa (kp 17/30). Glandinia ostin viime kierrossa vähän liian myöhäisessä vaiheessa, mutta nyt olen syönyt sitä siis ihan kierron alusta lähtien. Enkä lopettanut viime kierrossakaan ovulaation jälkeen, enkä ajatellut nytkään lopettaa. Uskon että sillä tavalla on paremmat mahdollisuudet taas seuraavassa kierrossa jos nyt ei tärppää.

Se tietty kannattaa huomata että tuossa ruotsalaisten listassa yllättävän moni on tullut raskaaksi jo ensimmäisessä yrityskierrossa. Joten ovatkohan niitä jotka tulevat helposti raskaaksi ja olisivat tulleet ilman glandiniakin? Minua kiinnostaa lähinnä nuo muutamat, jotka on yrittäneet jo suht pitkään ja sitten tärpänneet heti ekassa glandin-kierrossa. Näyttäis siltä että siinä aineessa sittenkin on jotain taikaa, vai mitä?! Kuten nibbler jo kertoikin, niin samaa GLA:ta glandinissa on kun helokkiöljykapseleissa, mutta pitoisuus vaan moninkertainen. Ja helokkiöljyähän yleisesti suositellaan edistämään raskautumista ja tasapainottamaan hormonitoimintaa.

Pitäiskö meidänkin panna kokeilu pystyyn?? Minä ainakin ilmoittaudun vapaaehtoiseksi koekaniiniksi =) :attn:
 
montako kiertoa sä käytit jättihelokkeja ORION? mietin tässä että montakohan kiertoa mun kannattaa kokeilla sitä ennenku luovutan. greippimehu pisti mulla kyllä limat liikkeelle, mutta joillekkin se voi tehä pelkkää hallaa jos onki jo tarpeeks hyvä liikkuvuus limassa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
montako kiertoa sä käytit jättihelokkeja ORION? mietin tässä että montakohan kiertoa mun kannattaa kokeilla sitä ennenku luovutan. greippimehu pisti mulla kyllä limat liikkeelle, mutta joillekkin se voi tehä pelkkää hallaa jos onki jo tarpeeks hyvä liikkuvuus limassa...
Säännöllisesti ja koko annoksen muistaakseni n. 3kk, sit sen jälkeen puolittaista annosta ja sit on ollu ihan epäsäännöllisiäki kausia. Joskus reilu vuosi sitte otin käyttöön, vuodenvaihteessa päätin luopua niistä kokonaan.
 
On se vähän semmonen olo tullu että noi luontaistuotteet on ihan höpöhöpöjä, ns. "uskon asioita"! Eihän niistä oo oikeesti mitään tieteellisiä todisteita että ne tehois.. kai niitä muuten käytettäs laajalti lapsettomuushoidoissakin :LOL: onhan noista aika moni ollu yrityksen alussa eikä "ihmeaineella" siihen raskaakstuloon ehkä osaa eikä arpaa. Voihan se olla noilla pisempään yrittäneilläkin olla ihan silkkaa sattumaa,.. olis kiinnostava nähä kauanko ne loput oli yrittäny joilla ei auttanu? No, vaikee uskoo kyllä enää mihinkään tämmösiin kun kaikkee on jo kokeillu..

Mulla myös greippimehu piti paikat kosteempana läpi kierron, mutta sen jälkeen menkat muuttu jotenki omituisen niukoiks/limasiks ja oli sellaset useemman kuukauden, eikä ilman mehua enää juuri mitään normaalejakaan limoja! Sit vielä radiossa sanottiin greipin lisäävän rintasyöpäriskiä.. joten ei kiitos sitäkään enää. Onhan siinä todettu olevan sitä jotain ainetta mikä oikeesti lisää maksan entsyymiä, joka säätelee estrogeenia. Voihan toi auttaakin ehkä sellasia joilla on vajetta juuri siinä..?

Joo, mutta empä taida laittaa näihin enää rahojani, jos sama aine kun helokkiöljyssäkin, eikä nekään oo tehonnu. Syksyllä söin parissa kierrossa ja nyt syöny 1,5 kk. Purkin toki syön loppuun mutta sitten saa jäädä.
Ja jos teho perustuu alkukiertoon (eli ovulaatioon?) niin en usko sitten että mulle on muutenkaan sellasista hyötyä kun luulen että suurin ongelma on limakalvon heikkoudessa ja kiinnittymisessä.
Mä oon ottanu kaikkia aineksia koko kierron (paitsi punaviiniä vasta ovulaation jälkeen), eihän niillä alkiolle vaaraa olis kun verenkierrot on yhteydessä vasta joskus rv5-6 lähtien..
Välttäny oon semmosia ruokia ym. joilla voi olla limakalvoon huonontava vaikutus.
 
luin sitte tuolta toisesta glandin25 -ketjusta että oonkin ottanu jo 4 kk.na noita helokkiöljyjä osittain väärin!! :eek: että niitä ei SAIS ottaa enää ovulaation jälkeen kun voi aiheuttaa ylimääräsiä supistuksia! Eli oon ilmeisesti huonontanu entisestäänkin niitä kiinnittymismahdollisuuksia..?! Inhottavaa! :headwall:
 
Mä uskon ainakin luontais tuotteiden tehoon. Itse kun olen Antioksidanttiklinikan asiakas muutenkin. Ja kyllä noita on tutkittu aika paljonkin, varsinkin rasvahappojen tehoa moneenkin asiaan.

Itselläni on nyt eka glandin kierto meneillään ja heti olen huomannut suuren eron aikaisempiin kiertoihin. Edellis kierrossa söin jättihelokkia ja siitä ei ollut mitään hyötyä. Mutta nyt huomasin että valkovuotoa tulee tosi hyvin kun ennen vallitsi alapäässä pelkkä sahara, ovis limat olivat melkoiset tälläkertaa.
Itselläni on km takana ja nyt on yk 3 meneillään ja nyt vasta Glandinin ansiosta tuntuu kierto toimivan entiseen tapaansa, jollei vielä paremmin =)
Minä myös söin glandinia vain ovikseen asti maksimiannostuksella, ja niin aion syödä myös ens kierrossa jos en nyt satu raskautumaan :)

Ja minä ainakin suostun koekaniiniksi kanssa:)
 

Yhteistyössä