Siis kaamee paniikki ja ahdistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen täällä lukenut niin paljon kaikista ötököistä ja tekstiilituholaisista yms. että olen ihan paniikissa, kun näen jonkun ötökän sisällä. Alan pohtia miten kaikki vaatteet menee pilalle ja kyttään hysteerisenä nurkkia ja jokaista mustaa pölypalloa, että onko se sukkanukkaa vai ötökkä.

Mulla on taipumusta luulotautisuuteen ja nykyisin olen laajentanut tämän touhun myös vesivahinko-pelkoon ja ötökkä-kammoon.

sanokaa nyt jotain fiksua äkkiä, kun taas tuntuu seinät kaatuvan.

Luulotautisuuteen ei taida auttaa että tällä palstalla joku sanoisi jotain fiksua, jos alkaa tuollaiset pelot menemään sellaisiksi että ne vaikuttaa merkittävästi elämään tai alkaa hallitsemaan sitä niin hae oikeaa apua.

Sanokaa onko järjetöntä pelätä noita ötököitä?

Saatan pohtia esim. jos lapsi ollut jonkun luona yökylässä, jotka asuvat kerrostalossa että niissähän ne majailee. Mietin sitten, että jos lapsi tuo mukanaan sieltä jotain tuholaisia meille tms. Onko ihan typerää? :(

Ei niitä ötököitä mistään teille voi tulla. Pölypunkitkaan ei edes enää nykypäivänä menesty kuivassa ja lämpimässä huoneilmassa. pölytolloja voi olla, niitä löytyy meilläkin. Mutta voin luvata ettei se oo muuta kuin pölyä ja esim. hiuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Ei niitä ötököitä mistään teille voi tulla. Pölypunkitkaan ei edes enää nykypäivänä menesty kuivassa ja lämpimässä huoneilmassa. pölytolloja voi olla, niitä löytyy meilläkin. Mutta voin luvata ettei se oo muuta kuin pölyä ja esim. hiuksia.

Niitä vaan tuntuu olevan ihan hitosti joka puolella, kun täällä palstallakin lukee niitä aiheeseen liittyviä aloituksia.

Ja heti jos joku kysyy jostain ötökästä täällä niin ekat ehdotukset on tyylii lutikka ja turkiskuoriainen. Eli tuntuu että mitään muita ötököitä ei voi ollakaan kuin niitä tuholaisia.

no se vaan tuntuu siltä. ihan sama jos vertaa jos vaikka lukee jostain syövästä tai muusta liikaa niin heti löytyy kaikki oireet. mistäs teille nyt lutikoita tai kuoriaisia olis tullu. kyllä sä huomaisit jos sellasia olisi. ne ei todellakaan oo niin yleisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ja vaikka niitä olisikin, ei kai se ois niin vaarallista.

No olis kyllä minusta todella järkyttävää. Ja taloudellisestikin haittais, kun vaatteet ois pilalla.

No ei ne syö jollet lattialle jätä. Ja vaan villaa ja silkkiä. Puuvilla ja keinokuidut ei kelpaa. Parit villasukat on meillä reiitetty, kun ovat pitempään olleet lattialla kaapin takana.

Alkuperäinen kirjoittaja ihme luuloja:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ja vaikka niitä olisikin, ei kai se ois niin vaarallista.

No olis kyllä minusta todella järkyttävää. Ja taloudellisestikin haittais, kun vaatteet ois pilalla.

No ei ne syö jollet lattialle jätä. Ja vaan villaa ja silkkiä. Puuvilla ja keinokuidut ei kelpaa. Parit villasukat on meillä reiitetty, kun ovat pitempään olleet lattialla kaapin takana.

No kiitos. Tämä tieto vähän helpottaa.

Yhteistyössä