Siis juoko joku alkoholia vain makunautinnon vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Ei tajua
  • Ensimmäinen viesti
Ei tajua
Eikö alkoholi ole tarkoitettu siihen että siitä tullaan humalaan??? Eihän se muuten alkoholia olisi! Minusta alkoholi ei maistu niin hyvältä että sitä huvikseen joisi nautiskellakseen fiinisti. Kyllä siitä aina humalaan on tarkoitus tulla! Hienohelmat ei vain tätä halua myöntää.

"tii-"
Kyllä voi juoda maun takia. Joskus juon maun takia, joskus pari lasia enemmän saadakseni rennon fiiliksen, joskus juon itseni humalaan. Ja useimmiten se on tuo ensimmäinen vaihtoehto, humalassa olin viimeeksi kesällä.

Mutta ei kaikki alkoholi ole minusta hyvää. Jotkut väkevät ovat sairaan pahoja, en koske pitkällä tikullakaan. Joten makukysymys, ei kaikki tykkää mustasta makkarastakaan vaikka joku sitä rakastaa.

"aapee"
Kyllä hyvä viini on erinomaisen makuinen. Samoin esim. porter-olut toimii pihvin kanssa mainiosti.
Minun makuhermoissani on sitten varmaan jotain vikaa kun viinit ja oluet maistuvat suussani karvailta. Niitä saa alas vain pakolla, humaltumismielessä. Alkoholin maussa ei ole mitään nautinnollista. Nautinto tulee vain humaltumisen tunteesta. Ihan sama se on mitä sisäänsä kiskoo.

Mä kyl juon siiderin joskus lenkin jälkeen saunassa ihan vaan maun vuoksi kun se on niin tuskasen hyvän makusta :) Ei kaikki, mut jotkut. Samaten juon punaviiniä lasillisen joskus maun vuoksi mut humalaan en halua tulla. Inhoon sitä olo tilaa joten olen sit se hienostorouva joka ei tajua myöntää et joisi humalan vuoksi. Mun mielestä asiat on pielessä jos pitää juoda sen vuoks et sais itsensä känniin..

Lex
Minä juon kyllä ruokaviinini tai oluen texmex-iltapalan painikkeeksi ihan vain maun vuoksi, kun ei ole esim. arki-iltana kotona tarkoituskaan tulla humalaan.

Joskus kyllä myös siinä mielessä =)

Kyllä alkoholia voi nauttia ihan maunkin vuoksi. Valehtelisin, jos väittäisin,etten pitäisi myös sen rentouttavasta ja pientä hiprakkaa tuovasta vaikutuksesta. Mutta pidän mm. siideristä ja vastaava juoma (samalta valmistajalta( ei maistu alkoholittomana versiona yhtä hyvältä. Harva alkoholiton olutkaan on kovin hyvää.

plm
Hui kuinka yllättävää että ihmisillä on erilainen maku!
Mun mielestä puna- tai valkoviini maistuu oikeesti hyvältä ja kruunaa hyvän ruuan. Sillä ei ole humaltumisen kanssa mitään tekemistä.

"aapee"
Minä juon kyllä ruokaviinini tai oluen texmex-iltapalan painikkeeksi ihan vain maun vuoksi, kun ei ole esim. arki-iltana kotona tarkoituskaan tulla humalaan.

Joskus kyllä myös siinä mielessä =)
En ymmärrä teitä. Mikä minussa on vikana kun en ymmärrä alkoholin maun hienoutta? Olisi kiva saada maustakin kiksit, mutta ei. Isommat makukiksit tulee vaikka siitä cokiksesta tai hyvästä pirtelöstä. Minua ei kannata kutsua hienolle viini-illalliselle. Olisin siellä ainoa humalassa!

"aapee"
En pysty pyörittelemään viiniä tai olutta kovin pitkään suussa maun takia. Se on pakko nielaista mahdollisimman nopeasti. On aika vaikea suhtautua viiniin palanpainikkeena. Ruokani saan paremmin alas hyvänmakuisten juomien kanssa. Vesikin on parempaa ruokajuomana kuin viini.

Mie en humalan takia juo alkoholia ja harvoin juonkin humalaan asti.
Joskus viini maistuu hyvältä, varsinkin puolimakea tai makea valkoviini tai kylmä siideri, joskus
viski tai ihanan pehmeä likööri. :)

"alma"
[QUOTE="aapee";25614187]En ymmärrä teitä. Mikä minussa on vikana kun en ymmärrä alkoholin maun hienoutta? Olisi kiva saada maustakin kiksit, mutta ei. Isommat makukiksit tulee vaikka siitä cokiksesta tai hyvästä pirtelöstä. Minua ei kannata kutsua hienolle viini-illalliselle. Olisin siellä ainoa humalassa![/QUOTE]

Millä logiikalla, jos et edes viinistä pidä? Kai nyt ne jotka pitävät, juovat sitä enemmän. Kyllä sillä hienolla viini-illallisella on kaikki vähintäänkin vähän hiprakassa. Kun ruokalajeja on yleensä vähintään se kolme, usein enemmän ja siten otetaan vielä aperitiivit ja konjakit, niin kyllä sitä humaltuu vähän väkisin.
Itse juon sekä maun että vaikutuksen vuoksi, mutta monesti juuri noilla pitkillä illallisilla alkaa se alkoholin määrä vähän tökkimään.

• Tykkää
Reactions: Lex
Lex
[QUOTE="aapee";25614187]En ymmärrä teitä. Mikä minussa on vikana kun en ymmärrä alkoholin maun hienoutta? Olisi kiva saada maustakin kiksit, mutta ei. Isommat makukiksit tulee vaikka siitä cokiksesta tai hyvästä pirtelöstä. Minua ei kannata kutsua hienolle viini-illalliselle. Olisin siellä ainoa humalassa![/QUOTE]

Makunsa kullakin, ei kai siinä mitään vikaa ole. Ja takaan, että minäkin olisin illallisilla humalassa, kotioloissa tuo nyt jää siihen yhteen annokseen...:D

"aapee"
[QUOTE="alma";25614231]Millä logiikalla, jos et edes viinistä pidä? Kai nyt ne jotka pitävät, juovat sitä enemmän. Kyllä sillä hienolla viini-illallisella on kaikki vähintäänkin vähän hiprakassa. Kun ruokalajeja on yleensä vähintään se kolme, usein enemmän ja siten otetaan vielä aperitiivit ja konjakit, niin kyllä sitä humaltuu vähän väkisin.
Itse juon sekä maun että vaikutuksen vuoksi, mutta monesti juuri noilla pitkillä illallisilla alkaa se alkoholin määrä vähän tökkimään.[/QUOTE]

Jos viiniä on tarjolla, saan sitä pakolla alas humaltumismielessä. Sanoinhan etten mausta pidä. Siinä on hienostelut kaukana kun minä juon viiniä. Siksi minua ei kannatakaan kutsua hienoille viini-illallisille kun olisin känässä paljon ennen muita kun joudun kulauttelemaan niin nopeeta pahan maun takia.

"aapee"
Yhdistän alkoholin vain humaltumiseen. En näe mitään syitä makuelämyksillä mälläämiseen. Sitä vain juodaan ja that's it. Sama se mitä juodaan jos tarjotaan. Kyllä se alas menee.

"aapee"
[QUOTE="Manttu";25614269]Jos ei osaa ottaa alkoholia kuin humaltumistarkoituksessa, niin kyllä silloin on jonkin asteinen alkoholiongelma.[/QUOTE]

Voi ollakin. Tämän maan alkoholikulttuuri (jos sitä voi edes kulttuuriksi kutsua) on minut tällaiseksi muokannut. Minusta ei fiiniä fransmannia saisi.

In vino veritas
[QUOTE="aapee";25614257]Jos viiniä on tarjolla, saan sitä pakolla alas humaltumismielessä. Sanoinhan etten mausta pidä. Siinä on hienostelut kaukana kun minä juon viiniä. Siksi minua ei kannatakaan kutsua hienoille viini-illallisille kun olisin känässä paljon ennen muita kun joudun kulauttelemaan niin nopeeta pahan maun takia.[/QUOTE]

Älä huoli, ei kutsuta, ja sun ei tosiaan ole pakko viiniä siemailla, jos et siitä pidä.

Mutta viini on todellakin tarkoitettu nautiskeluun, eikä sitä ole tapana litkiä humaltumispisteeseen asti viinintuottajamaissa. Suomessa joillakin on vähän eri meininki.

JONSERED Karhunkantaja
Teelusikallinen hyvää konjakkia on kertakaikkiaan hyvää. Kolmannes lasia tummaa olutta on hyvää. Huikka whiskyä maistuu hyvälle. Sama joidenkin punaviinien tai muiden viinien suhteen. Suurempi määrä ei maistu hyvälle. Eikä humalassa ole kivaa.

Vaniljajäätelöä, konjakkia ja mustapippuria. Nam! Tai hieman minttulikööriä vanilja- tai suklaajäätelön kanssa. Tai loraus punkkua pataruokaan. Tai vaikka whiskykastiketta...

Eli kyllä, alkoholijuomia voi käyttää pelkän maun vuoksi.

Yhteistyössä