Siis ihan oikeesti....

Minkä ikästen lasten annatte fillaroida itekseen esim. omalla asuinaluellanne, kavereitten luo tms?

Mua nii kauhistuttaa kun pojan pari kaveria ajelevat isolla asuinalueella (jossa ei ole pyöräteitä ) itekseen illat pitkät. Ja toisen pojan 5v pikkusiskokin näkyi ajelevan yksikseen kilometrin päässä kotoa.

Niin ja kyse ekaluokkalaisista pojiasta.

Minä en päästä omaa ekaluokkalaista vielä yksin fillaroimaan yhtään mihinkään. Tuo fillaroiminen on viel sellasta kaahailua ja huomiokyky liikenteessä ei ole vielä parhaimmillaan.

 
pia
meillä saa 7v ja 5.5v fillaroida naapuriin =)
asutaan maalla ja vähäinen liikenne. pyörätiellä kyllä ajavat ja matkaa on n. 200m.
toisinaan saavat ajaa seurakuntatalolle, johon matkaa kans se 300m ja pyörätietä ( autotien välis iso vedetön oja )
 
meidän poika ,vajaa 6, saa pyöräillä tuolla kaverin pihassa ilman vanhempia. onhan se välillä päätöntä se meno, mut kukapa lapsi ois säästynyt asvaltti-ihottumalta tai vastaavilta, vaikka ois kuinka varovainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
meidän poika ,vajaa 6, saa pyöräillä tuolla kaverin pihassa ilman vanhempia. onhan se välillä päätöntä se meno, mut kukapa lapsi ois säästynyt asvaltti-ihottumalta tai vastaavilta, vaikka ois kuinka varovainen.
No kyllä mä tuon pihassa fillaroinnin ymmärrän, mutt että ollaan jossain kilsan päässä kotoa ja alue tosiaan sellanen jossa tosi paljon liikennettä ja talot tiuhaan rakennettu, ei pyöräteitä.
 
Mun 5 v saa fillaroida samanikäisen kaverinsa kanssa tässä lähialueella. Menevät tiettyä, sovittua lenkkiä, joka ei ole 500 metriä pidempi. Olen itse samaan aikaan kotipihassa kuopuksen kanssa, mutta perässä en siis juokse.

Jos olen sisällä, ei tyttö saa pyöräillä.
 
Riippuu tosi paljon tapauksesta..

Me esikoisen kanssa pyöräiltiin PALJON, silloin kun neiti oli pieni. 4veenä hän sitkutti 16" pyörällä 10KM mummolaan, minun kanssa tietty.
Kun pyöräiltiin paljon, tuli liikennesäänötkin siinä sivussa hyvin opeteltua.

5-vuotiaana hän sai ajaa kodin lähistöllä ja n. 1KM:n päähän kaverin luokse.
 

Yhteistyössä