Siis hyi helvete miten paljon tässä tönössä on hiiriä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Minä joka lähes hysteerisesti pelkään hiiriä, olen joutunut pahimpaan painajaiseeni! Tää tönö jossa väliaikaisesti asutaan, on aivan hiirien valloittama. Mies on kahtena iltana ottanut yhteensä 5 hiirtä loukkuun, yhtenä päivänä näin hiiren juoksevan keittiön poikki ja toisena päivänä hiiri pyöri olkkarissa kun katseltiin miehen kanssa telkkaa. Tänään päivällä esikoinen tuli koulusta kotiin ja pelästytti samalla eteisessä olleen hiiren perusteellisesti. Hiiri oli vinkaissut hädissään ja juossut sitten piiloon. Äsken kävin vessassa ja siinä pytyllä istuessani vilisti hiiri kovaa vauhtia siitä ihan vierestä saunaan päin.

Siis hyi yöks sentään :x :x |O |O |O |O

Enkä tod tiedä miten noista siimahännistä pääsis eroon, vinkkejä?

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
hommaa kissa sinne :xmas:
Meen on tarkoitus ottaa sinne uuteen kotiin kaksi kissaa, mutta ollaan ajateltu ettei otettais niitä tänne. Siis ihan vaan siksi ettei kissat ole sitten ihan päät pyörällä kun koti kohta vaihtuu jne. Mutta kieltämättä silmäilin jo viikonlopun Turun Sanomia josko joku tahtois luovuttaa kissanpentujaan... :whistle: . Ei vaan valitettavasti tärpännyt ainakaan vielä.

Koira meillä on, mutta nyt on tullut todistettua että siitä ei ole minkäänlaista apua hiirijahdissa :/.

Niin ja mä en tiedä miten innoissani mä olen sitten niistä kuolleistakaan hiiristä. Eikös kissoilla ole tapana tulla ylpeänä esittelemään hienoa saalistaan? No joo, kahdesta pahasta mieluumminen kuollut kuin elävä hiiri :|

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
mua ei haittais hiiret vaan hämikset!!!!!
Mä en taas perusta niistä. On ollut aika mielenkiintoista asua täällä kun olen tutustunut mitä erinäisimpiin hyönteisiin kesän aikana :D. Tutuksi on tullut miljoona erilaista hämähäkkiä, punkit, kärpäset, hyttyset, yöperhoset, heinäsirkat... lista on loputon.

Mutta hiiriä mä en kestä. Perjantainakin aloin lopulta itkemään kun olin niin paniikissa siitä hiirestä mikä olohuoneessa pyöri (se tuli aina telkkarilipaston alta esiin, juoksi vähän matkan päähän ja kääntyi taas takaisin nurkkaan piiloon). Mies kyllä katsoi kuin vähä-älyistä ja kysyi varovaisesti että kannattaako nyt yhden hiiren takia itkeä :D. Mutta juu, mä todellakin pelkään ja kammoan niitä.

***ja nytkin tällä hetkellä joku hiiri pyörii selkäni takana seinien välissä :x :x |O ***

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Meen on tarkoitus ottaa sinne uuteen kotiin kaksi kissaa, mutta ollaan ajateltu ettei otettais niitä tänne. Siis ihan vaan siksi ettei kissat ole sitten ihan päät pyörällä kun koti kohta vaihtuu jne. Mutta kieltämättä silmäilin jo viikonlopun Turun Sanomia josko joku tahtois luovuttaa kissanpentujaan... :whistle: . Ei vaan valitettavasti tärpännyt ainakaan vielä.

Koira meillä on, mutta nyt on tullut todistettua että siitä ei ole minkäänlaista apua hiirijahdissa :/.

Niin ja mä en tiedä miten innoissani mä olen sitten niistä kuolleistakaan hiiristä. Eikös kissoilla ole tapana tulla ylpeänä esittelemään hienoa saalistaan? No joo, kahdesta pahasta mieluumminen kuollut kuin elävä hiiri :|
no ne suolestaa sen hiiren keskelle suurinta mattoa ja sitten kuskaa pitkin asuntoo, että varmaan kaikki näkee onnistuneen pyydystyksen lopputuloksen :D

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Carda:
:eek: Herraihme sentäs..miten voi noin paljo olla!! Hui,mä kuolisin jos meidän lattialla menis! asutteko jossain pellon tms. lähellä?
Juu, asutaan peltojen keskellä landella. Tuossa vieressä on vielä vanha navetta, jossa kanoja ja takapihalla on joka hiiren unelmapuutarha. Asutaan vanhassa talviasuttavassa kesämökissä, jossa on niin miljoona mahdollista paikkaa hiiren tulla sisään kyläilemään.

(tuossa samalla vastaus V:lle, joka kyseli että millaisessa tönössä asutaan)

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Millainen loukku teillä on? Minä en siis loukuista mitään kyllä tiedä. Mutta jotain hiiribaaria olen kuullut ihmisten kehuvan.
En mäkään noista tiedä mitään. Meillä on semmoinen ihan perinteinen vanha räppänä, tai oikeammin kolme kappaletta niitä. Siis semmoinen mihin laitetaan juustopala houkuttimeksi ja sitten se pyydys räpsähtää kun hiiri tulee ottamaan juuston.

Mies viritti pari räppänää kahtena iltana ja saalista tosiaan tuli. Heti minuutin jälkeen oli eka hiiri pyydyksessä :x :x .

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

no ne suolestaa sen hiiren keskelle suurinta mattoa ja sitten kuskaa pitkin asuntoo, että varmaan kaikki näkee onnistuneen pyydystyksen lopputuloksen :D
Kiitos tästä tyhjentävästä infopläjäyksestä |O :x :kieh:

hilma
Mä ymmärrän sua täysin. Mulle tulee kylmät väreet aina kun näen hiiren..Viime vuoonna syksyllä saatiin loukkoon parin päivän aikan varmaan 8 hiirtä, aikasempina vuosina ei oo ollut yhtään.

Hommaa jotain hiirenlokkuja, ja laitat esim sinen tv-tason taakse tai missä niitä nyt oot nähny..

Hommatkaa pistorasioihin sellaisia hiirenkarkoittajia. Pitävät ääntä sellaisella taajuudella, että ihminen ei kuule, mutta hiiret kaikkoaa ympäriltä. Ainakin toimi mun miehen veljellä, kun heillä oli pari syksyä sitten melkoinen hiiriongelma ja vieläpä uudessa omakotitalossa. Hiiriparat olivat ihmeissään, kun heidän asuttamalleen pellolleen rakennettiin talo. :eek:

Jeps
Olisko sulla mahdollista ottaa muutamaksi päiväksi lainaan pientä ärhäkkää terrieriä? Meidän edesmennyt terrierisekoitus oli tosi hyvä hiirikoira :). Hyvä vaihtoehto kissalle.

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja hilma:
Mä ymmärrän sua täysin. Mulle tulee kylmät väreet aina kun näen hiiren..Viime vuoonna syksyllä saatiin loukkoon parin päivän aikan varmaan 8 hiirtä, aikasempina vuosina ei oo ollut yhtään.

Hommaa jotain hiirenlokkuja, ja laitat esim sinen tv-tason taakse tai missä niitä nyt oot nähny..
Joo, ihan järkyttävää :x .

Meillä saa mies laittaa nyt ihan joka ilta loukut esiin, heti sen jälkeen kun pojat ovat nukahtaneet. Ja tyhjentää ne loukut ennen töihin lähtöään. TOIVOTTAVASTI niistä päästäis eroon |O

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Herqules:
Hommatkaa pistorasioihin sellaisia hiirenkarkoittajia. Pitävät ääntä sellaisella taajuudella, että ihminen ei kuule, mutta hiiret kaikkoaa ympäriltä. Ainakin toimi mun miehen veljellä, kun heillä oli pari syksyä sitten melkoinen hiiriongelma ja vieläpä uudessa omakotitalossa. Hiiriparat olivat ihmeissään, kun heidän asuttamalleen pellolleen rakennettiin talo. :eek:
Mä ajattelin mennä huomenna rautakaupasta moista kapistusta etsimään. Vähän mua pelottaa että voinko sellaista ostaa kun on tuo koira. Siis että häiriintyy siitä äänestä sitten koirakin. Jos ei, niin teen kyllä kapineesta kaupat. Mä käskin miehen ostaa sellaisen jo viime viikolla, mutta hän oli netistä lukenut paljon huonoja käyttökokemuksia, eikä ollut sitten sen takia malttanut tuhlata rahoja kapineeseen.

Mä taas olen sitä mieltä etten halua asua hiirten kanssa, joten niistä on pakko päästä eroon. Maksoi mitä maksoi |O

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Jeps:
Olisko sulla mahdollista ottaa muutamaksi päiväksi lainaan pientä ärhäkkää terrieriä? Meidän edesmennyt terrierisekoitus oli tosi hyvä hiirikoira :). Hyvä vaihtoehto kissalle.
Hyvä vinkki, kiitos :flower: . Mulla on parillakin kaverilla jonkinmoisia terriereitä. Pitääkin soittaa ja selvittää olisko niistä hiirikoiriksi :)

Yhteistyössä