SIIS HÄ?EI OLE TOTTA!

• Viestiketjun aloittaja PETTYNYT
  • Ensimmäinen viesti
PETTYNYT
Siis ei ole totta! :'( :'(
Miten voi olla mahdollista että muka kahdessa päivässä mun paino on noussut kilon???! :eek:
En ole syönyt mitään ylimääräistä, ja liikkunutkin ihan kunnolla, ja menin vaalle, mutta petyin niin että kohta kyllä lähden ostamaan karkkipussin ja luovutan! Eihä tästä tule mitään!

Auttakaas ny mua ja tsempakkaa vähän. Eihän tää tähän sais kaatua, mutta olen ihan ällikällä!Tähän asti menny nii kivasti alaspäin. Kolme viikkoa olen laihduttanut, ja nyt tuliki ylikiloa, eikä alikiloa :'( :'( :'(

AkateeminenMamma
Kehon hiilihydraattivarastoihin mahtuu n. 400 - 600g hiilihydraatteja ja jokainen gramma sitoo itseensä n.3g nestettä. Eli olet todennäköisesti viimeksi itsesi punnitessasi käynyt vaa'alla niin, että hiilihydraattivarastosi ovat olleet lähes tai aivan tyhjillään ja nyt sitten taas varastoissa on ollutkin tavaraa (olet ehkä syönyt hiilihydraattipitoisemmin vaikket liikaa ole syönytkään ja se tuntuu varastoissa eikä siis missään nimessä ole huono asia). Tuosta, kun äkisti laskee niin näiden energiavarastojen vuoksi meidän kaikkien paino vaihtelee 0,5 - jopa 2,5kg kaiken aikaa ilman, että kyseessä todellakaan olisi lisääntynyt rasva kehossa.

Tämän vuoksi onkin parasta punnita itsensä aina:
- samalla vaa'alla
- kerran viikossa (ei useammin mutta ei paljon harveminkaan, jos on laihduttamassa)
- samaan aikaan (aamu on paras - varastot yleensä tyhjimillään)
- samassa varustuksessa (itse suosin alastomuutta - saa varmasti pienimmän mahdollisen lukeman :) )
Ja punnitusta edeltävänä päivänä voi vielä vaikka kiinnittää erityistä huomiota siihen ettei täytä varastojaan, jos nyt ehdointahdoin haluaa, että lukema on mahdollisimman pieni.

Niin ja ole todella huoleti: On fysiologisesti mahdotonta kerätä kahta kiloa rasvaa kehoon kahdessa päivässä. Yksi kilo kehon rasvaa sisältää laskennallisesti 7000kcla ja nykytietämyksen mukaan sen kertymiseksi kehoon on syötävä lähes tuplasti nuo kalorit eli n. 13000 YLIMÄÄRÄISTÄ kaloria. Ja 26000 ylimääräistä kaloria kahdessa päivässä nyt vain on fyysinen mahdottomuus (olisi esim. n. 29kpl 300g karkkipussia tai semmoinen 35 kappaletta riisi kebab annoksia...) Kyse on siis nesteestä ja kehon glykogeenivarastoista (hiilihydraatit siis varastoituvat esim. maksaan ja lihaksiin glykogeeniksi ja sieltä keho sitten ensisijaisesti ammentaa energiaa esim. liikuntasuorituksen aikana).

Onnea tavoitteesi saavuttamiseen ja muista toki välillä syödä namia mutta älä silloin, kun se olisi lohdutusta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2005 klo 11:18 PETTYNYT kirjoitti:
Siis ei ole totta! :'( :'(
Miten voi olla mahdollista että muka kahdessa päivässä mun paino on noussut kilon???! :eek:
En ole syönyt mitään ylimääräistä, ja liikkunutkin ihan kunnolla, ja menin vaalle, mutta petyin niin että kohta kyllä lähden ostamaan karkkipussin ja luovutan! Eihä tästä tule mitään!

Auttakaas ny mua ja tsempakkaa vähän. Eihän tää tähän sais kaatua, mutta olen ihan ällikällä!Tähän asti menny nii kivasti alaspäin. Kolme viikkoa olen laihduttanut, ja nyt tuliki ylikiloa, eikä alikiloa :'( :'( :'(
[/quote :hug: ja nyt kyllä et luovuta.Minä aloitin tasan viikko sitten painonvartijoissa ja eilen kävin vaakalla ja näytti tismalleen samaa kun aloitin.Puolivälissä viikoa oli puonnu 1kg300g.Eli mullakin pettymys oli suuri,mutta kun tänään kävin vaakalla niin tasan kilo oli puonnut.Eli ei saa missään nimessä luovuttaa,minäkin kävelen joka päivä 5km lenkin ja jumppaan puoli tuntia. :)

namiskuukkeli
Oiskos niin että suoli/rakko täynnä?
tai sit elimistö saattaa 'puolustautua* painonpudotusta vastaan keräämällä aluksi nestettä kehoon, mutta kun jatkaa laihduttamista niin paino lähtee alaspäin
muista juoda kunnolla vettä se auttaa myös. tsemppiä!!!

moro! Täällä yks joka on erehtynyt käymään vaa'alla joka päivä ja joskus pari kolmekin kertaa päivässä ja paino voi todellakin heittää, ainakin mulla sellasen 1,5 kg suuntaan tai toiseen. Joten älä masennu, kyllä se siitä =) . Kyllähän se tuntuu kurjalta, jos tulos näyttääkin isommalta kun luulee, mut se ei kerro aina koko totuutta.

Mieti kuinka paljon enemmän painaa kilo porkkanoita kuin suklaa patukka? Oleellista on se kuinka paljon syödystä ruoasta jää kehoon.. porkkanat tulee melkein kokonaan ulos mutta suklaasta jää rasvat ym. kehoon.. siksi paino voi näyttää enemmän.. itse syön paljon paljon hedelmiä ja vihanneksia ja illalla paino voi olla helposti 2 kiloa enemmän kun aamulla tai edellisenä päivänä, mutta viikossa paino kerkee tasaantua. Punnitus kerran viikossa ja samman aikaan, niin rupee näkyy tuloksia! ÄLÄ LUOVUTA!!!

Yhteistyössä