siis etkö ihan tosissanne ota vastaa rahallista apua?

perämaan emäntä

Aktiivinen jäsen
28.05.2007
4 430
0
36
siis vanhemmiltasi taikka appivanhemmiltasi?
vaikka itekin pystyisin ostamaan lapsille mitä tarvitsevat niin sekä mun vanhemmat et appivanhemmat auttaa rahallisesti. esim anoppi antaa rahaa silloin tällöin 50-100 e ja otan sen vastaan mielelläni. appivanhempani makso meille ulkomaanmatkankin ja hyvällä mielellä kävimme ulkomailla löhöilemässä :xmas:
mun omat vanhemmat katsoo lapsia kun käyn silloin tällöin töissä viikolla ja auttavat oman varansa mukaan.
et antaa vaan tulla paskaa niskaan :saint:

no en torju jos sukulaiset tarjoaa.mutta ei me ulkomaanmatkoja kuitenkaan kehdattais ottaa..jos lapselle haluaa ostaa tai antaa rahaa johonkin hankintaan niin sitten..itse ei olla kyllä pyydetty

aika harvoin kummankaan vanhemmilta varsinaisesti mitään pyydämme, mutta otamme kyllä kiitollisuudella vastaan aivan kaiken avun!!! =) etenkin tällä hetkellä ku mies on kahden kuukauden palkattomassa työharjoittelussa... :headwall:

otan vastaan jos annetaan. kiitollisena otankin. =) ja otan vastaan myös sen lasten hoito avun. tänään mummi otti kaksi nuorimmaista lasta mukaan yhdeksi yöksi. ja se oli enemmän ku tervetullut tarjous!!! kiva ettei tarvi aina itellä tai lapsella kysyä että saako tulla, vaan mummi tajoutui ihan itse ottamaan.

Varmasti jokainen ottaa annetun avun vastaan, miksei ottaisi?? Ja piruako se muille kuuluu, jos toiset vaikka vähän apua saavat............................................................................................

Ruinaaminen on sitten eri juttu :/

Emme ota rahallista apua vastaan, pankki on sitä varten. Synttäreinä saadut rahalahjat ovat sitten eri asia. Mutta oliskohan once in a lifetime tapahtunut, että anoppi antoi pojalle synttärilahjan rahana. Muita rahalahjoituksia ei olla vailla, eikä oteta vastaan...ihan periaatteesta.
Enkä minä oo siitä ainakaan katkera. Jos joku haluaa auttaa ja antaa rahaa, niin kai se on ihan ok. Mutta henk.koht. meillä helvetti jäätyy ennen kuin kummankaan vanhemmilta ollaan rahaa vailla.
Eipä tuota rahaa saanut kotoa penskanakaan kun kotoa 15-veenä muutin. Silloin olisi rehellisesti sanottuna tarvinnutkin, muttei kukaan tarjonnut, enkä sisukkaana kysynyt.
Toki mun vanhemmat antavat aina lihaa, perunoita ym. oman maan satoa, mutta rahaa...never.

En ihan tosissaan ota vastaan rahallista apua vanhemmiltani / appivanhemmilta /keneltäkään.

Mun mielestä meiän vanhemmat on meitä jo tarpeeks elättäny, joten nyt aikuisiällä en todellakaan ota mitään rahoja vastaan.

Mutta, kaikki tekee omalla tavallaan. Jos joku toinen ottaa vastaan muilta rahaa niin siinähän ottaa, ei se ole mun päänsärky.

otan. isä aina antaa rahaa pyytämättäkin. mun mummo hoitanu nyt mun lapsia, mikä on mulle isompi apu kuin rahallinen avustus! oma äitini ei vain ole oikein mummo tyyppiä... joskin kun oltiin väleissä niin osti kyl kalliitakin lahjoja :flower:

No eipä ole rahallista apua varsinaisessa muodossaan tarjolla, mutta hyvin mielellään otan lapselle vastaan kalleempia lahjojo eipä tarvi sitten itse hankkia, esim. anoppi just sanoi että ostaa tytölle nukkekodin syntymäpäivälahjaksi kun tuli puhetta että sellainen olisi pikoihin tarpeellinen. Parempi niin kuin ostaa jotain krääsää, mitä ei tarvitse.

Kyllä kehtaan ottaa rahallista apua vastaan... Joskin ei me välttämättä työtä tekevänä pariskuntana apua tarvittaisi, mutta jos vanhempamme haluavat antaa, miksi estäisin? heidän omin sanoin, olemme heille maailman tärkein asia ja mihin he rahansa veisivät? Hautaan niitä ei mukaan saa ja perillisiä kun ollaan, niin meille ne joka tapauksessa lopulta päätyisivät. Antavat kuitenkin mielummin jo nyt kun niitä nuorena lapsiperheenä tarvitsemme, kuin panttaavat tilillä. Mutta meidän molempien vanhemmat ovat varakkaita, joten kyllä heillä omaakin jää, vaikka meille rahaa antavat. Ja on tosiaan maksettu etelänmatkoja, annettu rahaa, ennakkoperintöä säännöllisesti, ruhtinaallisia lahjoja jne. Enkä edes odota kenenkään heittävän paskaa niskaani. ;) Omat ovat vanhempani!

toki otan, mutta en oleta että he maksavat lastenlastensa elämisen, vaatteet tmv. jos he rahaa tai ruokaa antavat, toki otan vastaaan ja olen hyvin kiitollinen siitä avusta.

anopi usein antaa pottuja ja sipuleita, olen hyvin kiitollinen niisät, joskus jopa soittaa että tulekaa hakemaan pottuja. kivaa kun antaa, mutta MIKÄÄN PAKKO ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Varmasti jokainen ottaa annetun avun vastaan, miksei ottaisi?? Ja piruako se muille kuuluu, jos toiset vaikka vähän apua saavat............................................................................................

Ruinaaminen on sitten eri juttu :/

Ei kaikki ota, ei. Usein saadaan joku 20-50? lahjaksi esim. synttärinä tai jouluna, kun eivät aina keksi ostettavaa. Se tietysti otetaan vastaan.

Melkein aina tarjoovat myös "bensarahaa" kun käydään lomalla mummolassa (mun vanhemmilla). Opiskelijana sen vielä kehtas ottaa vastaan, mutta ei enää. Oikeesti me tienataan enemmän kuin mun vanhemmat, jotka on jo eläkkeellä pienipalkkaisista töistä. Ei mekään mitään suuria tienata, varsinkaan kun ite oon kotihoidontuella, mutta ei todella kehdata ottaa vähemmänä tienaavilta. Ja muita vanhempia saati isovanhempia ei enää olekaan.

Jos rahan antajalla on hyvä taloudellinen tilanne ja oma-aloitteisesti antaa, niin mitä pahaa?

Jos rahaa ruinataan tai antajalla on itselläänkin heikko rahatilanne, niin sitten ihan eri juttu...

Tottakai ja niin ottavat toivottavasti lapsenikin. Aion lahjoittaa sen vajaat 3500 euroa, minkä verotta saa lahjoittaa, joka kolmas vuosi lapsilleni. Jos junnulla aikanaan on vaimo, joka ei rahallista apua halua ottaa vastaan, silloin junnun osuus menee Helsingin eläinsuojeluyhdistykselle.

Yhteistyössä