Siis en taas ymmärrä!! sillä siisti asiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöpönenis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En katsonut ohjelmaa, mutta meillä ainakin koti alkaa muistuttaa kaatopaikkaa, koska taloyhtiöän roskikseen saa viedä lähinnä terveyssiteet, kahvinsuodatinpussit ja ilmaisjakelulehdet. Kaikki muu roska pitää säilyttää asunnossa odottamassa aikaa parempaa :/

täh??? miksi

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
mikäs teillä tökkii?
No se, ettei noihin roskakatoksiin ole saanut enää vuosiin viedä juuri yhtään mitään. Tässä esim kuva meidän yläkerran käytävltä:
http://www.saunalahti.fi/~simppeli/A2/ohmygod.jpg''Onneks vihdoin ja viimein tuli se roskalava, joten koko toi käytävä tyhjenee tänä iltana. Mutta vuoden romuthan sitä joutuu aina säilömään jossain ennenkuin taas tulee roskalava.

mikäs teillä tökkii?
No se, ettei noihin roskakatoksiin ole saanut enää vuosiin viedä juuri yhtään mitään. Tässä esim kuva meidän yläkerran käytävltä:
http://www.saunalahti.fi/~simppeli/A2/ohmygod.jpg''Onneks vihdoin ja viimein tuli se roskalava, joten koko toi käytävä tyhjenee tänä iltana. Mutta vuoden romuthan sitä joutuu aina säilömään jossain ennenkuin taas tulee roskalava.

mutta eihän romuja yleensäkään saa viedä yleiseen roskikseen! Tavalliset roskat vaan. Nuo pitäis itse viedä sorttiasemalle.

mutta eihän romuja yleensäkään saa viedä yleiseen roskikseen! Tavalliset roskat vaan. Nuo pitäis itse viedä sorttiasemalle.
Niin just. Että siinäpä otat ne jätesäkissä mukaasi aamuruuhkassa bussiin ja heivautat sorttiasemalle ihan vaan siinä mennessäsi :D

Niin just. Että siinäpä otat ne jätesäkissä mukaasi aamuruuhkassa bussiin ja heivautat sorttiasemalle ihan vaan siinä mennessäsi :D

No voi sinne soittaakkin ja sopia noudosta :D mutta miten vuoden aikana kertyy noin kauheesti turhaa?

Kaikki sanoo noin aina... Ei aatella et jos ei ookkaan autoo... Ja toisekseen se on tuhottoman kallista...

Alkuperäinen kirjoittaja anceliq:

Kaikki sanoo noin aina... Ei aatella et jos ei ookkaan autoo... Ja toisekseen se on tuhottoman kallista...

Ajattele jos vaikka 200 asukaan taloyhtiössä jokainen veisi romunsa roskiin, niin kyllä jätemaksut nousis aika huimiks. En minä ainakaan haluisi maksaa :o

Mutta eihän tuollasta tavaramäärää jätettä voi normisti syntyä? Joku remppa menossa?

No voi sinne soittaakkin ja sopia noudosta :D mutta miten vuoden aikana kertyy noin kauheesti turhaa?
Ei meillä normaalisti kerrykään. Mutta nyt oolen likan uutosta lähtien eli kahden vuoden ajan tehnyt kaappien ja ulkovarastojen raivausta ja siten on löytynyt vaikka mitä tarpeetonta. Eikä tossa kuvassa ollut vielä läheskään kaikki... mm tietokoneen raatojahan tulee joka vuosi.

Noutaako ne muuten ihan vaan tosta pihasta? Ettei tarvii olla itse kotona? YTV noutaa, mutta ne velottaa 60 euroa kolmesta esineestä. Tulee aika pirun kalliiksi :/

Ei meillä normaalisti kerrykään. Mutta nyt oolen likan uutosta lähtien eli kahden vuoden ajan tehnyt kaappien ja ulkovarastojen raivausta ja siten on löytynyt vaikka mitä tarpeetonta. Eikä tossa kuvassa ollut vielä läheskään kaikki... mm tietokoneen raatojahan tulee joka vuosi.

Noutaako ne muuten ihan vaan tosta pihasta? Ettei tarvii olla itse kotona? YTV noutaa, mutta ne velottaa 60 euroa kolmesta esineestä. Tulee aika pirun kalliiksi :/

En ole kysynyt hintaa. En ole vielä tarvinnut palvelua. Mutta tuollainen lappu meillä oli katoksessa.

Sitä ajattelinkin että joku erikoinen tilanne menossa.

En ole kysynyt hintaa. En ole vielä tarvinnut palvelua. Mutta tuollainen lappu meillä oli katoksessa.

Olen koittanut lahjoitella kaiken muille kelpaavan pois ja aika hyvin siinä onnistunutkin. Mutta sitten jää läjä romua, jotka on vaan saatava jonnekin. Esim 3 muovikassillista lasten vhs-elokuvia. Kukaan ei enää vhs:ää omista, joten vanhat Disneyn klassikot pitää nakata jonnekin. Onneksi meillä käy kerran vuodessa jätelava ja tänä vuonna mulla ei ole käsi paketissa, joten saan romut roudattua jätelavalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Anselmiini:
Voiko sitä ohjelmaa katsoa jälkikäteen netistä? Kiinnostais nähdä...

komosen nettitv.stä voit katsoa =)
mä näytän aina 9 ja 10v pojilleni netistä edellisen jakson, näkevät miten käy jos kukaan ei siivoa ;)

En oo tuota suomenversiota katsonut, mutta ainakin ruotsalaisessa versiossa kyseessä on yleensä perhe joka on kokenut suuria järkytyksiä tai katastrofeja. Yhdessä jaksossa oli perhe joka ensin koki konkurssin (nainen oli jo raskaana) ja sai sen jälkeen hyvin pienen keskosen joka taisteli elämästään. Perhe oli juuri ennen noita tapahtumia muuttanut uuteen taloon ja kaikki vain oli vielä purkamatta. toisessa perheessä oli ensin kuollut isä ja sen jälkeen vanhin poika. Äiti masentui ja perheen tytöt olivat aivan liian nuoria pystyäkseen huolehtimaan mistään.

Olen koittanut lahjoitella kaiken muille kelpaavan pois ja aika hyvin siinä onnistunutkin. Mutta sitten jää läjä romua, jotka on vaan saatava jonnekin. Esim 3 muovikassillista lasten vhs-elokuvia. Kukaan ei enää vhs:ää omista, joten vanhat Disneyn klassikot pitää nakata jonnekin. Onneksi meillä käy kerran vuodessa jätelava ja tänä vuonna mulla ei ole käsi paketissa, joten saan romut roudattua jätelavalle.

Oletko kysynyt jostain päiväkodista tai sairaalan lastenosastolta ottaisiko ne noita vhs-kasetteja? Joku kertoi kerran lahjoittaneensa sellaseen

Kuvana...

674630.jpg

laitas johonkin lahjoitetaan-palstalle ne vhs:t... mun kaverin äiti haali meiltä ainakin mökille kaikki vanhat vhs:t ja niitä oli aika läjä...
;) niillä kun mökillä ei ole kun vanhat videot!

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:

laitas johonkin lahjoitetaan-palstalle ne vhs:t... mun kaverin äiti haali meiltä ainakin mökille kaikki vanhat vhs:t ja niitä oli aika läjä...
;) niillä kun mökillä ei ole kun vanhat videot!

Alkaa olee aika harvassa varmaan noi paikat, mutta ainhan kannattaa yrittää.

Oisko sillä naisella ollut jotain mielenterveysongelmaa tjn. Tuli jotenkin sellainen fiilis siitä... :(
Järkkyä jokatapauksessa. Ihan puistatti katsoa sitä keittiötä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Oletko kysynyt jostain päiväkodista tai sairaalan lastenosastolta ottaisiko ne noita vhs-kasetteja? Joku kertoi kerran lahjoittaneensa sellaseen
Jos niitä alkaisi lahjoittamaan, niin ensin pitäisi varmistaa, että ne on ehjiä. Eikä mulla ole enää laitetta, jolla niitä katsoisin. Eikä kyllä aikaakaan katsoa miltei sataa tuntia piirrettyjä :D

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Jos niitä alkaisi lahjoittamaan, niin ensin pitäisi varmistaa, että ne on ehjiä. Eikä mulla ole enää laitetta, jolla niitä katsoisin. Eikä kyllä aikaakaan katsoa miltei sataa tuntia piirrettyjä :D

paras olis lahjoitetaan palstalle ja laittaa siihen et kaikki ei välttämättä toimi, ja pois saa tulla tarvitseva hakeen..

Yhteistyössä