Siis eikö pyöräilykypärää saa käyttää luistelussa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä se meilläpäin on kelvannut. Ei tietty oo siihen tarkotukseen, eikä siksi niin tuvallinen, mutta eihän voida pakottaa luistelukypärääkään erikseen hankkimaan.

no ei se ole kallis se luitelukypäräkään hankkia.
ei mulle kyllä ole tullut edes mieleen laittaa pyöräilykypärää luisteluun,etä en oo miettinyt miksi ei sovi.ehkä jos kaadut ja pää osuu jäähän, niin onko pyöräilykypärä sitten mahdollisesti jo käyttökelvoton.

Kyllä Lahdessakin saa pyöräilykypärää käyttää, ei voida olettaa että jokaisella on varaa ostella 30-50e kalliita kypäriä jotka nyt viime vuosina vasta tulleet "pakollisiksi"
Itse muistan kun koulun kanssa luistelimme meillä ollut mitään kypäriä, no pojilla oli jos lätkää pelasi.

Entäpä sitten rullaluistelu ? Yleensä rullailijoilla taitaa olla pyöräilykypärä, mutta pitäisikö sittenkin olla luistelukypärä... vai kehitettäisiinkö tähän(kin) jokin omanlaisensa kypärä ?;)

Pyöräilykypärä ei ole tehty kestämään toistuvia iskuja, mitä luistimilla pelatessa voi tulla sitten aivan eri määriä. Käyttöikä siis voi olla tosi lyhyt. Luistelukypärä maksaa jotain 30e, joten isosta investoinnista ei ole kysymys ja menee vuosia.

Meillä kans lapsilla pyöräilykypärät luistellessa. On ne ainakin tyhjää paremmat.
Ja on se meillä kyllä raha kysymyskin. Kun kuudelle lapselle ostat joka talvi luistelu ja hiihtokamppeet niin kyllä ne maksaa ihan kiitettävästi. Osan voi kierrättää mut ei kaikkea. Nytkin on kahdella samankokoinen jalka. Tai jos vanhempi syntyny kesällä ja nuorempi talvella menee koot ihan eri tahtia esim kesä ja talvi kengissä.
Ja kun nuo vielä poikia niin saavat kyllä aika paljon kulutettua loppuunkin noita.

Hmm..ei ne tuol eskarissa kyl sanoneet mitään vaikka kerkesi yhden kerran luistella pyöräily kypärä päässä eli ilmeisesti olisi se kelvannut. Mutta eihän sinne saanut mallattua hattuakaan nätisti alle. Ja tuo luistelukypärä menee nyt jonkin aikaa kun siinä niitä säätöjäkin.

Me ostettiin Prismasta 24,90 kypärä,sehän käy lapselle niin kauan kun sitä tarvitaan.Pyöräillessä harvemmin lentää selälleen,mikä taas luistellessa lapsella on ihan mahdollista,ei se ihan huuhaata mielestäni ole käyttää asianmukaisia varusteita eri urheiluissa.

Mitä tollanen maksaa, taitaa olla pieni sijoitus sen naperon turvallisuutta ajatellen. Minä olen aina käyttänyt niitä kamoja mitä urheilu vaatii, ei niitä huvikseen ole räätälöity eri lajeja varten ja olenkin säästynyt monelta loukkaantumiselta luultavasti koska on ollut asianmukaiset varusteet.

Kyllä meilläki kelpaa pyöräilykypärä. Minä kyllä hankin luistelukypärän ja onneksi! Tyttö kaatui lujaa selälleen ja löi päänsä lujaa,onneksi oli se kypärä. Ei pyöräilykypärä ois suojannu niin hyvin.

Pyöräilykypärä ei ole tehty kestämään toistuvia iskuja, mitä luistimilla pelatessa voi tulla sitten aivan eri määriä. Käyttöikä siis voi olla tosi lyhyt. Luistelukypärä maksaa jotain 30e, joten isosta investoinnista ei ole kysymys ja menee vuosia.

Juuri näin. Pyöräilykypärän rakenne ja materiaali on sellainen, että periaatteessa se pitäisi vaihtaa jo yhden kovan iskun jälkeen taikka muutaman pienemmän iskun jälkeen.

Miettikää siis millaisilla kypärillä teidän lapset pyöräilee? Olisiko aika jo päivittää nekin. Kyllähän kaatuvilla lapsilla pitäisi vähintäänkin kerran kesässä, ellei jopa kaksi, ostaa uusi pyöräilykypärä, jos oikeasti haluaa päätä suojata.

Mulle on jopa sanottu, että pyöräilykypärä on toimimaton, mikäli siihen kohdistuu yksi ainoa isku. Joten ostakaa nyt hyvänen aika luistelukypärät lapsillenne ja ostakaa ensi kesänä myös uudet pyöräilykypärät, sillä muutaman kaatumisen jälkeen pyöräilykypärä on roskiskamaa.

Koska se polkupyöräkypärä on siellä yleensä kertakäyttökypärä. Pojan luokkakaverin kotona säästettiin ja jätettiin luistelukypärä ostamatta. Polkupyöräkypärä sitten hajosi luistellessa kypärä monen moneksi palaseksi, sen jälkeen joutuivat ostamaan niin luistelu- kuin uuden pyöräilykypäränkin.

Se luistelukypärä menee vuosia, kun sitä voi säätää ruuveilla.

Entäpä sitten rullaluistelu ? Yleensä rullailijoilla taitaa olla pyöräilykypärä, mutta pitäisikö sittenkin olla luistelukypärä... vai kehitettäisiinkö tähän(kin) jokin omanlaisensa kypärä ?;)

Sulla päiväkoti-ikäiset rullaluistelevat?
Sen ikäisillehän se kypärä yleensä vaaditaan päähän luistellessa -ja hyvä niin.

Ja itse asiassa kyllä omistan ihan rullaluistelukypäränkin...

Meillä ei käy luistellessa pyöräilykypärä ja se on ihan ok. Ostettiin pojalle jääkiekkokypärä jo pari vuotta sitten, kun mentiin ekaa kertaa jäälle ja se sama kypärä menee monta vuotta. Ei tosiaan ole iso investointi.

Oon kans kuullu et pyöräilykypärä ei kelpaa luisteluun. Mulla ei kyllä tulis mieleenkään laittaa pyöräilykypärää luisteluun tai mihinkään muuhunkaan kuin pyöräilyyn. eiks luistelukypäriä saa kirpparilta, huutiksesta? Eihän ne uutenakaan maksa kovin montaa kymppiä.

Sulla päiväkoti-ikäiset rullaluistelevat?
Sen ikäisillehän se kypärä yleensä vaaditaan päähän luistellessa -ja hyvä niin.

Ja itse asiassa kyllä omistan ihan rullaluistelukypäränkin...

Meillä ei käy luistellessa pyöräilykypärä ja se on ihan ok. Ostettiin pojalle jääkiekkokypärä jo pari vuotta sitten, kun mentiin ekaa kertaa jäälle ja se sama kypärä menee monta vuotta. Ei tosiaan ole iso investointi.

Monesti se on pieni investointi, mutta säästyy ikäviltä jutuilta. Paljon kun on urheillut on jo pikkuhiljaa tajunnut, että ei niitä kamoja muodintakia pistetä päälle vaan niillä on ihan tarkoituksensa.

Yhteistyössä