Siis, eikö teistä kirjoittelukaveruus ole IRL tapahtuvaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minusta se on JOS kerran oikeina persoonina esiinnytään, mutta tietenkään se ei ole (jos pitää joku ilmaisu sanoa) face to face!

Sitten jos esiintyy jonain muuna ja vain esim. palstalla - ei oo in real life. Mutta jos kirjoitellaan vaikka yv.nä tai mailia laitetaan säännöllisesti ni kai se nyt on ihan oikeeta elämää????

Vai miten TE sen miellätte??? vai erooko tää netin kautta kirjottelu jotenkin paperiaikaan lähetyistä kirjekaveruuksista sitten muka ettei oo "IRL"?

Mä olen vähän tuohtunut yhdelle...tunnistaa kyllä ittensä, juu.

Mun mielestä sellaiset kaverit on IRL ketkä olet joskus tavannut tai nähnyt. Jos et ole nähnyt, ystävyys on vain virtuaalista, vaikka voi silti olla ihan hyvää kaveruutta.

IRL-kaverit tunnetaan oikeassa elämässä kasvotusten. Jos ei olla koskaan tavattu kasvotusten, vaan ystävyys on syntynyt ja sitä on pidetty yllä vain netin avulla, niin se on virtuaalista kaveruutta (eikä mielestäni ollenkaan verrattavissa tosielämään, vaikkakin hyvin antoisaa voi ollakin).

No tota... En mä kirjekaveruutta pidä IRL-kaveruutena, oli kirjeet sitten paperilla tai sähköisiä. Jos sen sijaan on tavannut edes pari kertaa, niin se jo muuttaa suhteen luonnetta.

Yhteistyössä