Siis eikö perus terveyskeskuksen lääkäri irroita proppuja nielusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja proppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

proppu

Vieras
Mulla on ilmeisesti jossain tuolla nielurisoissa niin takana kiinni proppu, etten saa sitä itse irroitettua ja se on tehnyt nielemisestä kipeää jo jonkin aikaa. Tk:ssa kävin tänään ja siellä hoitaja sanoi, että jos se proppu on niin ei lääkäri sitä pois sieltä ota. Siis mitä?! Onko tällainen asia oikeasti pakko hoitaa yksityisellä?

Jotkut tk-lääkärit saattavat osata paikallispuudutuksessa noita risoja kuoria propuista, mutta yleisimmin sen tekee kyllä KNK-lääkäri. Itse en antaisi tk-lääkärin risoihini koskea...

No eiköhän se hoitaja olisi sitten sanonut minulle, että pitää hammaslääkärillä se proppu poistaa, jos sitä olisi tarkoittanut. Aika selvästi hän ilmoitti, että heillä sitä ei vaan poisteta.

Ja nielurisaleikkaus ei nyt vaan ole vaihtoehtona.

Missä muut ihmiset on nuita proppuja poistattaneet?

No eiköhän se hoitaja olisi sitten sanonut minulle, että pitää hammaslääkärillä se proppu poistaa, jos sitä olisi tarkoittanut. Aika selvästi hän ilmoitti, että heillä sitä ei vaan poisteta.

Ei se leikkaus nyt tähän hätään kerkeäisikään, mutta miksi se ei olisi vaihtoehto jatkoa ajatellen?

Aikoinaan poistin ne itse itseltäni (lähtivät onneksi). Kerran hammaslääkärissä asiasta mainitsin, niin hän sanoi asian kuuluvan korva-nenä- ja kurkkulääkärille. Jolle sitten myöhemmin meninkin risojen poistoa varten.

Jos niellessä ja syödessä kovin koskee, niin menisin illalla käymään päivystyksessä. Pitäähän se sieltä kurkusta saada pois.

Tai sitten soittaisin uudestaan edelliseen paikkaan ja toivoisin, että puhelimessa olisi joku muu hoitaja kuin edellinen (ja suostuisi propun poistoon).

No kas kun hammaslääkärille osaa ohjata muttei sitten muille lääkäreille.

Ei se leikkaus nyt tähän hätään kerkeäisikään, mutta miksi se ei olisi vaihtoehto jatkoa ajatellen?

Aikoinaan poistin ne itse itseltäni (lähtivät onneksi). Kerran hammaslääkärissä asiasta mainitsin, niin hän sanoi asian kuuluvan korva-nenä- ja kurkkulääkärille. Jolle sitten myöhemmin meninkin risojen poistoa varten.

Mulla on vain aivan järkyttävä kammo kaikkia leikkauksia kohtaan.

Siis yksityisellä lääkärilläkö kävit??

Mulla on vain aivan järkyttävä kammo kaikkia leikkauksia kohtaan.

Siis yksityisellä lääkärilläkö kävit??

Hammaslääkärini on yksityinen, mutta kunnalliselle kurkkulääkärille menin.

Itsekin pelkään lääkäreitä, neuloja ja leikkauksia, mutta sain heti sairaalaan mentyä niin hyvät esilääkkeet, että jännitys hävisi lähes kokonaan. Eikä se nukutuskaan ollut paha homma.

Hammaslääkärini on yksityinen, mutta kunnalliselle kurkkulääkärille menin.

Itsekin pelkään lääkäreitä, neuloja ja leikkauksia, mutta sain heti sairaalaan mentyä niin hyvät esilääkkeet, että jännitys hävisi lähes kokonaan. Eikä se nukutuskaan ollut paha homma.

Mites, kun olen kuullut, että joillakin ääni voi muuttua siinä leikkauksessa?

Leikkaus ei muutenkaan ole vielä minulle lähiaikoina mahdollinen, sillä kotona on pieni vauva, joka on täysimetyksellä ja pullosta ei suostu syömään.

Mites, kun olen kuullut, että joillakin ääni voi muuttua siinä leikkauksessa?

Leikkaus ei muutenkaan ole vielä minulle lähiaikoina mahdollinen, sillä kotona on pieni vauva, joka on täysimetyksellä ja pullosta ei suostu syömään.

Äänen muutoksesta en ole kuullut, eikä minullekkaan niin käynyt.

Itse jouduin odottamaan leikkausta kuukauden verran (joka lienee kohtalaisen lyhyt jonotusaika). Voithan sinä siellä lääkärissä käydä ja sanoa jononhoitajalle, että leikkaus olisi mahdollinen sinulle aikaisintaan esim. vuoden alusta.

Parempi se on jonottaa valmiin leikkausajan kanssa kuin odottaa koko lääkärille menoa siihen, että vauva suostuu vuorokauden juomaan pullosta.

(Itselläni meni sairaalassa noin 10h, mutta yhteensä vuorokausi vierähti, että olo olisi ollut imetyskuntoinen.)

Yhteistyössä