Siis eihän epäpätevää voi palkata vakituiseen virkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuli vaan mieleen, osittain ot, että sitten kun teitä määräaikaisia vakinaistetaan niin olkaas tarkkana koska sopimuksessa voi lukea jo valmiiksi palkaton jakso kesän aikana eli jos työnantaja ei tarjoa/ei ole tarjota töitä kesän ajaksi ja oma kesäloma ei kata koko aikaa niin eipä tule myöskään liiton rahoja :whistle:
Tämä on meillä harvinaisen hyvin tiedossa, kuntahan meiltä jo talvella kyseli lomakkeella olisimmeko valmiit vakinaistamiseen. taisivat saada aikamoisen ryöpyn niskaansa,, :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kka:
et oo ajatellu että opiskelisit tutkinnon? Se tosiaan hieman parantas palkkaakin, vaikka eipä se pätevälläkään huima ole :/
Tokihan tuo on ollut suunnitelmissa jo parikin vuotta, saas nähdä jos vaikka löydänkin itseni koulunpenkiltä syksyllä. =)
 
kka
avustajien taivaaseen, kun meillä on näin hyvin asiat töissä?? Siis se on ollu tiedossa, että paremmin on kun esim. läheisessä Tampereen kaupungissa ja monessa muussa paikassa, mutta että tollai yritetään kesissäkin vedättää? ONpa ärsyttävää, meillä on suht joustavaa, saa olla juhannukseen asti yleensä omalla koulullaan töissä, tilausten ja kirjojen kanssa kyllä riittää hommaa ja aina kanslistilla ja reksillä sen verrna silppuriin menevää paperia on, että edes siihen saa aikansa kuluun. Vaikka aika rentoja ovat kyllä kesäkuun työpäivät :) Lomautuksiakin jonkin verran tulee, usein kuitenkin sillain, että siitä käytännössä "sovitaan", ja on niitäkin nähty, joilla puoliso tienaa sen varran hyvin, että on mahd pitää palkatonta vapaata enemmänkin... Mutta pääsääntöisesti täälä on vakituiset juhannukseen asti töissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kka :
avustajien taivaaseen, kun meillä on näin hyvin asiat töissä?? Siis se on ollu tiedossa, että paremmin on kun esim. läheisessä Tampereen kaupungissa ja monessa muussa paikassa, mutta että tollai yritetään kesissäkin vedättää? ONpa ärsyttävää, meillä on suht joustavaa, saa olla juhannukseen asti yleensä omalla koulullaan töissä, tilausten ja kirjojen kanssa kyllä riittää hommaa ja aina kanslistilla ja reksillä sen verrna silppuriin menevää paperia on, että edes siihen saa aikansa kuluun. Vaikka aika rentoja ovat kyllä kesäkuun työpäivät :) Lomautuksiakin jonkin verran tulee, usein kuitenkin sillain, että siitä käytännössä "sovitaan", ja on niitäkin nähty, joilla puoliso tienaa sen varran hyvin, että on mahd pitää palkatonta vapaata enemmänkin... Mutta pääsääntöisesti täälä on vakituiset juhannukseen asti töissä.
Mutta kun meidän koulussamme pelkästään erityispuolella on jo 7 avustajaa + yleisopetuksen puolen kaksi avustajaa.(tuohon en laskenut jo olemassa olevaa vakkaria)
Oppilaita alakoulun puolella on hiukan alle 400, että ei kovin isostakaan koulusta ole kyse.
Miten koulu voisikaan järjestää meille kaikille työtä kesäksi koulusta itsestään? meiltä yksi on lähihoitaja, hän sai sillä ammattinimikkeellään koulutustaan vastaavaa työtä kunnalta. Muille ei pahemmin kelvannut esim kirjaston/koulun siivous,,
 
Tämäkin on vähän ot, mutta monissa pienissä kunnissa kierretään sitä että vakituiseen virkaan ei saa palkata epäpätevää niin, että paikka on auki vaan kunnan ilmoitustaululla. Näin ei saada hakemuksia päteviltä hakijoilta ja se joka virkaa on jo 20 vuotta hoitanu saa pitää työnsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä on pätevän ja epäpätevän koulunkäyntiavustajan palkkaero?
Tämä muakin kiinnostaa, mä olen nimittäin pätevä ja teen 30h/vko, käteen jää reilu tonni.
Noin satasen, parinsadan luokkaa,, minä tein nyt vuoden 36 tunneilla ja sain käteen 1200e.
No juu eipä se kovin suuri ero ole palkassa. :) Mä pahoin pelkään että syksyllä en 6h päiviä "saa" tehdä, jos en samassa paikassa jatkoa saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä on pätevän ja epäpätevän koulunkäyntiavustajan palkkaero?
Tämä muakin kiinnostaa, mä olen nimittäin pätevä ja teen 30h/vko, käteen jää reilu tonni.
Noin satasen, parinsadan luokkaa,, minä tein nyt vuoden 36 tunneilla ja sain käteen 1200e.
No juu eipä se kovin suuri ero ole palkassa. :) Mä pahoin pelkään että syksyllä en 6h päiviä "saa" tehdä, jos en samassa paikassa jatkoa saa.
Minullakin vähenee tunnit ehkä, jos ei iltikseen tule uusia hakijoita. Olen siis toiminut pienryhmän iltapäiväkerhossa, isoon en haluaisi mennä, kun en 'osaa' olla yleisopetuksen puolella enää,, :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Minullakin vähenee tunnit ehkä, jos ei iltikseen tule uusia hakijoita. Olen siis toiminut pienryhmän iltapäiväkerhossa, isoon en haluaisi mennä, kun en 'osaa' olla yleisopetuksen puolella enää,, :ashamed:
No niinpä, mä tykästyin ihan hirveästi tuohon erityiskouluun (vaikeasti vammaisten lasten opetuksessa toimin siis) eikä houkuta yhtään hakea tohon peruskouluun, missä kyllä varmasti taas syksyllä paikkoja olisi. Siellä on huono työilmapiiri, ja se taas on mulle erittäin suuri asia jaksamisenkin kannalta. :)
Yksi varteenotettava vaihtoehto on tietty myös päiväkoti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Minullakin vähenee tunnit ehkä, jos ei iltikseen tule uusia hakijoita. Olen siis toiminut pienryhmän iltapäiväkerhossa, isoon en haluaisi mennä, kun en 'osaa' olla yleisopetuksen puolella enää,, :ashamed:
No niinpä, mä tykästyin ihan hirveästi tuohon erityiskouluun (vaikeasti vammaisten lasten opetuksessa toimin siis) eikä houkuta yhtään hakea tohon peruskouluun, missä kyllä varmasti taas syksyllä paikkoja olisi. Siellä on huono työilmapiiri, ja se taas on mulle erittäin suuri asia jaksamisenkin kannalta. :)
Yksi varteenotettava vaihtoehto on tietty myös päiväkoti.
Meilläkin kuulema on opettajien kesken huono ilmapiiri, mutta meillä ei ole siitä tietoakaan, koska me ollaan aina vähän 'eristyksissä' muista. :) Ollaan ihan omanlaatuisiamme ja erikoinen 'heimo' koulussamme. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä on pätevän ja epäpätevän koulunkäyntiavustajan palkkaero?
Tämä muakin kiinnostaa, mä olen nimittäin pätevä ja teen 30h/vko, käteen jää reilu tonni.
Noin satasen, parinsadan luokkaa,, minä tein nyt vuoden 36 tunneilla ja sain käteen 1200e.
No juu eipä se kovin suuri ero ole palkassa. :) Mä pahoin pelkään että syksyllä en 6h päiviä "saa" tehdä, jos en samassa paikassa jatkoa saa.
Niin sitä vaan mietin, että aikas hyvä palkka avustajilla. Mitenkäs kesäaika? Saako normaalin palkan kesältä??

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Meilläkin kuulema on opettajien kesken huono ilmapiiri, mutta meillä ei ole siitä tietoakaan, koska me ollaan aina vähän 'eristyksissä' muista. :) Ollaan ihan omanlaatuisiamme ja erikoinen 'heimo' koulussamme. :D
No se onkin hyvä se. :D
Mä luulen, että osassa kouluista ei ole vielä ehkä ymmärretty avustajien tärkeyttä/merkitystä, mut kovasti toivon että nää opettaja vs. avustaja-hässäkät häviäisivät.
 
Koulunkäyntiavustajan palkka on n. 1488 euroa kuussa miinus verot, jos työnantajan vaatimuksena on alan koulutus.
Jos taas koulutusta ei vaadita on kyseessä kouluavustaja ja palkka reilut 800 kuussa.
Ottakaa selvää ennen kuin haette työtä tai teette sopimuksen hautaanko paikkaan koulunkäyntiavustajaa vai kouluttamatonta kouluavustajaa, joksi käy kuka vain ilman koulutusta



 
Alkuperäinen kirjoittaja Hades:
Koulunkäyntiavustajan palkka on n. 1488 euroa kuussa miinus verot, jos työnantajan vaatimuksena on alan koulutus.
Jos taas koulutusta ei vaadita on kyseessä kouluavustaja ja palkka reilut 800 kuussa.
Ottakaa selvää ennen kuin haette työtä tai teette sopimuksen hautaanko paikkaan koulunkäyntiavustajaa vai kouluttamatonta kouluavustajaa, joksi käy kuka vain ilman koulutusta
Tuo etsimäsi tieto on vain pienintä palkkaluokkaa, tiedän kaupunkeja, joissa kka saa noin 1500e/kk käteen verojen jälkeen.
Meidän rakas Kirkkonummemme on jälkijunassa palkkojen suhteen. Kunnan johtavat ihmisethän eivät voi mitenkään tietää työmme vaativuudesta mitään, eikä henkisestä rankkuudesta esim pienluokissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Meilläkin kuulema on opettajien kesken huono ilmapiiri, mutta meillä ei ole siitä tietoakaan, koska me ollaan aina vähän 'eristyksissä' muista. :) Ollaan ihan omanlaatuisiamme ja erikoinen 'heimo' koulussamme. :D
No se onkin hyvä se. :D
Mä luulen, että osassa kouluista ei ole vielä ehkä ymmärretty avustajien tärkeyttä/merkitystä, mut kovasti toivon että nää opettaja vs. avustaja-hässäkät häviäisivät.
Mä luulen, että nykyinen rehtorimme tietää työmme raskauden hyvinkin, palkkaukseenhan hän ei voi vaikuttaa juuri lainkaan. :/
 

Yhteistyössä