Siis auttaako masennuslääke näin pian?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Outoa

Vieras
Mulla kaksi päivää cymbaltaa takana, ja olo on oudon hyvä!!!
tuntuu että tänäänkään ei ole pinnaa kiristänyt yhtään, eikä itkettänyt ja ahdistanut. Mieli on levollisen oloinen ja olen oudon energinen. Viime viikolla en saanut ahdistukselta edes syötyä ja nukuttua, enkä tehtyä yhtään mitään, mutta nyt olen pessyt talvivaatteita hyvillä mielin ja ulkoillut ja siivonnyt pihaa. Siis onks täs nyt jotain outoa, kun olo näin nopeeta koheni??? Samalla myös lääke väsyttää kehossa jolllain lailla, ja hieman on päässä sellainen sumuinen tunne.

Alkuperäinen kirjoittaja Outoa:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
mulla oli alussa sama tunne, mutta se tasaantuu siitä ja voit mennä takapakkiakin. Ei se noin nopeasti vaikuta.

Ok. oliko sama lääke?

ei sama. Mä luulen että se johtuu siitä helpotuksesta jne kun vihdoin on lääke ja odottaa sen vaikutusta, siksi ne ekat päivät voi mennä yllättävän hyvin. Mutta sitten parin viikon päästä kun jo vaikuttaa, voi tulla takapakkia mikä kuuluu asiaa.

Se riippuu monesta asiasta, esim. siitä kunnosta, missä lääkkeen aloittaa, mutta kaikki on yksilöllistä. Mulla alkoi vaikuttaa oloon tosi nopeasti, mutta lähtötilanne oli, että nukuin (tai makasin) apaattisena 20 tuntia vuorokaudessa. Toimintakyky olikin sit eri juttu...
Ja kuten AinaHarmaa sanoo, toipuminen on aaltoliikettä, takapakkia voi tulla -ja eka takapakki saattaa olla tupla kamala, kun se ettei toipunutkaan masentaa lisää.

Yhteistyössä