M
mietinpä vaan
Vieras
omat lapset 2.5v ja 4v vielä kotihoidossa, mutta menevät syksyllä päiväkotiin. Minä ja mies teemme 2-vuorotyötä, minä myös viikonloppuisin, ja oma työni alkaa usein klo 6 aamulla (eli herään 4.30) joten olen päivällä ja illalla melko väsynyt. Vuorottelemme tietenkin lasten hakemista miehen kanssa jotta hoitopäivät ovat mahd. lyhyet, mutta onko se muka ihan katastrofi jos joskus haluaisin pitää viikolla vapaapäivän ja lapset olisivat silloin hoidossa klo 8-14.30?? JOs minulla sillä viikolla olisi töitä viikonloppuna (eli vapaapäivä viikolla), ja viikonloppuna tietenkin isä hoitaa kun olen töissä. Pitääkö minun viedä työvuorolistat päiväkotiin, vai voinko ilmoittaa vaan, että olen töissä viikolla, silloinkin kun oikeasti pitäisin "oman vapaan"??
Ja ihan taustaksi, niin omaa vapaata ei muuten kyllä minulla sitten juurikaan olisi kun tosiaan vuorottelemme lasten hoidossa ja tukiverkostoa ei juurikaan ole. Ja nuo aamukuuden vuorot vievät voimia aikalailla. Jos lapset ovat hoidossa max 5pv viikossa, niin kuuluuko se sen tarkemmin päiväkodille että onko jompi kumpi vanhempi oikeasti töissä vai ei?? Kumminkin maksetaan melkein täysi päivähoitomaksu molemmista!
Ja ihan taustaksi, niin omaa vapaata ei muuten kyllä minulla sitten juurikaan olisi kun tosiaan vuorottelemme lasten hoidossa ja tukiverkostoa ei juurikaan ole. Ja nuo aamukuuden vuorot vievät voimia aikalailla. Jos lapset ovat hoidossa max 5pv viikossa, niin kuuluuko se sen tarkemmin päiväkodille että onko jompi kumpi vanhempi oikeasti töissä vai ei?? Kumminkin maksetaan melkein täysi päivähoitomaksu molemmista!