Siis aivan älytöntä: mä olen jalka paketissa kotona, lapsi sairastui ja mies ei saa töistä lapsenhoitovapaata!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos lapsi on alle 10 vai olikos se alle 11, niin lapsen sairastuessa kyllä saa olla palkallisesti poissa töistä. Kuka sitä lasta muuten hoitaisi? (Kaksi vanhempaa ei kuitenkaan saa olla kotona vaikka kotivanhempi yrjöisi selkä mutkalla).

ap:n tilanteessa menisin yksituiselle lääkärille ja vaatisin miehelle sairaslomatodistuksen vaikkapa sitten unettomuuteen vedoten.

No ei saa palkallista kuin kolme päivää maksimissaan vaikka molemmat olisi töissä. Eli joka tapauksessa pitäisi hankkia joku muu kotiin hoitamaan, jos lapsella katkeaisi jalka ja vaatisi pitempää kotiparantelua. Eli miksi ihmeessä pitäisikään saada palkallista jos äiti sairastaa?

Soita kotipalveluun ja kysy saisko sieltä apua. Jos ei onnistu niin voiko mies pitää pekkasia? Myös soskasta kannattaa kysellä apua. Ainakin täälä jos ei meinaa tarvittaessa saada kotipalvelua niin soskan kautta voikin sitte onnistua.

[QUOTE="hmmm";22460996]eniten mua ihmetyttää, että kuinka huonokuntoinen ja lihaksiton olet kun et kepeillä montaa askelta eteenpäin pääse, itse konkkasin jalka kipsisä 7kuinen sylissäni, juurikin yksin olin samasta syystä kuin sinä, ei mies saa saikkua jos vaimo on kotona[/QUOTE]

no missäs se vauva oli, roikku ja piti omin käsin sun kaulasta kii vai??

Jos lapsi on alle 10 vai olikos se alle 11, niin lapsen sairastuessa kyllä saa olla palkallisesti poissa töistä. Kuka sitä lasta muuten hoitaisi? (Kaksi vanhempaa ei kuitenkaan saa olla kotona vaikka kotivanhempi yrjöisi selkä mutkalla).

ap:n tilanteessa menisin yksituiselle lääkärille ja vaatisin miehelle sairaslomatodistuksen vaikkapa sitten unettomuuteen vedoten.

Korjaus: Lapsen sairastuessa saa olla pois töistä 3-4 päivää _lapsen hoidon järjestämiseen_, mutta se riippuu sitten tessistä, ovatko päivät palkallisia.

Oikeasti, aivan varmasti pärjäät muutaman päivän. Kokemusta on viime keväältä. Tasapaino karttuu kun taiteilet yhdellä jalalla potattaessasi lasta. Otat lapsen kainaloosi päiväunille ja nukutte molemmat. Istut lattialla leikkimässä lapsesi kanssa tai yksinkertaisesti laitat videot päälle hetkeksi.

Ei liian avuttomaksi saa heittäytyä.

[QUOTE="vieras";22461313]No ei saa palkallista kuin kolme päivää maksimissaan vaikka molemmat olisi töissä. Eli joka tapauksessa pitäisi hankkia joku muu kotiin hoitamaan, jos lapsella katkeaisi jalka ja vaatisi pitempää kotiparantelua. Eli miksi ihmeessä pitäisikään saada palkallista jos äiti sairastaa?[/QUOTE]

Tuo päivien lukumäärä riippuu ihan tessistä, meillä se on neljä.

Ootte te sitten avuttomia, hätä keinot keksii ja sillä mennään mitä on niin kuin joku kirjoittaja taisi mainitakin! Ei kannata joka asiasta tehdä niin suurta, kyllä pärjää jos haluaa ! Tsemppiä!

Yhteistyössä