siiderin himo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Missa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Missa

Vieras
Saan varmasti nyt paheksuntaa osakseni...

Mutta ihan kamalaa, kun ennen vanhaan suurimmat kesähuvitukset olivat terasseilla notkuminen ja mökillä hengailu ja samalla siiderin juominen. Ei mittän kännejä, mutta ne muutamt siiderit. Nyt tuntuu, että koko kesä pilalla. Jateellisena kuuntelen muiden menoja. Kun yleensä kaikkkiin kesäreissuihinkin liittyy muutaman siiderin nautiskelu.
Ja ei en ole teini vaan jo 30. Ja lapsi on kyllä toivottu. Raskaus on nyt puolessa välissä.

Alkoholittomia siidereitä on nykyään hyvät valikoimat, kannattaa maistaa :) Ymmärrän kyllä tunteesi, eräänlaista luopumista aikaisemmasta elämästä ja siirtyminen toiseen vaiheeseen, kyllähän siinä ehtii ""kadehtia"" vanhoja hyviä asioita. Eivät ne kuitenkaan ikuisiksi ajoiksi ole poissa, vähän tauolla vaan :)

Olen myös tuntenut samoin viime kesänä. Odotin poikaamme ja en tietenkään mitään ottanut. Kyllä mä terassilla kävin kavereiden kanssa, mutta join sitten vettä tai limua.

Vaikka nuori olenkin, olen juoksuni juossut, joten siitä se ei ollut kiinni. Mutta kaihoisasti katselin toisten siiderilaseja. No minulla oli suuri elämänmuutos tulossa, ja olen iloinen ja onnellinen joka päivä tuosta vesselistä, joka juuri yöunilleen nukahti.

Ensimmäisenä meidän kaveriporukasta pyöräytin pienokaisen, joten toiset vielä jatkaa ja minä nautin perhe-elämästä =)

No hyvällä omalla tunnolla voit juoda siiderisi. Miksi et joisi edes yhtä lasia kotona. Ihan vapaasti vaan. Yksi pullokaan ei haittaa. Minäkin olen juonut raskauksissani yhden annoksen silloin tällöin viiniä, joskus siideriä. Ei se alkoholi ole mikään myrkky paitsi suurina määrinä vaan huono eikä pelkästään raskaana oleville vaan kaikille. Minulle terveydenhoitaja sanonut että huoletta voi ruuan kanssa ottaa lasin viiniä. Nyt meillä on kaksi reipasta poikaa ja kolmas tulossa.

Jokainen tekee niinkuin haluaa. Mutta itse en tuota pidä vakavana kunhan ei ota tavaksi päivittäin eikä liikaa.

Tosiaan sen yhden siiderin voi kyllä silloin tällöin ottaa, kuten myös viinilasillisen. Ja silloin kun haluaa pysyä alkoholittomalla linjalla, niin erittäin hyvä vaihtoehto on Kopparbergin alkoholiton. Se on tosiaankin ihan juotavaa.

Tämä ketju kääntyy hetken päästä juupas-eipäs -väittelyksi, kuten aina nämä alkoholikeskustelut. Siirryn taustalle seurailemaan;-)

Löytyykö muita alkoholittomia kuin Kopparsbergin siideri?

Itse olen enemmänkin kuivan ystävä mutta ei oo vielä ainakaan osunut kohdalle.

Tosin alkoholittomia oluita olen lipittänyt ihan alusta asti. Nyt reilu puolenvälin mennään:)

Mulla on itsellä hirveä kuohuviinin himo,mutta en ole edes suullista uskaltanut ottaa,kun kuulin uutisissa että raskaana olevien tulisi välttää alkoholia kokonaan koska tarkkaan ei ole tutkittu kuinka alkoholi vaikuttaa ja joillakin jo pieni määrä vaikuttaa kun taas toisella ei vaikuta isotkaan määrät mitenkään.Oon siis itse ollut juomatta ihan vaan oman omatuntoni takia...jos jokin menisikin vikaan niin ei ainakaan tarvitsisi miettiä että johtuiko se nyt sitten siitä yhdestä lasillisesta...kuullostaa varmaan tyhmältä,mutta itseni tuntien miettisin kuitenkin tuollaisia...

Alkuperäiselle; samaa vikaa täällä... Oih miten hyvältä näyttää terdellä sidukkalasit, valehtelisiin jos väittäisin ettei tee mieli siideriä. Enkä siitä edes itseäni soimaa.

aino; Stawford Press low alcohol (alc.1%vol.) on kuivaa ja ihan sairaan hyvää, maistuu ihan oikealta siideriltä, suosittelen lämpimästi! Löytyy ainakin Alkosta ja joistain suuremmista marketeista.

Olen juonut viime kesänä noita Kobbarin alkoholittomia siidereitä ihan olan takaa. Tuli ihan rattijuoppo-olo kun juhannusreisulle ajoin ja join siideriä samaan aikaan =)

Ostin myös tuota alkoholitonta punkkua, ihme kyllä pieni jalkimakupotkukin siitä tulee :D

Ja se mikä huvitti oli, etten koskaan ole juonut tai pitänyt paukuista. Loppuraskaudessa aloin näkemään unia, teguila shoteista, magaritoista, sokeroiduista laseista, värikkäistä paukuista.

No en ole vieläkään noita paukkuja juonut, vaavi 8kk. Oikeastaan tuo viinan/siiderin/kaljan himo tyssäsi heti synnytykseen.

Luulen että suurin syy oli se että kun ei voinut/päässyt vappuna juomaan kuoharia, enkä kesällä, enkä juhannuksena terasseille juhlimaan tms. nauttimaan kesästä ""perinteiseen tapaan"" kertaakaan jne. Niin lopulta tämä ns. ""kielletty hedelmä"" vaikutti niin paljon, että aloin näkemään jo uniakin.

Itse olin varma että lähden juomaan jo pari viikon päästä kun vaavi on syntynyt. Kun oli niin hirvittävä mieliteko raskausaikana. Mutta yhden oluen join ja siihen jäi ja viinanhimo katosi :D

Outoa on ihmismieli.

Toi Emman mainitsema Stowford-siideri tosiaan on erittäin hyvää ja nimenomaan aidon siiderin makuista. Ihan toista kun nää kaikki uudet goldencapit sun muut, joita saa vaikka minkä makuisina ja makeutusaineilla makeutettuna.

Stowfordia on myös vahvempaa (n. 4 %) ja täysin alkoholitonta, jota en kuitenkaan ole nähnyt kuin joissain harvoissa Alkoissa. City-Marketista saa sitä 1-prosenttista, jota varmasti voi juoda hyvällä omallatunnolla.

Olen nähnyt sellaisia unia, joissa vedän aivan hirveet kännit ja kun herään luulen että olen vähintään rapulassa ja omantunnontuskat on aivan KAMALAT vaikka koko juttu on ollut unta!!! Pitää sitä olla hömelö ;)

Kiitos hyvästä vinkistä, pitääkin maistaa.
Minun neuvolatätini sanoi että yhdestä-kahdesta alkoholiannoksesta viikossa ei pitäisi olla haittaa sikiölle.
Olenkin hyvällä omalla tunnolla nauttinut silloin tällöin lasillisen viiniä ruoan kanssa.

Minä ainankin olen nauttinut hyvästä lasillisesta punaviiniä silloin tällöin ruoan kanssa ja juhlapäiviä pari kertaa kunnioittaaksemme olen mieheni kanssa sen lasillisen shampanjaakin hörppinyt. Minusta itsestäni tuntuu hyälle ja lääkärinin sanoi, että sairaimpia lapsia synnyttää ne, jotka neuroosin lailla kieltää itseltään elämän.
Ja se yksi lasi hitaasti nautittuna, on se sitten se kesäsiideri, herkkuviini tai kirpeästi kuohuava tuntuu taivaalliselta. Ja minulla ainankin posket hehkuaa jo yhden lasillisen jälkeen ja kovasti kikatuttaakin.

Kylmää siideriä on kyllä täälläkin kaipailtu... Uskallan myöntää,että olen pari kertaa saunan jälkeen ottanut pienen lasillisen sidukkaa miehen pullosta. Aah,minkä makunautinnon jostain 1,5 dl:stakin voi saada...

Koko kesä ilman siideriä tuntuu kyllä aika kurjalta. Stowford Pressin low alcohol on ollut mun saunasiideri jo ennen raskautta, se on kunnon omenaisen makuista.

Tavallista siideriä voi laimentaa, mun mielestä karpalosiiderin ja omena-karpalovissyn sekoitus maistuu melkein aidolta tavaralta. 2 dl siideriä voi lipitellä pitkän aikaa ja alkoholia on alle yksi annos.

Entäs tupakanhimo!!! Mulla se on valtava! Sitä ei voikkaan noin vain yhtä sillointällöin poltella, niinkuin siideriä voi sillointällöin juoda, kun se yksikin tupakka on liikaa.. Mutta ka mä kestän... Oon pian kuukauden kestänyt... Enää kahdeksan jäljellä.... Tai yli....

moi. minä olen viikolla 36 ja koko raskauden ajan olen hieman kateellisena katsonut kavereita kun ovat päässeet bailaamaan.. ennen raskautta kävin melkein joka viikonloppu ja tietenkin lopetin heti kun kuulin raskaudesta. ihan normaalia mielestäni miettiä noita asioita, että mitä menettää jne. mutta kannattaa muistaa että mitä tulee tilalle. terve ja ihana vauva.
itse odotan jo täpinöissäni että pääsen bailaamaan, tietty siihen on rutosti aikaa, mutta vähemmän kuin 9kk sitten:)!!

Tämä viestiketjuhan on edennyt hyvin, aihe huomioon ottaen!! Mukava lukea kun on kerranki hyvä keskustelu. :)

Täytyy sanoa että myös täällä katsellaan haikeana terasseja, olisi siellä niin mukava istuskella ja nautiskella pari olutta (tässä siis yksi oluen ystävä). Ja myös tuolla omalla takapihalla olisi kiva joskus olutta juoda ja ihan vain rentoutua sen myötä. Mitään kauheaa kännäämistä ei ole kyllä ikävä, eikä niin sitä bilettämistäkään, kyllä sitä sitte joskus pääsee, ja on ne juoksut tosiaan juostu.

Muutaman kerran (3-4krt koko raskauden aikana, nyt rv 32+0) olen uskaltautunut saunan jälkeen juomaan mieheni kanssa puoliksi pullollisen KAURA-olutta, se on niin ihanaa! Eipä kai siitä nyt niin haittaa ole ollut.

Oijoi että on mullakin ikävä keskiolutta!! Mökillä saunan jälkeen vilvoitellessa se yksi kylmä olut jonka takia sitten yöllä pitää herätä pissalle, se jotenkin kuuluu kesään! Olen nyt rv 21+2 ja pitänyt aika tiukkaa linjaa tähän asti, korkeintaan hörpännyt pienen maistiaisen välillä miehen keskioluesta ja yhden ykkösoluen kerran juonut. Aion kyllä nyt kesän tultua suoda itselleni edes muutaman kerran sen kylmän ykkösen saunan päälle ilman mitään tunnontuskia.

Hei kaikki olut-himoiset, käykääpä katsomassa esim. cittarista alkoholittomia oluita. Testasin niitä useita erilaisia viime viikonloppuna mökillä, ja yllätyin todella paljon! Siis tosi hyviä, ja monissa alkoholia 0 %, joten niitä voi lipittää vaikka koko päivän... (joo voi loppuraskaudesta vähän turvottaa tuo määrä :) Etenkin Faxen olut oli tosi hyvää, vaikka muuten ko. merkki on musta ollut aina tosi epäilyttävä. Isompia määriä jos harkitsee niin kantsii alkoholittomistakin katsoa prosentit, niissäkin joissain on 0,5 % alkoholia, mutta pari - kolme niitäkin voi hyvin juoda!

Ihana lukea näitä viestejä! En siis ole ainoa siiderin himoinen. Nyt menossa 18+5 ja vielä en ole juonut mitään, vaikka kovasti mieli tekisi sitä yhtä siideriä. Itse olen sitä mieltä, että tuskin siitä mitään haittaa olisi, mutta kun tuo mies on niin tarkka ja sitä mieltä, että mitään en saa maistaa...

Itse kävin ""kaikenmaailman"" asiantuntijoilla raskauden aikana. Ja todella jokaisella oli eri mielipiteet, ja eri ohjeet. No yritin mennä siitä keskivälistä. Eli suunnilleen kaikkien ohjeiden mukaan =)

Mutta ehkä arvostetuin lääkäri itselleni sanoi. Että hän kannattaa totaalikieltoa ensimmäisten 3kk ja miltei viimeisten 3kk aikana. Ei hän on todella sitä mieltä ettei edes yhtä ykkösolutta ainakaan ensimmäisen 3kk aikana. Siinä keskikolmanneksen aikana voisi ottaa yhden ykkösen tai jopa kolmosoluen. Muttei siis ensimmäisen 3kk aikana YHTÄÄN mitään!

kyllä sitä oon ottanu pari kertaa siideriä, ja kun tiedän että täälä moni vähän määriään pienemmiksi kirjoittelee, nin ajattelin kirjoittaa ihan oikeen määrän mitä itsel menny. Juhannuksena otin neljäkin... Sitten muita ei ole ottamisia kun se, ja toinen milloin kolme lonkeroa nami! Ite kun ennemmin oon ottamatta sen pienen lasillisen usein vaan otan muutaman koli neli pulloa tai en mitään. Se on vaan ettei tosiaan usein ota ja että ei vedä kännejä kun se kaatuilukin on vaarallisempaa kun yhdet kännit.. Tietty ei se paha ole olla ilmankaan raskauden ajan, mutta ei sitä kaikki ole sellaisia hysteerikkoja mikä on ihan ok sekin! Onnellisia odotuksia kaikille!!!

Itse kävin ""kaikenmaailman"" asiantuntijoilla raskauden aikana. Ja todella jokaisella oli eri mielipiteet, ja eri ohjeet. No yritin mennä siitä keskivälistä. Eli suunnilleen kaikkien ohjeiden mukaan =)

Mutta ehkä arvostetuin lääkäri itselleni sanoi. Että hän kannattaa totaalikieltoa ensimmäisten 3kk ja miltei viimeisten 3kk aikana. Ei hän on todella sitä mieltä ettei edes yhtä ykkösolutta ainakaan ensimmäisen 3kk aikana. Siinä keskikolmanneksen aikana voisi ottaa yhden ykkösen tai jopa kolmosoluen. Muttei siis ensimmäisen 3kk aikana YHTÄÄN mitään!

mitens välttää ekana kolmen kk:n aikana kun ei ees tiedä monikaan odottavansa kun kiertokin voi mennä toisilla pitkäksi.. Itsel se on noin 7viikkoa ja välil enemmän, enkä tienny olevani raskaana vasta kun olin jo kolmannen kuun alussa. Tuli sitä siinä käytyä pari kertaa niin siintä mulle lääkäri sanoi ettei yhtään mitään haittaa ole niistä parista kerrasta, että ole huoleti. Niin ne ovat eri mieltä eri tilanteissa lääkärit

Viimeksi muokattu:
Itse olisin neljästä siideristä jo huppelissa :D, tässä(kin) sen huomaa kuinka erilaisia ollaan jokainen. Yhtään en uskaltaisi ottaa alkoholia kun luulen et omantunnontuskia kokisin. Viime- sekä tässä toisessa raskaudessa näen välillä unia, että olen hiprakassa tai humalassa ja tajuan kesken kaiken että perhana mähän oon raskaana, etten muistanut koko raskautta kun juhlin. Kauhee morkkis unessa ja paniikki. Ehkä sekin jotenkin vaikuttaa siihen ettei tee mielikään ottaa.

Maistoin kanssa Kopparbergin (kuivaa?) alkoholitonta omenasiideriä ja oli hyvää. Makeiden siiderien ystävä en ole muutenkaan, mutta yllätyin positiivisesti kun oli niin hyvää yleensäkin alkoholiton. Lämpimään kesäpäivään hyvää janojuomaa, jos jotain ekstraa haluan :).

Yhteistyössä