Sihtikurkku 1vee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitee"

Vieras
Onko muita ns. sihtikurkkuja?

Eli poika 1v2kk mieluiten söisi vain vauvamaisen sileitä soseita, jos esim. ruuassa kovempi pala tms. niin saattaa oksentaa koko satsin ulos. Syö kyllä sitten itse kovempaakin, esim. leipää, maissinaksua, kurkkua jne. joten ei pitäisi mitään ns. rakenteellista vikaa olla. Olen yrittänyt antaa karkeampaa, että oppisi joskus syömään niinkin, ettei aina tarvitse ruokaa sauvasekoittimella soseuttaa, mutta tuntuu turhauttavalta, kun saattaa oksentaa sitten kuitenkin kaikki tai vähintään syöminen on sellaista, että pyörittelee suussa monta monta minuuttia yhtä lusikallista ja sitten nielee tai sylkee pois. Argh! Tosi rasittavaa! Tänäänkin tein nakkikastikkeen ja perunoita ja soseutin sekoittimella, kun en jaksa tapella. Oppiiko tuo koskaan syömään mitään ns. tavallista?! Esikoisella ei tämmöistä ollut aikoinaan...

Ainiin, jos banaaniakin itse haukkailee, niin jos liian iso pala menee niin alkaa taatusti yökkiä! Onko toiset sitten vaan herkempiä tuollaiselle?

kyllä se oppii aikanaan, ja juu toiset on vaan herkempiä tuommoiselle.. Meillä on poika ollut samanlainen koko pienen ikänsä, ainaista "tappelua" syömisen kanssa. Nykyään 2v8kk ja tietty syö normi kotiruokaa, mut siis on semmoinen närppiä edelleen, eli valkkaa monasti sormin et mitä annoksestaan syö, vaikka lusikalla syöminen sujuu hienosti.
Sit kun vertaa pikkusiskoon joka on aina ollut hyvä syömään ja tosiaan kaikki kelpaa, kasvikset on suurinta herkkua ja palasia noukkii innoissaan... Niin ne on erilaisia...
Jaksuja sinulle, tiedän et tympii tuommoinen ja tuntuu turhauttavalta:hug:

oletko kokeillut laittaa ihan sit palana et vois vaik sormin syödä? esim.peruna isoina lohkoina,nakki suupaloina ja vaik keitettyä porkkanaa tai muuta vihannesta siihen lisäksi.

Meillä ainakin kastikkeet ja liemet pilaa lapsen ruokahalun. Kaikki "kuivana" ja erikseen. Pystyy jotenkin paremmin hallitsemaan sitä mitä syö. Hyvin tuttua kaikki mitä kirjoitit.

Meillä ihan samanlaista tytön 1vee kanssa.. Ihan pitäs vaan saada vauvasoseita.. Eikä syö edes leipää jne. maissinaksut kyllä menee ja kurkkukin jotenkin, mutta lähes poikkeuksetta kaikki "itsesyötävä" josta haukataan paloja vain syljetään ulos..haukataan ja syljetään tai aletaan yskimään ja kakomaan.. Eli meillä ei ainakaan ole vaihtoehtona tuo,että antaisi ruoan paloissa lautasella itse syötäväksi. En ota asiasta stressiä, kaippa tuo joskus oppii :D

Yhteistyössä