Shetlanninlammaskoira?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hei, onko kellään ko. koiraa? :) Ollaan kovasti kiinnostuneita moisesta rodusta perheeseemme.
Sopivan kokoinen ja tietojen perusteella ystävällinen ja lempeä luonne.
Kertokaa te jotka omistatte tai muuten vaan tiedättä :)

Olin töissä perheessä jossa oli sellainen sekä samassa harrastusporukassa on myös. Tuo perheen koira oli äärettömän alllerginen ja varautunut vieraita kohtaan. Sairasteli useampaan otteeseen ja kuoli epilepsiaan.
Harrastusporukassa on henkilö, jolla useampi niitä. yksi on niin sairas lonkilta/kyynäriltä, että ei voi muuta kuin maata kotona. Vinkuvat ja haukkuvat ihan hirveästi ja sähläävät koko ajan. Ja ovat myös varautuneita vieraita kohtaan. Puri myös ohjaajaa, mutta ei siitä enempää.. En kyllä ite tykkää rodusta..Kaunishan se on katsella, mutta en itelle uskaltais ottaa nimenomaan tuon luonteen takia ja tuo terveystilanne ei ole vakuuttanut itseäni. Toki jos on sitten varaa ja aikaa hoitaa sitä koiraa mikäli osottautuu sairaaksi. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olin töissä perheessä jossa oli sellainen sekä samassa harrastusporukassa on myös. Tuo perheen koira oli äärettömän alllerginen ja varautunut vieraita kohtaan. Sairasteli useampaan otteeseen ja kuoli epilepsiaan.
Harrastusporukassa on henkilö, jolla useampi niitä. yksi on niin sairas lonkilta/kyynäriltä, että ei voi muuta kuin maata kotona. Vinkuvat ja haukkuvat ihan hirveästi ja sähläävät koko ajan. Ja ovat myös varautuneita vieraita kohtaan. Puri myös ohjaajaa, mutta ei siitä enempää.. En kyllä ite tykkää rodusta..Kaunishan se on katsella, mutta en itelle uskaltais ottaa nimenomaan tuon luonteen takia ja tuo terveystilanne ei ole vakuuttanut itseäni. Toki jos on sitten varaa ja aikaa hoitaa sitä koiraa mikäli osottautuu sairaaksi. ;)

Jaa, tää ei kyllä kuvaa yhtään meiän shelttinarttuja :)
kaksin kappalein siis on ja aivan ihania koiria! meillä ei hauku sisällä (kerrostalossa asutaan) vasta ulkona päästävät energiansa ja siellä kyllä sitten räksyttävät kun keppiä heitelllään. Iloisia, energisiä ja paljon seuraa kaipaavia koiria! Ei ollenkaan vihaisia. aivan ihania ystäviä, suosittelen rotua!

kiitos vastuksista! mäkin olin lukevinaan, että rotu on helposti haukkuva, mutta jos pennusta opettaa niin ei tule mitään ongelmaa. ja luin myös että rodulla on taipumasta lonkka yms. vikoihin mutta eivät muuten oiken sairastele. vaikuttaa kaikin puolin mielestäni kivalta rodulta. ilmeisesti helppo hoitoinen koira ja tykkää paljon ulkoilla :)

Lapsuudenkodissani on aina ollut shelttejä ja äiti vieläkin niitä pitää (tällä hetkellä niitä on kaksi)
Ovat olleet erittäin lempeitä, mahtavia persoonia, pieniä sairasteluja HARVOIN, toki rotukohtaisia sairauksia löytynyt joiltakin koirilta mitä minä pidän ihan normaalina koska niistä "varoitetaan" jo koirarotua valikoimalla...
Itse enemmän pidän isommista koiraroduista mutta jos pientä rotua tahtoisin, olisi juuri tämä rotu se johon suuntaisin.
Suosittelen siis lämpimästi :heart: