sfinkter ruptuura ja uusi raskaus, kokemuksia kellään?

• Viestiketjun aloittaja kippuinen
  • Ensimmäinen viesti
kippuinen
Eli onko täällä ketään, jolle olisi tullut synnytyksessä sfinkterin repeämä, ja sen jälkeisestä uudesta raskaudesta?

Onko repeämisestä jäänyt oireita normaalitilanteeseen, onko vaivat pahetuneet raskausaikana?

Itsellä nyt toinen raskaus repeämän jälkeen, toinen lapsi leikattiin osittain pelon vuoksi ja osittain siksi että peräsuoli raskausaikana meni taas oudoksi, pelko taisi olla kuitenkin syy mikä kirjattiin potilastietoihin. synnytyksen jälkeen palautui taas siihen normaaliuteen mikä korjausleikkauksen jälkeen tuli.

Ja nyt kolmas raskaus, ja peräsuoli on vielä tuota edellistäkin raskautta pahempi, uloste jää jotenkin jumiin eikä puhtaaksi saa millään, ilmat karkailee joskus itsestään jne.. VAikka lantionpohjalihakset pitäisi olla hyvässä kunnossa ja raskauskaan ei kovin pitkällä vielä.Tuntuu kuin olis vaan toinen sulkijalihas käytössä, jotenkin puutteelliselta:(. Mietin vaan, että johtuuko se tuosta sulkijalihaksen repeämästä, ja sen arpikudoksesta, vai kuulusko tää muutenkin raskauteen, paikkojen löystymiseen muutenkin? Ja jos jollakin on kokemusta, niin mielelläni kuulisin toisiakin kohtalotovereita.

Tää kun on sellainen vaiva josta ei niin mielellään juttele face-to-face, eikä kellään tutulla kyllä olekaan kyseisestä ongelmasta kokemusta.

Moi! Mulle tuli ekasta se sfinkteri, ja saatiin korjattua nyt leikkauksella heti synnytyksen jälkeen. Ei ole ollut jälkioireita siitä. Tällä hetkellä menossa ensimmäinen raskaus sfinkterin jälkeen. Vaikea sanoa aiheutuuko tässä raskaudessa oirehdintaa tähän liittyen, tähän asti ei vielä ole tullut mitään. Toki vielä tosi alussa mennään.

Minä kans toivon sektiota ehdottomasti jotta ei kävisi uudelleen samalla lailla. Käsittääkseni toinen korjaus on vaikeampaa kuin eka.

Jos haluat jutella asiasta, voit laittaa mulle vaikka yksäriä. Olisi kiva jutella asiasta jonkun kanssa jolla samat ajatukset.

Yhteistyössä