Sf-mitta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja op
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

op

Vieras
Mä kyselisin ihan mielenkiinnosta, että millaisia sf-mittoja teillä on ollut viikolla 38? Mulla on melkein koko raskauden menty siellä yläkäyrän yläpuolella. Tai oikeastaan tuntuu, että oma terveydenhoitajani saa noita isoja tuloksia. Lääkäri sai viimeksi 2cm pienemmän tuloksen. Painoarvio oli kumminki ultran mukaan 3,2kg, elikkä ei pitäisi mikään jättivauva olla tulossa. Lapsivettäkin oli normaalisti. Eilen kumminki neuvolassa saatiin sf-mitaksi 39cm ja viikkoja siis tuo 38. Ja kovasti alkoi terkkari epäilee, että onkohan tuo ultran painoarvio ihan oikein. Kahdessä edellisessä raskaudessa kumminki menty ihan keskikäyrän mukaan. olen kyllä ylipainoinen, eli aki nuo vatsapeitteetkin voivat vähän vaikuttaa...

Ei tuo sf-mitta kerro lapsen koosta välttämättä mitään. Mulla menee kans koko ajan yläkäyrän tuntumassa yläpuolella ja syntymäpainoks arvioitiin 3,7kg. Kun synnytyksiä on jo takana niin kohtukin kasvaa erilailla. Jos sulla ei vauva oo vielä laskeutunut niin silloinhan tuo mitta onkin korkeemmalla. ja toisekseen tuo mittatapahan on vaan arvio, eri mittaajat saa toisinaan eri tuloksia. Ja tuo ultralla tehty painoarvio voi heittää suuntaan jos toiseen. Esikoisen syntymäpainoarvioksi saatiin 3,7kg myöskin ja painoi kuitenkin syntyessään 2,630kg

Joo, ei siihen sf mittaan kannata takertua. Se kun riippuu vielä mittajastakin että mitä milloinkin tulee.

Mulla oli valtava maha, (sf mittaa en muista), ja vauva oli vaan n. 3800g kun syntyi.

• Tykkää
Reactions: astrolabe

Uusimmat

Yhteistyössä