Sf-mitta ja painon nousu raskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mahakas

Vieras
Uteliaisuudestani olis kiva kuulla millasia mittoja teillä on saatu neuvolassa ja paljon noussut paino missäki vaiheessa?

Ja jos lapsi on jo syntyny niin minkä kokonen oli syntyessään?

Mulla itellä jotenki alko vaivaa kaikki nämä sf-mitta hommat ja painon nousut jostain syystä :ashamed:

Raskauviikolla 26+1 sf-mitta oli 23cm ja paino noussut 8kg...
Onko meillä nyt tulossa joku kääpiö vauva kun tuntuu että muiden mitat on niin eriä noilla viikoilla? :(

Alkuperäinen kirjoittaja miukuliina:
no mulla on kummassakin ollut sf aina sama, ku viikkojen määrä. ihan lopussa ei sitten enää tullut lisää senttejä.

ai niin ja 3530 oli esikko syntyessään ja 51 pitkä. toinen on vielä masussa odottelemassa h-hetkeä.

Viikolla 31 painoa oli tullut 8 kg ja sf mitta 25 cm tästä nykyisestä. Edellisestä vk 27 painoa 5 kg ja sf mitta 24 cm. Tuon sf mitan pitäisi mielestäni kasvaa sentti per viikko. Minulla molemmat luokiteltu pieniksi, mutta ensimmäinen syntyi ihan keskivertona 3500 g ja 50 cm. Yksilöllistä on tuo sikiön kasvu ja painonnousukin. Itse olen normaalipainoinen ja keskimittainen, aktiivisesti liikuntaa harrastava äiti.

Neuvolassa kyllä tietävät jos on syytä huolestua. Hyvää loppuraskautta Mahakas :-)

No, mulla on nyt rv 38 meneillään, sf -mitta oli 31 ja painoa tullut noin 6 kg. Vauvan painoarvio oli pari viikkoa sitten 2800 g. Esikoisesta tuli kiloja enemmän ja sf- mittakin oli hieman reilumpi, mutta tyttö oli silti syntyessään 2710 g ja 47 cm. (saman kokoinen kuin minä syntyessäni)

Mulla just oli kaksosraskaus ja mun sf-mitta rv27 oli 27cm paino noussut 12kg. Eikä tuohon sf-mittaan kannata kovin tuijottaa, kyllä neuvolassa sanovat jos jotain aihetta.
Nauti odotuksesta:-)

Yhteistyössä