sf-mitasta

  • Viestiketjun aloittaja niisku73
  • Ensimmäinen viesti
niisku73
Hei vaan kaikille! Täällä yksi helmimamma lisää. Mulla on la 10.2. Huolestuin viimeksi neuvolassa,kun sanottiin,että sf-mitta on jäänyt 31 cm ja että aika pieni vauva taitaa olla tulossa. Mulla painoa on kuiteski tullu 12-13 kg. Verenpaine on tosin alkanut hieman kohoamaan. Ei muita oireita ja vointi ihan ok.Maanantaina pitäis käyä äippäpolilla varmuuden vuoksi tsekkaamassa,ettei istukan toiminnassa ole häikkää. Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista kokemusta?
 
täällä 39+4.
on vastaavaa. mulla on ollu sf mitta 31 cm 3 edellistä neuvola kertaa, nyt torstaina mitattuna se oli kasvanut eli on nyt 32 cm. mulle ei neuvolassa sanottu mitään tosta vaikka se mitta junnasi noin pitkään muuttumatta.
kävin ultrassa pelkopolilla ja siellä vauvan sen hetkinen kokoarvio oli 38+0 2500 g. sain siis uuden ajan kontrolli ultraan, koska vauva oli alakäyrällä painoltaan 40+0 päivälle.. joka on nyt tulevana tiistaina. painoa mulla on tullu 14-15 kg (koko tammikuussa painoa on tullu vain 250 g) ja olo ok. paineet oli siinä rajalla, että neuvolan nainen halusi mun mittaavan sen parin päivän sisällä uudestaan. ja jos noussut yhtään, niin sit äippäpolille soittoa. mutta mitään "ratkaisua" mulla ei siis ole sulle, tapaus vain kuulostaa lähes samalta kuin omani. neuvolan naisen käsikopelon perusteella hänen mielestään vauva ei ole niin pieni kuin mitä ultra olisi antanut arvion, vaan olisi keskikokoinen..ja noin 1 kk sitten neuvolalääkäri huokaisi käsikopelon jälkeen, et täällähän on jo iso vauva, silloin ainakin 3 kg.. että näin on täysin erilaiset arviot kaikilla.
 
niisku73
Kiitos sulle vastauksesta! Lisäisin vielä edelliseen viestiini,että tosiaan esikoista tässä odottelen. Rv 38+5. Lapsi ollut raivotarjonnassa jo monta viikkoa ja sekin saattanee vaikuttaa sf:n mittaustulokseen.Mulla ollut verenpaine siinä 130-140/ 86-92. Mittaan niitä myös kotona,koska jännitän neuvolassa mittausta jostain kumman syystä. No,eipä tässä auta hermoilu.Meen maanantaina äippäpolille kuulostelemaan,mitä ne sannoo..
 
sf32
Minulla oli esikoisesta sf-mitta korkeimmillaan 32cm ja syntyessään poika painoi 41+0 viikoilla 3645 kg. Eli ihan normikokoinen tenava. Oli laskeutuneena jo pitkään, mikä vaikutti tuohon korkeuteen. Mitta pysyi viimeiset 4 viikkoa samana.
 
sf31
Meidän vauva syntyi 40+2 kännistyksellä. Sf-mitta oli 31cm. Sf-mittaa seurattiin viikon. Neuvolassa huolestuttiin ja sieltä lähetettiin polille. Mittasivat viikkoa ennen la:ta ja painoarvio oli 2600g Seuraava käynti annettiin lasketulle päivälle. Totesivat, ettei vauva ole kasvanut riittävästi. Käynnistettiin seuraavana päivänä. Epäilivät, ettei istukka toimi kunnolla. No poika syntyi täysin terveenä. painoa oli 2895g ja pituus 48cm. Nyt poju vuoden ikäinen ;) Kova meno päällä. Nyt toista odotellaan ;)

Voimia sulle! Kyllä ne neuvolassa ja polilla pitää teistä huolen. Kerrohan sitten mitä ne polilla sanoivat. Vai oletko saanu jo pienen nyytin syliisi?
 

Yhteistyössä