sf mitasta

Onko kenelläkään muulla ollut pieni sf mitta? Mulla maanantaina neuvolassa rv 34+6 mitta oli 26cm! Sama mikä viime kerralla 3 viikkoa sitten. Terkka sanoi ettei tarvitse huolestua, koska vauva on perätilassa ja on tosi matalalla..Itseeni kyllä silti vaivaa.
 
Mulla 3/4 raskaudessa on ollut pieni sf-mitta, ilman sen suurempaa syytä.

Pienimmillään oli 27cm synnyttämään mennessä (41+1). Vauvakin oli ihan hyvän kokoinen 3220g/51cm.

Varmaan ainoa "syy" pienelle mitalle oli tosiaan se, että vauva oli koko ajan niin alhaalla.
 
Pieni sf-mittahan voi tarkoittaa että vauvakin on pieni, mutta ei heti automaattisesti sitä kuitenkaan tarkoita.. Itsellä taitaa olla edessä ylimääräinen ultra tuon pienen sf-mitan takia. Meinaa käyrä roikkua alakatkoviivoilla jatkuvasti. Muutenkin itselläni ollut aikaisemmissa raskauksissa päinvastoin(vauvat olleet myös aikaisemmin 4kg paikkeilla) niin haluavat varmistaa vauvan kasvun ja istukan virtauksen.

Mulla toki nyt ollu myös syynä että vaikka vauva liikkuu, potkii paljon ja sydänäänet kuuluvat hyvin, niin eivät saa lasta "tuntumaan" kunnolla vatsanpeitteiden läpi. Itsellä painoa ei ole tullut paljon ja olen myös nyt raskausaikana hoikka, niin ei voi johtua "paksuista vatsanpeitteistä" (eli rasvasta)

Itse en osaa ainakaan vielä olla huolissaan tuosta. Katsotaan nyt mitä ultra kertoo äitipolilla.
 
Mulla oli esikoista odottaessa sf-mitta aluksi koko ajan alakäyrillä ja ultrissa kölli aina normaalin kokoinen, viikkoja vastaava vauva. Syyksi paljastui se, että vauva oli tosi syvälle lantioon porautuneena ja lähes koko ajan rt tilassa. Itse olen aika pieni kokoinen muutenkin, mutta vasta rv 30 masu pullahti esiin ja sf-mittakin hilautui keskikäyrälle ja lopulta 40+3 syntyi jopa isompi kuin piti 3645g! Ja masu pysyi lopppuun asti aika timminä pallona, ei jättinä ja ihan hyvän kokoinen sieltä tuli ;) Muakin vaivas alkuun toella paljon tuo pieni mitta, mutta turhaan.

Tokaa odottaessa masu kasvaa nopeammin, mutta sf-mitta aloitti nyt keskikäyrällä...
 

Yhteistyössä