sf-mitasta tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bumtsibum
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bumtsibum

Vieras
eskoisella rv 30 oli sf mitta 29 ja eskoisella vastaavasti rv 33 sf mitta 32.

Nyt kävin neuvolassa kakkosen odotuksessa ja rv 31 sf mitta oli vaivaiset 26?? Mistä tämä kertoo?? ONko tämä mitta näille viikoille pieni..

jäi vaan kovasti vaivaamaan kun en muistanut kysyä neuvolassa

mulla oli sf-mitta vk 28 (noin) 24cm... alakäyrällä mennään. Ilmeisesti siis pienempi tapaus tulossa :) Ja noihan vaihtelee riippuen mittaajasta ja siitä missä asennossa lapsi on ja miten se siellä kohdussa on muutenkin, onko kohtu taaksepäin kallistunut jne...

Joo. Ei se sf välttämättä kerro totuutta suuntaan tai toiseen. Mulla taas sen perusteella ois pitäny olla suuri vauva, oli kuitenkin 3,5kg syntyessään. Maha ja vauvan asento jne vaikuttivat mittoihin.

Katso neuvolakortin takaosasta. Sieltä löytyy käyrästö.

SF-mitta riippuu todellakin paljon mittaajasta, vauvan asennosta yms. Riippuu myös paljon asennostasi: kuinka puoli-istuvassa- tai makuuasennossa olet. Älä huoli.

Mulla tänään neuvolassa 26+5 viikolla sf-mitta oli 21 cm. Lääkärin mukaan vauva on pikkuruinen. Kotona sitten aikani asiaa itkeskelin, kunnes kaivoin keskimmäisen neuvolakortin esiin, ja siinä oli rv 26+1 mitattu sama 21 cm kanssa. Ja tyttö painoi syntyessään 3865 g, eli ei mikään pikkuruinen ollut..

Yhteistyössä