SF 41CM!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Hei!! Toista lasta nyt odotan ja edellinen 3940g ja syntyi 41+5 viikolla. Sf mittana 36cm eli ihan normaali..

No, mutta nyt rv 36+4 ja eilen lääkäri neuvola ja sf tuon 41cm lääkärikin ihmetteli.. kysyin vain että onko monesti yli 40 kymmenen , Ei kuulemma. Sanoi että vauva ei ole laskeutunutkaan niin kuin pitäisi.. on kylläkin raivotarjonnassa.
Onko kenelläkään ollut samanlaita tilannetta? Nyt sitten jännitän, että onko vauva otettava leikkaamalla?? Onko istukka kohdun edessä, ettei siksi pääsisi laskeutumaan, sehän on vaarallista niin minulle kuin vauvallekkin.. Tai onko kaikki hyvin, mutta vauva vain on todella suuri :=/

Sain lähetteen äitipolille, mutta vasta ensiviikoksi.. Siellähän se selviää, mutta odottavan aika on pitkä.. ;=))

Laittakaa ihmeessä viestiä, jos teillä on jokseenkin samanlainen tilanne ollut/on!!!!!!!! Kiitos!

Hei, mulla oli sf 44 rv 38 eikä asiaa edes tutkittu polilla neuvolan pyynnöistä huolimatta! No, vauva ei koskaan laskeutunut eikä kiinnittynyt (oli kyllä raivotarjonnassa), synnytys käynnistyi spontaanisti rv 39 joten koin 24 tunnin kiduttavan synnytyksen ja parin tunnin ponnistusvaiheen ennenkuin meidät kiikutettiin hätäsektioon.

Synnytyspareissa lukee: korkea yläsuinen tarjonta, kiertymisestä johtuva synnytyseste, selkokielellä vauva oli väärässä asennossa. Minulle väittivät että vauva yleensä kääntyy tuohon asentoon vasta synnytyksen aikan (epäilen...). Vaadi että selvittävät asian ellei sinulla lapsi laskeudu (ehtii ihan hyvin vielä, eikös?) !! Tsemppiä hirveästi!!

Hei

sf mitta oli mulla vko 39 muistaakseni 43 cm (tai peräti 44 cm). Mulle tehtiin synnytystapa-arvio ihan senkin takia kun olin itse ollut syntyessäni 5300 g ja mieheni 4800 g, joten jättiläisvaavia kai odotettiin. Vko 39+ jotain se arvio tehtiin ja siinä saatiin tulokseksi 3800 g. Tyttö syntyi vko 42+2 (käynnistettiin) ja painoi 4340 g. Kaikki meni ok, ja oli ihan normaali synnytys, kesti n. 8 h sitten kun siis supistukset oli alkaneet, niitä jouduttiin kyllä odottamaan pitkään kun käynnistettiin.

Mulla oli sf-mitta 38cm (ei siis tuota 40 cm mutta lähellä) synnytyksen alla. Vauva ei ollut iso, painoi alle 3 kg. Mutta sf-mitta oli iso koska vauva ei ollut laskeutunut. Laskeutui synnytyksessä ja synnytys meni ihan normaalisti.

Hirveän pitkälle näyttäis annettavan mennä joillain paikkakunnilla ennenkuin käynnistetään. Eikös siellä jollain ollut rv 42+2? Meilläpäin käynnistetään, kun viikkoja on kasassa 41+5. Olipa iso tai pieni vauva tulossa.

Mulla oli sf-mitta 38 vkolla 36+6(jonka jälkeen sitä ei mitattukaan) Vauva oli pieni,3005g,mutta luulen että suuriosa oli turvotusta.sitä kun mulla oli paljon ja jokapuolella. (jalat,sormet,kasvot..) Pieni kokoiselle (olen 158cm) tuo sf-mitta oli suuri,.Kaikki sanoikin että onpas iso vatsa! Painoa kertyi 22kg koko raskausaikana. Synnytys kesti 8h.Laskeuti vasta muutama pv ennen synnytystä,joka oli 38+2 vkolla.

Kiva,että olette viitsinyt vastata.. Helpottaa hiukan tätä epävarmaa oloa..

Niin käynnistyksiä vissiin tehdään miten sattuu varmaan miten on sairaalassa tilaa ;=/

No tänään tuli kutsu äitipolille, että perjantaina vasta aika..No pakkohan se on odottaa.

Hei, minulla on yksi lapsi ja kun häntä odotin, oli sf-mitta loppuvaiheessa samaiset 41 cm. Vatsani oli TODELLA iso ja ihan kokonaan tuossa edessä, hirveä koripallo (itse olen tosi lyhyt, 157 senttiä, mulle sanottiin joskus että suuri sf-mitta voi johtua jo siitäkin että äiti on pienikokoinen). Vauva ei myöskään missään vaiheessa laskeutunut, ja synnytys jouduttiin lopulta yliaikaisuuden vuoksi käynnistämään rv 42+1. Painoarvioksi annettiin pari päivää ennen käynnistystä ultran ja käsikopelon perusteella 3700g, ja poika painoi syntyessään parin päivän kuluttua 3880g. Meillä siis painoarvio piti ihan hyvin paikkansa, vaikka en sitä uskonutkaan, kun pelkäsin että tulokas on ainakin 4500g suuren mahan perusteella.

Mulla myöskään vauva ei laskeutunut missään vaiheessa. Ponnistusvaihe siitä johtuen kuulemma kesti kauan. oli siis siihen asti tosi ylhäällä ja piti pungertaa alaspäin ennen ""varsinaista"" rupeamaa.

sf on molemmissa raskauksissa ollut suuri (40 ja 41) mutta mulla on massaa muutenkin =) Esikko oli 4060g/54cm ja kuopus 3210g/52,5cm. ja tässä toisessa tosiaan ei ollut laskeutunut joten johtui siitä.

Mulla huiteli sf-mitta koko ajan yläkäyrillä, oli lopussa 38 cm ja vauva syntyi reilun viikon lasketun ajan jälkeen. Painoarvioita tehtiin pariinkin otteeseen loppuaikana, isoin arvio oli muistaakseni nelisen kiloa ja vauvan piti mahtua hyvin alakautta. Oli raivotarjonnassa.

Synnytys jouduttiin käynnistämään raskausmyrkytysepäilyn vuoksi, tapahtui oksitosiinitipalla. Vauva syntyi hätäsektiolla 13 tunnin yrityksen jälkeen. Synnytys eteni tiettyyn pisteeseen saakka, kohdunsuu oli muistaakseni 7 cm auki, mutta vauva ei vaan laskeutunut. Jälkikäteen en sitä ihmetetellyt: paino oli 4850g ja pituus 53 cm.

Synnytyskertomusta läpikäytäessä jälkeenpäin kuulin, että lantio olisi kannattanut kuvata. Vauva ei ilmeisesti päässyt laskeutumaan suuren kokonsa ja mahdollisesti lantion vuoksi.

Alkuperäiselle: Tulethan kertomaan tänne, miten synnytys menee ja mitä äippäpolilla sanotaan. Itseäni nimittäin hirvittää seuraava vaavi (joka on tosin vasta suunnitteluasteella). Ainakin jos raskaus vaikuttaa samanlaiselta kuin edellinen, vaadin ehdottomasti että lantio kuvataan ja mahdollisesti sektiota. Olokin oli lopussa tosi tukala.

Minulla oli koko raskaudenajan suuri sf mitta.Vauva oli isokokoinen painoi 4140g eikä laskeutunut ollenkaan ja synnytys pysähtyi täysin.Poika otettiin sektiolla kun synnyttämistä oli ensin yritetty 12 tuntia.Mutta ku ei tosiaan laskeutunut ja oli vielä siihen päälle jotenkin viistossa tarjonnassa jouduin kiirreelliseen sektioon.Poika oli kuitenkin täysin terve ja hyvinvoiva.

Hei!! Minä ilmoitan perjantaina kun olen äitipolilla käynyt, että mitä ne sanoo. Tuntuu pitkältä ajalta, mutta onneksi on tuo poju kaverina niin ei aika käy niin pitkäksi.. ;=))

Sf-mittoja en muista, mut maha oli VALTAVA! Vauva ei mullakaan laskeutunut missään vaiheessa, vaikka oli raivotarjonnassa viikosta 20 lähtien. Synnytys meni sit ihan normaalisti, rv 40+4, vauva laskeutui samalla kun meni lapsivedet... että näinkin voi käydä!

Tänään äitipolilla käyty ja lapsella kaikki hyvin. Raivotarjonnassa niin kuin pitääkin. Painoarvio oli 3500g ja rv nyt 37+4 ja lääkäri oli sitä mieltä, että rv 40 paino olisi 4500g. Aika juntti, mutta toivottavasti ei isompi..
Synnytys käynnistetään laskettunaaikana, jos ei aikaisemmin ole tullut maailmaan. Toivoisin niin että tulisi aikaisemmin..

Minulla sf mitta oli muistaakseni 40cm rv 36 ja sen jälkeen ei enää mitattukkaan. Mitta oli suuri oikeastaan koko raskauden ja tuon takia jouduin sokerirasituksessa käymään mutta siinä ei ollut mitään. Kuulemma ""harvinaisen"" alhaiset tulokset. Poika syntyi sektiolla rv 38+2 ja kokoa oli tuolloin jo 4290g 52cm. Tuolloin rv 36 synnytystapa arvion ultrassa mittasivat että olisi ollut puoli kiloa pienempi.

Miten sitten päädyttiin sektioon? Minä olen miettinyt, että jos se oli jo nyt isompi niin kyllähän lapselle tulee painoa kahdessa viikossa jonkin verran.. Vai oliko sinulle ""luvattu"" sektio? Minulle ei edes ehdottanut. Sanoi, että kyllä se sieltä tulee..;=/

Onko sulla mitattu lantio? Tai siis kuvattu.. Mä kävin kuvattavana ennen synnytyksen käynnistystä. Isoa vauvaa kun povattiin (ja olikin suht iso 4060g) mut meinasivat et olis 4,6kg..

Moikka!! Ei minua ole kuvattu äitipolilla sanoi, että kyllä se sieltä tulee.. Neuvola oli tänään ja täti sanoo ettei se ole hänen mielestään kuin ehkä 4,1-2kg, kun syntyy.. Pääsis jo synnyttää niin tietäs kuka on oikeassa.. Laitan sitten vaikka viestin tänne kun olen urakasta selvinnyt..

Yhteistyössä