sexitarpeet eivät täsmää parisuhteessa, eroko ainoa vaihtoehto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoijaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoijaa..

Vieras
Eli tällainen ongelma on meidän parisuhteessa ja mies juuri tuossa ilmoitti, että on hänen mielestään turha jatkaa ja olla yhdessä kun meidän tarpeet eivät täsmää! =0. Hieman ällikällä lyötynä tässä, tosin kyllä myönnän etten ole se aloittava osapuoli kovinkaan usein. Luulen halujeni vähäisyyden olevan minipillerien syönnin tulos, koska sitä on jatkunut juuri niin kauan kun pillereitä olen popsinut. Joka tapauksessa olemme sängyssä vähintään kerran viikossa, monesti kolmekin kertaa. Mutta tämä ei ukolle passaa..
kierukkaresepti hommattu eilen, jos se sitten auttaisi tuohon haluamisasiaan..
Voihan tässä nyt olla joku muukin asia hänen mieltään painamassa, vaikka väittääkin että tuo seksin vähyys on ainoa mikä kaihertaa. Puhua varmaan joo tarvitsisi enemmän, mutta nytkin lähti ovet paukkuen ja renkaat vinkuen kun totesin sitten etten minä erota halua mutta jos minä en riitä niin sitten hänen ei auta muu kuin etsiä itselleen sellainen nainen, joka jaksaa aamuin illoin ja vielä päivälläkin.
Kiitos ja kumarrus että sain purkaa mieltäni =)

Kuulostaa ihan mun miehen puheelta. Väliä seksikerroilla on yleensä viikko, välillä kaks. Nyt en muista onko kaks vai kolme, mutta pitkältä tuntuu, vaikka itse olenkin se haluton. Tai halua ehkä olis, mutta jaksamista ei... Sitä tosi kovasti yrittää olla halukas, mutta ei kai se pakottamallakaan tule se fiilis päälle. Ennen olin jatkuvasti ainavalmis =)

Mies kun hoitaa kotona lasta, eikä juurikaan mitä kotitöitä, jotka jää mulle, niin kai sillä nyt on energiaa! Mutta kun tuo toisen asemaan asettautuminen on niin vaikeeta...

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa..:
Eli tällainen ongelma on meidän parisuhteessa ja mies juuri tuossa ilmoitti, että on hänen mielestään turha jatkaa ja olla yhdessä kun meidän tarpeet eivät täsmää! =0. Hieman ällikällä lyötynä tässä, tosin kyllä myönnän etten ole se aloittava osapuoli kovinkaan usein. Luulen halujeni vähäisyyden olevan minipillerien syönnin tulos, koska sitä on jatkunut juuri niin kauan kun pillereitä olen popsinut. Joka tapauksessa olemme sängyssä vähintään kerran viikossa, monesti kolmekin kertaa. Mutta tämä ei ukolle passaa..
kierukkaresepti hommattu eilen, jos se sitten auttaisi tuohon haluamisasiaan..
Voihan tässä nyt olla joku muukin asia hänen mieltään painamassa, vaikka väittääkin että tuo seksin vähyys on ainoa mikä kaihertaa. Puhua varmaan joo tarvitsisi enemmän, mutta nytkin lähti ovet paukkuen ja renkaat vinkuen kun totesin sitten etten minä erota halua mutta jos minä en riitä niin sitten hänen ei auta muu kuin etsiä itselleen sellainen nainen, joka jaksaa aamuin illoin ja vielä päivälläkin.
Kiitos ja kumarrus että sain purkaa mieltäni =)

Siis ihan ku mun ukko, tästä on monet riidat käyty!! Pilleritkin lopetin ja olen opetellut aloitteellisemmaksi seksiasioissa.
Luin jostain, että jotkut vain mittaavat omaa arvoaan suhteessa sillä kuinka paljon toinen haluaa seksuaalisesti. Että seksi määrittää sen sitoutuneiduuden ja rakkauden määrän yms suhteessa.
Älä ota itseesi, koittakaa puhua asiasta ja voitte sopia, että yrität tehdä useammin aloitteita.

Lopeta nyt ihmeessä nuo minipillerit ja vaihda toiseen ehkäisykeinoon...Mutta kyllä tuo 3 krt/vko kuullostaa minusta jo ihan normimäärältä... ainakin lapsiperheessä...1krt/vko menettelisi meillä poikkeustilanteissa (tosin väsyneitä tai muuten stressaavaa...). Meillä mies voisi myös haluta vaikka lähes joka päivä ja viikonloppuisin vaikka aamulla, päivällä jne...Mutta 4 lasta tuo omat esteensä asialle. Minua itseäni ei varsinaisesti haluta kuin ehkä 4krt/kk, mutta olen silti aktiivinen asiassa, koska tiedän mieheni tykkäävän...Ja joskus miehelle riittää vain se, että minä olen vain passiivinen ja hän saa hoitaa homman...Kyllä minunkin mies on sanonut, ettei kestäisi tilannetta, jossa alkaisin panttailemaan, eikä hän saisi tarpeeksi usein...toki ei nyt ehkä eroamaan alettaisi, mutta ristiriitoja siitä tulisi. Siksi olen katsonut parhaimmaksi antaa iloiten, vaikken itse mitään asiasta kostuisikaan! Kyllä se seksi on kuitenkin parisuhteen liima, vaikka toki tarvitaan paljon muutakin: puhumista, puhumista, puhumista!

Vielä lisään, että me olemme mieheni kanssa olleet parisuhdeleireillä yms. ja keskustelleet siis tosi avoimesti myös seksuaalisista tarpeista siellä. On selvää, että miehille seksi nyt vaan on (yleensä, poikkeuksiakin löytyy) keskeisempää kuin naisille. Vaikka mun mieheni on ns. kiltti, rehti ja uskollinen perheenisä, hän myöntää ajattelevansa monesti työpäivänsä aikana seksiä (onneksi minun kanssa!) ja on kyllä aina valmis, jos vähänkin ehdotan jotain...Eli yritetään me naiset myös ymmärtää miehiä tässä: heillä on yleensä erilaiset halut ihan jo varmaan fysiologisista syistä. Erikseen on tietty seksiaddiktit tai muuten pervot, joille ei mikään riitä jne...Sellainen on jo hoitoa vaativa asia!

mitä tuttujen miesten kanssa olen asiasta puhunut niin se liian vähäinen seksi tai seksin puuttuminen käytännössä kokonaan on miehille aika kova pala. Eikä kyse ole siitä että olisi pakko saada nimenomaan seksiä vaan siitä että jatkuva torjunta tai torjutuksi tulemisen pelko ja tunne siitä että ei ole (enää) haluttava ja kelvollinen, on asia joka syö itsetuntoa.
En minä ole yhtään varma että mies joka kokee seksinpuutteen raskaana asiana, olisi nimenomaan itsekäs vaan saattaa olla myös niin että hän on onneton ja kokee ettei hänestä välitetä eikä häntä haluta enää mihinkään muuhun kuin tuomaan ruokaa pöytään :|

Kiitos hyvistä ja ymmärtäväisistä vastauksista! Meilläkin on 4 lasta, joten ihan jaksamisenkin takia seksikerrat eivät voi olla sitä luokkaa kun ne olivat joskus vuosia sitten. Itseäni nyt hieman jo huvittaa tuo miesmäinen asenne; jos et anna niin jaetaan lusikat ja kiitos ja hei! Siinähän sitten selitettäisiin ihmisille että no me erottiin kun seksihalut eivät täsmänneet, toinen haluaa monta kertaa pvssä, toinen kerran viikossa! Tai lapsille selittäis et kun äiti ei nyt halinut isiä tarpeeksi..muuten kyllä meni hyvin.. No joo, huumoria vähän kehiin.. =)
Usein olenkin suostunut, vaikkei yhtään olisi huvittanut, mutta vain sen toisen mieliksi. sekin on vähän sellainen asia että itselle tulee p* fiilis kun paikat ei oikein kostu, ei pysty olemaan täysillä mukana ja tulee sellainen olo että tyydytä nyt tarpeesi siinä, minä koitan esittää että mukavaa on..

No, eiköhän tämä tästä, kun saa viskattua nuo pillerit mäkeen ja asiat puhuttua!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Usein olenkin suostunut, vaikkei yhtään olisi huvittanut, mutta vain sen toisen mieliksi. sekin on vähän sellainen asia että itselle tulee p* fiilis kun paikat ei oikein kostu, ei pysty olemaan täysillä mukana ja tulee sellainen olo että tyydytä nyt tarpeesi siinä, minä koitan esittää että mukavaa on..
!

miksi asiaan ei voi suhtautua niin että tekee rakastamalleen ihmiselle jotain josta tietää tämän pitävän ja tulevan onnelliseksi?
Miksi siihen täytyy suhtautua velvollisuutena ja ajatella olevansa joku pelkkä tyydytysväline?

ei kyllä kannata suostua jos noin vinkuu,ei ole ihme jos halut menee. mun mies onneks tajuaa et kun auttaa pyytämättä lapsen hoidossa ja kotitöissä niin mulla riittää energiaa myös seksiin. hän myös hemmottelee mua lähes päivittäin,jättää aamul töihin lähties rakkaus viestejä tms. vasta osti mulle timantti kaula riipuksen ja korvikset muuten vaa. ihana mies

Meillä ei mene halut tasan myöskään, mutta enpä mä silti ole saanut kuulla mitään erouhkauksia, kun ne harvoin kostuttaa ketään. Enemmän kaikki, myös seksielämä, on parantunut, kun mun mies kuunteli mua, ei painosta ja löytää ilos niistä muista asioista. Tyydytän toki hänet aina kun vain voin, muulla tavoin :) Mutta kiitos mun maailman ihanimman miehen, ei ikinä ole tullut tunne, että olen jotenki huono ja riittämätön... ihan toinen asenne sitä parantaa, ei tuollainen "jos ei rupee haluttaan niin sit jätän..." -uhkailu... HUH

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
!

miksi asiaan ei voi suhtautua niin että tekee rakastamalleen ihmiselle jotain josta tietää tämän pitävän ja tulevan onnelliseksi?
Miksi siihen täytyy suhtautua velvollisuutena ja ajatella olevansa joku pelkkä tyydytysväline?

Eikö tämän voisi kääntää niinkin, että miksei mies voisi ymmärtää puolestaan naisen "haluttomampaa tyyliä" ja olla vonkaamatta/kiukuttelematta kerrankin, jotta naisella olisi hyvä mieli? Miksi juuri NAISEN täytyy olla aina se rakastamaansa ihmistä miellyttävä osapuoli? Onko tämä joku tyttöjen ja naisten velvollisuus elämässä = toisten miellyttäminen vaikka hammasta purren?? Eikö mieheltä voi odottaa tällaista?

Alkuperäinen kirjoittaja hangoittelija:
Eikö tämän voisi kääntää niinkin, että miksei mies voisi ymmärtää puolestaan naisen "haluttomampaa tyyliä" ja olla vonkaamatta/kiukuttelematta kerrankin, jotta naisella olisi hyvä mieli? Miksi juuri NAISEN täytyy olla aina se rakastamaansa ihmistä miellyttävä osapuoli? Onko tämä joku tyttöjen ja naisten velvollisuus elämässä = toisten miellyttäminen vaikka hammasta purren?? Eikö mieheltä voi odottaa tällaista?

Aina? Eihän suhteessa tietenkään pitäisi olla niin, että aina vaan toista huomioidaan. Miestä voi huomioida seksillä, naista sitten (ehkä) jollain muulla

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:

Aina? Eihän suhteessa tietenkään pitäisi olla niin, että aina vaan toista huomioidaan. Miestä voi huomioida seksillä, naista sitten (ehkä) jollain muulla
Aika suppea seksielämä on, jos seksi on miehen huomionnin välinen. Ihme miehiä teillä, jotka panee teitä, vaikka näkee ilmeestä ettei toista huvita ja ihan vaan toisen mieliksi siinä makaa....

Onneks meillä seksi on yhteistä kivaa. Jos toinen haluaa enemmän, niin toki saa tehdä myös vaivaa, että saa toisen innostumaan siitä.

kukaan muu kuin sinä ei ole käyttänyt sanaa "aina", en ainakaan minä.
Mutta hyvin usein asetelma on se että suhteessa on haluton osapuoli jonka mielestä hänellä on oikeus olla haluton ja oikeus olla tulematta yhtään vastaan koko asiassa koska hän on haluton ja muiden olisi vain ymmärrettävä häntä. Ja se vastaantuleminen, jos sitä edes on, on sitten ikävä velvollisuus joka on vain pakko suorittaa jotenkin vaikka hampaat irvessä asenteella "tässä minä nyt toimin tyydytysvälineenä". sen haluavan osapuolen taas tulisi loputtomiin ymmärtää ja hyväksyä se että toinen ei halua ja viettää jopa koko loppuelämä parisuhteessa josta puuttuu kokonaan yksi osa-alue.

Aika suppea seksielämä on, jos seksi on miehen huomionnin välinen. Ihme miehiä teillä, jotka panee teitä, vaikka näkee ilmeestä ettei toista huvita ja ihan vaan toisen mieliksi siinä makaa....

tämäkin on asennekysymys osittain. Jos asennoituu niin että seksissä on kysymys toisen tarpeiden tyydyttämisestä ja se on asia jota itse ei edes halua niin sitten varmaan tilanne on juuri tuo.
Vaikka varsinaisia halua ei olisi, niin kyllä sen rakkaan ihmisen läheisyydestä voi nauttia silti eikä keskittyä ajattelemaan että "nyt tuo inhottava puoliso purkaa minuun tarpeitaan"

Onneks meillä seksi on yhteistä kivaa. Jos toinen haluaa enemmän, niin toki saa tehdä myös vaivaa, että saa toisen innostumaan siitä.

Voihan se olla miehen huomioinnin väline, vaikka se olisi muutakin.

(En tiedä voinko vastustaa kiusausta sanoa, että jos pelkää ilmeilevänsä liian happamasti, myös takaapäin on keksitty )

!

Jotenkin minulla on kyllä sellainen tuntuma, että huomattavasti tavallisempaa on kyllä nimenomaan tuo kuvaamasi ilmiö, eli että parisuhteessa se seksuaalisesti aktiivisempi osapuoli - olipa sitten mies tai nainen - joutuu tyytymään ilman oloon tai sooloseksiin. Vaikka mistäpä minä kaikkien makuuhuoneiden tapahtumia tuntisin.

Voihan se olla miehen huomioinnin väline, vaikka se olisi muutakin.

(En tiedä voinko vastustaa kiusausta sanoa, että jos pelkää ilmeilevänsä liian happamasti, myös takaapäin on keksitty )

Oot sääkin :laugh:

Eiks miehes hoksaa, et ahaa nyt tuo nainen haluaa takaapäin, olenpa kurkkaamatta naamaan, ettei tule pettymystä ku ääntelehtiikin noin :p

;)

Oot sääkin :laugh:

Eiks miehes hoksaa, et ahaa nyt tuo nainen haluaa takaapäin, olenpa kurkkaamatta naamaan, ettei tule pettymystä ku ääntelehtiikin noin :p

:D Yritän kyllä olla näyttämättä myrtsiltä. Ja kyllä siihen yleensä pystyy suhtautumaan sillain "ihan mukavaa" -tasolla vaikkei olisikaan yli-innoissaan.

Ps. Sori ap, en tiedä yhtään mitä tilanteessasi pitäisi tehdä jos mies on jo erolla uhannut/päättänyt erota, jäin taas jauhamaan tästä sivuasiasta. :ashamed:

:D Yritän kyllä olla näyttämättä myrtsiltä. Ja kyllä siihen yleensä pystyy suhtautumaan sillain "ihan mukavaa" -tasolla vaikkei olisikaan yli-innoissaan.

Ps. Sori ap, en tiedä yhtään mitä tilanteessasi pitäisi tehdä jos mies on jo erolla uhannut/päättänyt erota, jäin taas jauhamaan tästä sivuasiasta. :ashamed:

"Happamia sanoi kettu ja jatkoi syömistä"

:laugh:

Ja sori ap, kun hieman ajauduttiin. Pisti vaan hymyilyttään koodi- tekstit.

Me miehen kanssa myös monet kerrat puitu tätä samaa asiaa..tilanne myös se että mies haluaisi useammin ja että seksi on hänelle se välittämisen ele. En saa koskaan lahjoja tms. Tilanne kärjistyi lapsen ollessa pieni että mies totesi ettei vietä lapsenkaan kanssa aikaa kun ei saa seksiä tarpeeksi. Toisen kerran puhuttiin välittämisestä ym. mies totesi ihan suoraan että voisi rakastaa minua enemmän jos peitto heiluisi useammin....
Ja olen suostunut vaikka ei haluttaisikaan, teen muutakin jos mies haluaa. Kännissä mies kuitenkin aina kehittää mojovan riidan aiheesta....joskus tuntuu kiristykseltä tuollainen tai joltain kaupankäynniltä - anna enemmän niin saat lastenhoitoapua ja välittämistä...näkis vaan.

Mä ymmärrän miestä,itse kiipeen seiniä pitkin jos en saa riittävästi seksiä.
Olen lopettanut parisuhteen myös huonon seksin vuoksi,riittämättömän seksin vuoksi.
Seksi on niin tärkeä osa parisuhdetta että jos se puoli ei toimi,niin mikään muu ei toimi.

Meillä myös ollaan törmäyskurssilla.
Pahasti.
Ei kohtaa läheisyys ja seksi yhtään.

Itse tarvisin läheisyyttä ja kosketusta ollakseni halukas.
Mies tarvii seksiä osoittaakseen läheisyyttä.
Ollaan puhuttukin miten näin ollaan erillään.

Mä en "anna" kun en voi osoittaa fyysisesti kiintymystäni,sillä heti jos halaan,suukotan herää miehen halut ja olis heti päästävä painimiaan.

En siis ole osoittanut aikoihin kiintymystäni,on ollut pakollisia pussin tyhjennuksiä,mutta en ole ollut mukana.
Enkä sitä ole salannut.
En ees esittänyt halukasta.

Miksi mun pitäis suostua ja esittää muuta
eihän mieskään esitä että saisin kosketella ja halailla,ilman taka-ajatuksia.

Olen niin loppu tähän kissanhännän vetoon.

Olen myös sitä mietlä että ero paras ratkaisu.
Loppuu tä ihmeellinen kriistys seksillä.

Kumpi sitä tekee,kai molemmat.Itse en tietoisesti ainakaan.

Mut ap,teillä on ylellisesti seksiä,jos kolmasti viikossa!!
Ei puhettakaan että puutteessa äijäs olis.

Alkuperäinen kirjoittaja kiristystäkö?:
Tilanne kärjistyi lapsen ollessa pieni että mies totesi ettei vietä lapsenkaan kanssa aikaa kun ei saa seksiä tarpeeksi. Toisen kerran puhuttiin välittämisestä ym. mies totesi ihan suoraan että voisi rakastaa minua enemmän jos peitto heiluisi useammin....
Ja olen suostunut vaikka ei haluttaisikaan, teen muutakin jos mies haluaa. Kännissä mies kuitenkin aina kehittää mojovan riidan aiheesta....joskus tuntuu kiristykseltä tuollainen tai joltain kaupankäynniltä - anna enemmän niin saat lastenhoitoapua ja välittämistä...näkis vaan.

Tuon tekstin esittämä tilanne kuulostaa kyllä minustakin kiristykseltä, vaikka tietysti kokonaistilannetta ei täältä käsin tiedä.

Yhteistyössä