Seurustelu, tyttö 14v ja poika 18?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti 42v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti 42v

Vieras
Hei,
Tyttäreni 14v seurustelee 18-vuotiaan pojan kanssa. Olen keskustellut tyttäreni kanssa asiasta, ja hän on vastannut kysymyksiini. Kysyin mm. pojan kokonimeä ja vanhempien nimiä, ja kävi ilmi, että pojan äitipuoli oli kanssani samalla luokalla yläasteella.

Olen nähnyt pari kertaa nuorten tapaavan toisiaan kavereiden läsnäollessa. Ilmeisesti tyttäreni ei tätä tiedä, koska satuimme vahingossa samaan paikkaan samaan aikaan. Meno näytti silti rauhalliselta yhdessäololta, eikä esim. kukaan tunkenut kieltään toisen kurkkuun asti.

Voin sanoa, että pojan vanhemmat ovat mielestäni hyvin esimerkillisiä kasvattajina ja vanhempina. Kumpikin ovat varmasti todella luotettavia, vaikken heitä kuitenkaan niin hyvin tunnekaan.

Lapsemme rakastavat toisiaan, ja sen nyt näkee kauas. Kaikki muu on täydellistä, paitsi nuorten ikäero ja tyttäreni alaikäisyys. Kumpaakaan heistä se ei häiritse.

Tytön kertoman sekä ainakin osittain tietämieni pojan taustojen perusteella poikaystävä on ihan kunnollinen tapaus. Suhteeseen, eikä kummankaan elämään käsittääkseni kuulu seksi eikä päihteet, mutta tämä ikäasia kuitenkin hieman mietityttää. Olen kuitenkin ihan varma, että olisin tehnyt tälle jo ajat sitten lopun, jos poika ei olisi mielestäni kunnollinen. Luotan kuitenkin tyttäreeni, enkä nyt haluaisi pilata tätä suhdetta. Onkohan siihen kuitenkin syytä?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 42v;27829769:
Hei,
Tyttäreni 14v seurustelee 18-vuotiaan pojan kanssa. Olen keskustellut tyttäreni kanssa asiasta, ja hän on vastannut kysymyksiini. Kysyin mm. pojan kokonimeä ja vanhempien nimiä, ja kävi ilmi, että pojan äitipuoli oli kanssani samalla luokalla yläasteella.

Olen nähnyt pari kertaa nuorten tapaavan toisiaan kavereiden läsnäollessa. Ilmeisesti tyttäreni ei tätä tiedä, koska satuimme vahingossa samaan paikkaan samaan aikaan. Meno näytti silti rauhalliselta yhdessäololta, eikä esim. kukaan tunkenut kieltään toisen kurkkuun asti.

Voin sanoa, että pojan vanhemmat ovat mielestäni hyvin esimerkillisiä kasvattajina ja vanhempina. Kumpikin ovat varmasti todella luotettavia, vaikken heitä kuitenkaan niin hyvin tunnekaan.

Lapsemme rakastavat toisiaan, ja sen nyt näkee kauas. Kaikki muu on täydellistä, paitsi nuorten ikäero ja tyttäreni alaikäisyys. Kumpaakaan heistä se ei häiritse.

Tytön kertoman sekä ainakin osittain tietämieni pojan taustojen perusteella poikaystävä on ihan kunnollinen tapaus. Suhteeseen, eikä kummankaan elämään käsittääkseni kuulu seksi eikä päihteet, mutta tämä ikäasia kuitenkin hieman mietityttää. Olen kuitenkin ihan varma, että olisin tehnyt tälle jo ajat sitten lopun, jos poika ei olisi mielestäni kunnollinen. Luotan kuitenkin tyttäreeni, enkä nyt haluaisi pilata tätä suhdetta. Onkohan siihen kuitenkin syytä?

Kai sinä itsekin olet ollut joskus 14-vuotias? Lienet myös tuntenut 18-vuotiaita poikia?

Riippuu ihan että millaisia ihmisiä ovat. Mikäli tämä poika on kunnon jätkä, ei mikään rilluttelija, se on minusta ihan ok. Onko tyttö ikäistään kypsempi?

Minä hengailin 13-vuotiaana yhden 17-vuotiaan kanssa. Meillä oli aivan ihanaa se lyhyt aika mikä oltiin, mutta sitten minua rupesi häiritsemään meidän välimatka. Että muuten meni ihan hyvin :)

En hyväksyisi alle 16-vuotiaan seurustelua/tapailua täysi-ikäisen kanssa.

14-vuotias on vielä aivan lapsen kengissä verrattuna aikuistuvaan 18-vuotiaaseen.
Eikä toi kovin normaalia 18-vuotiaalta jätkältä ole hengailla 14-vuotiaan kanssa.
Tytön osalta en ihmettele, sillä about kaikkihan on tuon ikäisenä muka niin ikäistänsä kypsempiä jne.

14-vuotias on vielä aivan lapsen kengissä verrattuna aikuistuvaan 18-vuotiaaseen.
Eikä toi kovin normaalia 18-vuotiaalta jätkältä ole hengailla 14-vuotiaan kanssa.
Tytön osalta en ihmettele, sillä about kaikkihan on tuon ikäisenä muka niin ikäistänsä kypsempiä jne.

Olen kanssasi samaa mieltä! Tuo poika muka nyt haluaa vain rakastaa tyttyöä ja lässynlää.
Jokanen tietää mitä tuo poika haluaa!

Täysin samaa mieltä. 18v on jo aikuinen, 14v lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 42v;27829769:
Hei,

Suosittelen, että sinä teet tuolle jutulle lopun... tosin en minä takaa itseäni, etten ilmianna tätä juttua.
Itseasiassa minull taitaa olla jopa velvollisuus antaa tämä rikos ilmi.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Laitonta. Toki epäilen että kukaan lähipiiristä on tekemässä rikosilmoitusta asiasta mutta sanonpahan vaan että poika vois kyllä saada syytteen alaikäiseen sekaantumisesta, ja ikäero alkaa jo olla sellanen ettei ole kyllä mitään perusteluja että olisi millään tavalla henkisesti tai fyysisesti samalla kehitystasolla.
Muuten en näkis mitään vikaa. Jos on kunnon poika niin seurustelkoot, kunhan myös tyttö tietää ettei saa suostua mihinkään pojan ehdotuksiin jos ei itse aidosti halua.

Itse seurustelin tuon ikäisenä samalla ikäerolla ja no eihän se juttu kestänyt kovinkaan pitkään. En nyt välttämättä hätiköisi mutta seuraisin tilannetta. Onhan sekin ihan fakta juttu että tuon ikäiset pojat ovat ihan kakaroita, että saattavat tytön kanssa olla hyvinkin samalla aaltopituudella.
Omalta tytöltäni en varmaankaan hyväksyisi, ellen sitten just tuntisi poikaa/pojan vanhempia henkilökohtaisesti.

omasta kokemuksestani kun olin itse 14 ja mies oli jo 23v kun rupesimme seurustelemaan, aika kauanhan tästä kotona vanhempien kanssa keskusteltiin, mut pidettiin juttu avoimena ja nyt on 11 vuotta yhteistä taivalta takana ja kaksi lasta, sekä kolmas tulossa ;)
niin että joskus näinki, ikä on vaan numeroita, riippuu niin paljon kehitysasteesta ja asenteista..

Itsellä kohta 14v täyttävä tytär ja en kyllä hyväksyisi seurstelua 18v pojan kanssa. Täysi-ikäinen kuitenkin tuo nuori mies jo on 14vuotias vaikka olisi kuinka fyysisesti kehittynyt on kuitenkin vielä lapsi.

Itse olin 14v ja nykyinen avomieheni 18v kun aloimme seurustelemaan ja takana kohta 9v yhdessä oloa.....ja jos menet estelemään heidän suhdetta niin todennäköisesti heidän rakkautensa vain voimistuu ja pahennat vain tyttäresi ja omaa suhdetta.

Kun olin 15, "poika"kaverini oli 19 ja armeijassa. Aika moni hänen armeijakavereistaan pyöri yläasteikäisten tyttöjen kanssa. Kaikki harrasti myös seksiä. Mielestäni 18v poika on vain laillisesti aikuinen, muuten aika samaa henkistä tasoa 14-vuotiaan tytön kanssa..

Minä olen jäävi sanomaan. Aloin seurustelemaan 16-vuotiaana 22-vuotiaan kanssa. Aina ollaan oltu samalla henkisellä viivalla. Nyt 7-vuotta yhdessä, kaksi naimisissa ja yksi lapsi. Mies oli kovin tunnollinen ja kunnollinen, mutta siinäpä vasta kysymys, miten siitä varmistua...

Kun aloimme seurustelemaan mieheni kanssa, olin 15 ja mieheni 19. Nyt takana yli 30v:n yhteiselo. Kyllä suhteiden onnistuminen riippuu ihmisestä itsestään eikä ikäerosta. Avioliittokaan ei meillä ollut mikään pakko sellainen. Ensimmäinen lapsi syntyi vasta kun olin jo yli 20 ja oma kotikin oli jo rakennettu.

Uusimmat

Yhteistyössä