Seurustelu psoriaatikon kanssa mahdotonta?

• Viestiketjun aloittaja loppu lyhyeen
  • Ensimmäinen viesti
loppu lyhyeen
Voisitko seurustella kumppanin kanssa joka sairastaa psoriasista?

Tapasin miehen joka sitten kertoikin että hänellä on psori joka ei meinaa pysyä kurissa lääkkeillä vaan iho oireilee jatkuvasti jonkin verran.

Se seukkaaminen lopahti ennen kuin ehti edes alkaa

"aloittaja"
[QUOTE="okei";29278786]Miten psori vaikuttaa mihinkään?[/QUOTE]

Kaikkeenhan se vaikuttaa!!!!

Mieti jos iho on huono, niin minusta se kyllä on todella etovaa ja se muka ei vaikuttais mihinkäänkö?

"nih"
Ex:llä on jatkuvassa huonossa hoitotasapainossa oleva psori ja siihen vaikuttaa hänen runsas alkoholin käyttönsä..
Jos on jatkuvasti isoja erittäviä ja hilseileviä psoriläikkiä joka puolella kroppaa niin se on kyllä oikeesti etovaa, sano kuka mitä tahansa. Ihan takuulla tähän ketjuun tulee niitä jotka haukkuu ap:n ja kertoo miten sisin on tärkein, mutta ei ihan varmasti sellanen huonossa tasapainossa oleva psori ole kenenkään mielestä miellyttävä kumppanilla.

justiin
[QUOTE="aloittaja";29278797]Kaikkeenhan se vaikuttaa!!!!

Mieti jos iho on huono, niin minusta se kyllä on todella etovaa ja se muka ei vaikuttais mihinkäänkö?[/QUOTE]

Ainakaan minä en näe psorissa mitään etovaa. Minun entisellä miesystävällä on psori ja välillä on tosi huonossa iho.

Mutta meitä on moneen junaan ja osa jää laiturille...

"vieraana"
Ai kun kiva kuulla että olen etova :D onneksi mieheni on eri mieltä, häntä ei haittaa vaikka iho on välillä huonompi. Mutta joo voisin seurustella psoriaatikon kanssa, koska olen sellainen itsekin.

"Aloittaja"
[QUOTE="nih";29278815]Ex:llä on jatkuvassa huonossa hoitotasapainossa oleva psori ja siihen vaikuttaa hänen runsas alkoholin käyttönsä..
Jos on jatkuvasti isoja erittäviä ja hilseileviä psoriläikkiä joka puolella kroppaa niin se on kyllä oikeesti etovaa, sano kuka mitä tahansa. Ihan takuulla tähän ketjuun tulee niitä jotka haukkuu ap:n ja kertoo miten sisin on tärkein, mutta ei ihan varmasti sellanen huonossa tasapainossa oleva psori ole kenenkään mielestä miellyttävä kumppanilla.[/QUOTE]

Juuri niin!

Tää mies ei käytä alkoa paljoa, mutta psori on vaan niin hankala että iho ei pysy kunnossa ja mielestäni se vaan on niin etovaa että suhde ei tule kyseeseen.

Joopa joo
[QUOTE="nih";29278815]Ex:llä on jatkuvassa huonossa hoitotasapainossa oleva psori ja siihen vaikuttaa hänen runsas alkoholin käyttönsä..
Jos on jatkuvasti isoja erittäviä ja hilseileviä psoriläikkiä joka puolella kroppaa niin se on kyllä oikeesti etovaa, sano kuka mitä tahansa. Ihan takuulla tähän ketjuun tulee niitä jotka haukkuu ap:n ja kertoo miten sisin on tärkein, mutta ei ihan varmasti sellanen huonossa tasapainossa oleva psori ole kenenkään mielestä miellyttävä kumppanilla.[/QUOTE]

Minuun vaikuttaisi tuo runsas alkoholin käyttö kyllä...

vierass
Mulla on psori ja läikät ilmenee lähinnä päässä. Myös muualle kroppaan silloin tällöin tulee "oireita", mutta oon onnistunut aika hyvin ja nopeasti aina pääsemään niistä eroon. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että tulen pysymään sinkkuna koko loppuelämäni? :(

Hiippari
Toivottavasti AP on edes itse sitten sutjakassa kunnossa. Yhtlailla mies voisi todeta läskin olevan etovaa ja se kuitenkin pääosin on aina itseaiheutettua (sori "kaunistautumistahan" se lihominen nykyään vain on). Psorille harva mahtaa oikein mitään jos pahaks alkaa mennä. Tuurista kii.. tiedän kyllä monia naisia, joille ihosairaudet (jopa naiskaverien!) ovat kammotus vaan itse hyllytään eteenpäin ja valitetaan miesten vaatimuksista jne. Hmm?

Ihmettelen aina näitä, joille tahdosta riippumattomat syyt ovat oikeasti syy lopettaa tai jättää suhde aloittamatta.. olettaen kaiken muun olevan ok. Toki jos ihminen laiminlöisi sairauden hoitoaan tahaten eli laiskuuttaan jättäisi pesut ja rasvaukset, suolahoidot tms niin se olisi pätevä syy sittenkin.. :)

ssss
Minun miehelläni myös psoriasis. Silloin kun alkoi, niin iho oli kamala ja uskon että sinkkuna tuskin olisi naisia saanut sen ihon kanssa. Mutta sitä kesti vain muutaman kuukauden. Nyt meinaa talvisin iskeä mutta kun on jo valmiina lääkkeet niin ei paha. Välillä saattaa olla hieman punoittavia läiskiä iholla.

Onkohan mulla jotenkin korkeampi ällötyskynnys, kun mua ei ole moinen ällöttänyt. Olenkin katsellut tuota miestäni pian 14 vuotta.

Mulle merkkas eniten loistava luonne ja lämmin rakastava katse. Ei olisi tullut mieleenkään erota ihosairauden takia.

ihme jeesustelua.
Jokaisella on ja saa olla omat mielipiteensä... Joku ei seurustelisi jalattoman kanssa, joku ei läskin, joku ei tummaihoisen, joku ei psoriaatikon kanssa. Näistä kaikki, myös ne läskit, voi olla ihan itsestään riippumattomasta syystä johtuvia, mutta ei se kenestäkään huonoa ihmistä tee jos sellainen ei miellytä. Kyllä minuakin etoisi erittävät ja hilseilevät ihottumat jos oikein pahana olisi, en voi kieltää. Turha sanoa näitä "sisin on tärkein ja ei se ihmisen oma vika ole" juttuja, jos ne vaan ei nappaa ja ällöttää niin silloin se vaan on niin. On niitäkin, joita nämä ei haittaa, joten jokaiselle jotakin. Ei ole mielestäni pinnallista, kuitenkin ihmisten sairaudet ja muut tämmöiset vaikuttaa elämään aika paljon.

nooh
En mä usko että mua haittais, jos muuten natsais. En mä ulkonäön perusteella miestä muutenkaan valkkaa, vaan luonteen ja yhteensopivuuden. Ja sen, että sen kanssa on hyvä olla ja hauskaa. Tietty jos psori ei oo hyvin hoidettu, niin kannustaisin menemään lääkäriin. Mut ei se nyt este suhteelle olis.

....
Ehanaa :D Varmasti monet psorista kärsivät teinitytöt jotka tätä palstaa lukee on innoissaan näistä aloituksista...

Mutta joo, ei oo ketään minun seurustelukumppaneista haitannut, eikä ymmärtääkseni äitini miestäkään ole haitannu äipän psori. Kai sitä on niitä pinnallisiakin ihmisiä joiden mielestä sairaudet on "siis niiQ niin ällöö", mutta onneksi kaikki ei ole sellaisia :)

atoopikko
Mulla oli aikanaan seurustelun alkaessa virheetön kaunis sileä iho. Pian atopiani yllättäen paheni ja lehahti pahemmaksi kuin kenenkään näkemäni psoriaatikon: Kutisin ja olin hilseen peitossa lähes päälaelta nilkkoihin, paikoittain raapimisesta verillä. Kasvoni olivat välillä vähintään puolittain valkoisten isojen hilselaattojen peitossa.

Silloinen poikaystäväni, nykyinen mieheni, ei koskaan pitänyt minua etovana vaikka se joka paikassa olevan hilseen määrä ja jatkuva raapimiseni olivat hänestäkin ikävää. Mutta koskaan en ollut hänelle ruma tai vastenmielinen, vaan rakas ja hän oli ylpeä kauniistä tyttöystävästään. Suuri kiitos hänelle, en koskaan pitänyt itseäni etovana, oli ihoni kunto mikä hyvänsä. Tuota kesti jokusen vuoden kunnes hoitotasapaino löytyi ja iho on ollut nyt jo kymmenen vuotta lähes kunnossa.

Itkettää ajatella millaisen aarteen olen löytänyt, kun sain olla ihana itseni sairaudestani huolimatta. Huonommalla tuurilla olisi ollut vierellä toisenlainen ihminen joka olisi työntänyt minut luotaan pois.

"nih"
Ihme jeesustelua täytyy myös todeta. Kun on lakanat täynnä sitä visvaista ihoeritettä ja sohvan nojille paksu hilse ketto (imuroinnista huolimatta) niin se ei ole seurustelun kannalta parasta :kieh: eikä toista halua koskettaa kun on rupea ja visvaa joka puolella.
Se joka tossa totesi, että "kannustaisin menemään lääkäriin" news flash baby se psori vaan oireilee hoidosta huolimatta.. välillä on iho hyvä eikä psorista tietoakaan ja välillä on kuin rupisammakko paitsi vielä etovampi, eikä oikein mikään auta. Puhumattakaan psorireumasta joka oireilee useilla psoriaatikoilla.
Että ei mitenkään erityisen seksikäs sairaus.

Hmm, mielenkiintoista. Kuvitellaan normaalihko tilanne: seurustelu alkaa, tapaillaan, vietetään aikaa yhdessä. Vaatteet päällä vaikka pari-kolme ekaa viikkoa. Aivan ihana ihminen, tunteet käy jo kuumina, tuntuu että tämä on rakkautta.... Vaatteet pois, voi ei!! Hilseilevä psori!!! Tää juttu sit loppu tähän, en pysty en kykene vaikka PERSOONANA olet kaikkea mitä olen toivonut...

:rolleyes:

exällä oli se pahin
ensin en välittänyt, mutta sitten hänestä paljastui narsisti ja aloin inhoamaan kaikkea hänessä.varsinkin sängyssä desin verran hilsettä ja vitun huono omatunto.
imurointi ei auttanut...tosi äklöä, kokemus tuokin.olimme yhdessä 5v.

Yhteistyössä