Seurustelisitko ihmisen kanssa, jonka isä on ollut vankilassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tapasin aivan ihanan miehen ja ollaan tapailtu muutaman kerran. Haluisin esitellä sen vanhemmilleni, mutta pelottaa jos kaikki kaatuu kun kerron että mun isä on ollut vankilassa. Isällä on kädet tatuoitu ja niistä viimeistään arvaa. Isä ei käytä enää mitään, edes alkoholia, on tullut uskoon, mutta joitain saattaa ehkä isän raju menneisyys pelottaa. Tää mies, jota tapailen, on hyvästä perheestä. Tietää kyllä että mä oon asunut lastenkodissa, mutta kauheesti muuta ei munkaan menneisyydestä tiedä. Ollaan nyt reilu 2kk tunnettu. Uskallanko jo kertoa?

Pyh ja pöh. Mä olen ns. kunnollinen ja hyvästä perheestä ja seurustelin aikaisemmin miehen kanssa, jonka isä oli parhaillaankin vankilassa. Ei vaikuttanut juuri mihinkään.

Mitä väliä vaikka koko perhees olis ollu vankilassa tai olis deekuja/nistejä/rikollisia esim tällähetkellä... ei kai se mitään kato.. Toisin jos olette itse jokinmoinen pipsa ja pasi papunaamaa pariskunta niin ehkä sitten... mut muuten MITÄ HELKUTIN VÄLIÄ?

Ja ikää oli? Tarvitseeko aikuisen ihmisen 2 kk:n seurustelun jälkeen edes vielä esitellä kaveria vanhemmilleen?

Ja ei, mua ei häiritsisi tippaakaan se että mun seurustelukumppanin vanhemmat/vanhempi olisi ollut vankilassa, oli syynä mikä tahansa.
Eikä nykypäivänä tatuoinneista lueta mitään, ne on niin yleisiä

[QUOTE="Nope";24207366]En, ei ole tapanani olla rikollisten kanssa tekemisissä.[/QUOTE]

Eihän vankilassa viruminen välttämättä meinaa, että on rikosta tehnyt. Ainakaan moraalisessa mielessä. Ei mulle tekis tiukkaa seurustella esim. Nelson Mandelan pojan kanssa siksi, että isäpappansa ollut vankilassa.

Ei sillä ole mitään väliä, onko jonkun isä ollut vankilassa. Enemmän korvaani särähtäisi, jos on ollut lastenkodissa, mutta sekin on menneisyytä, eikä enää eletä menneisyydessä.

Yksikään mun suhteeni ei ole kaatunut siihen, että isäni on ollut vankilassa. Tuntuu ihan idioottihassulta edes ajatella niin, että se vaikuttaisi asiaan. Ei se mies ole aloittamassa suhdetta sun isäsi kanssa, vaan sun :D

Eikä lastenkotitaustanikaan ole saanut ketään kääntymään kannoiltaan.

mulla on suvussa ihminen joka on naimisissa ihmisen kanssa joka istunut vupsia vankilassa ja aivan tavalista perhe-elämää viettävät..ei se että joku istunut tarkoita että on loppuelämäkin yhtä huonoa..

Eihän vankilassa viruminen välttämättä meinaa, että on rikosta tehnyt. Ainakaan moraalisessa mielessä. Ei mulle tekis tiukkaa seurustella esim. Nelson Mandelan pojan kanssa siksi, että isäpappansa ollut vankilassa.

Ei mutta yleensä kyllä.
Oletan että nyt ollaan Suomessa vai haluaako ap ehkä valaista jos ollaan jossain muussa maassa.
Otan mielelläni vastaan esimerkkejä ihmisistä jotka on olleet syyttömänä vankilassa. Suomessa.

Mä en näe mitään estettä seurustella sellaisen ihmisen kanssa, jonka isä on tai on ollut vankilassa. Mutta ehkä mä oon poikkeus, mun oma isoisä oli paatunu rikollinen ja useaan otteeseen vankilassa. Silti mun isä ja minä ollaan ihan normaaleja.

Kerroin varmaan kk seurustelun jälkeen nykyiselle miehelleni että A) Olen kokeillut huumeita ja B) Mun isä on ollut vankilassa useasti ja muutenkin rehellisesti perhetaustaa.

Itsellä oli kivempi olla kun ei tarvi olla mitään muuta ku on. Niin ja siis ihan nykyisin ollaan naimisissa ja meillä on kolme lasta.

[QUOTE="Nope";24207416]Ei mutta yleensä kyllä.
Oletan että nyt ollaan Suomessa vai haluaako ap ehkä valaista jos ollaan jossain muussa maassa.
Otan mielelläni vastaan esimerkkejä ihmisistä jotka on olleet syyttömänä vankilassa. Suomessa.[/QUOTE]

Anneli Auer :D

En kertoisi vielä..toisaalta älä kanna turhia salaisuuksiakaan itsesi vuoksi..Mut ei tosiaan sinun häpeä ole että isäsi on ollut vankilassa, ja voit ehkä olla isästä jopa ylpeä kun on jättänyt tälläiset jutut jo taakseen ja päässyt jaloilleen?

Mä oon kans asunut lastenkodissa,isä ollut vankilassa ja tullut uskoon sen jälkeen..mut ei oo kyllä ikinä tullut mieleen että olisin salaillut asiaa.Ei se mun ongelmani oo mitä se on tehnyt,mulla on ihan oma elämä.Ja jos se olis ollu jollekin ongelma,niin ovea olisin näyttänyt.

[QUOTE="Nope";24207416]Ei mutta yleensä kyllä.
Otan mielelläni vastaan esimerkkejä ihmisistä jotka on olleet syyttömänä vankilassa. Suomessa.[/QUOTE]

Mites totaalikieltäytyjät? Ehkä jonkun mielestä suurikin rikos, mutta ei ainakaan ole tuottanut tuskaa fyysisesti, henkisesti tai materiaalisesti kellekään.

[QUOTE="Nope";24207458]Säälittävää :D
Auer on syyllinen mutta todisteet ei vaan riittäneet.[/QUOTE]

Ei vaan se todettiin oikeudessa syyttömäksi :P Ja tuli mieleen se Nils Gustafsson, vai mikä se Bodom-epäilty oli. Jotta kyllä niitä löytyy jos haluaa kaivella 8)

No tääkään asia ei ole niin musta-valkoinen, kun taas kaikki olettaa.
Periaatteessa ei häiritsisi, kun on kerta muuttunut ihminen, mutta
jos ei olisi, vaan istuisi vieläkin linnassa rikoksista, mahd huumejuttuja jne, niin se vois kyllä vaikuttaa.
En kaipaa enää minkäänlaista ylimääräistä draamaa ympärilleni enää.
Edellämainittukin saattaisi toimia, jos tämä vangin lapsi ei olisi vanhempansa kanssa enää tekemisissä.

Minunkin isäni istui linnassa aikoinaan totaalikieltäytymisestä, aviomiehelläni on ehdollinen tuomio nuoruusaikojen törppöilyistä (parinkymmenen vuoden takaa), eikä ole seurustelua tai muitakaan sosiaalisia suhteita häirinnyt.

Yhteistyössä