Seurustelen serkkuni kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loovena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loovena

Vieras
Paljon olen lukenut netistä asiasta. Suurin osa kommenteista on loukkaavia ja ihmetellään miten sairas ihminen on, ku rupeaa serkkunsa kanssa... Kerroin siskolleni ja hän hyväksyi asian. Ystäväni taas ei hyväksynyt, hän pitää asiaa kummallisena.

Tämän serkun tapasin nyt aikuisiällä ja kumpikaan asiaa ei suunnitellut, mutta nyt on käynyt näin... Mutta onko oikeasti totta, että ihmiset on näin suvattomia? Ei kait sitä laissa muuten sallittaisi.. Lapsia emme aijo tehdä, molemmilla on jo lapsiluku täynnä.. Sitä minäkää en hyväksy, että otettaisiin riski tehdä niitä "vähälahjaisia", vaikka siitäkin tutkimustuloksia on, ettei sillä olisi väliä. Itse kuitenkaan en missään nimessä halua edes harkita sitä riskiä... Mutta siis onko se niin väärin.???

Ihana, kun edes yksi hyväksyy asian :) Pelottaa vain kertoa jos saa paskaa niskaan.. Mutta uskon, että meidän rakkaus tämän asian voittaa :)) Eikä esim. työkavereille tms. tarvii kertoa et muuten ollaan serkkuja.. Mut sukuhan sitten on pahin :D

En minäkään näe mitään moraalitonta asiassa. Eteenkään, kun lapsia ei ole tarkoitus, niin se minimaalinenkin mahdollisuus suvussa esiintyvien perinnöllisten tautien kertaantumisesta poistuu.

Myös minulla on serkkuja joita en ole koskaan nähnyt, joten en todellakaan osaa pitää heitä "Lähisukuna". JA sitä paitsi miten serkut voisivat olla lähisukua, kun he eivät edes peri toisiaan...?

Onpas mainiota, ehkä vastaavat keskustelut olivat "vanhoja" ne mitä luin oli monia vuosia vanhoja... Olisiko niin, että ihmisetki kasvaa :):) Itsekkään en pidä serkkuani mitenkään läheisenä suvun kautta, hää vaan kolahti täysillä... Tiedettiin kyllä puolin ja toisin koko ajan, että ollaan serkkuja.. (siis tapasin tosiaan vasta hänet aikuisiässä sukujuhlissa)

[QUOTE="vieras";28358196]En minäkään näe mitään moraalitonta asiassa. Eteenkään, kun lapsia ei ole tarkoitus, niin se minimaalinenkin mahdollisuus suvussa esiintyvien perinnöllisten tautien kertaantumisesta poistuu.

Myös minulla on serkkuja joita en ole koskaan nähnyt, joten en todellakaan osaa pitää heitä "Lähisukuna". JA sitä paitsi miten serkut voisivat olla lähisukua, kun he eivät edes peri toisiaan...?[/QUOTE]

No lakihan on vain tekstiä paperilla. Kyse ihmisten luonnonnollisesta tunteesta että se on väärin koska ollaan liian läheisiä geneettisesti. Asia ei ole moraalinen.
Eihän tuo kehityksen antama ällötys-suoja kaikilla toimi. Joku nai lastansa eikä näe siinä paljonkaan väärää.

No, ihmiset kokee erilailla nää jutut. Mun serkkupoika ihastu ihan kunnolla muhun, mutta minä koin hänet ihan kuin veljenä vaikka ei oltu edes oltu juurikaan tekemisisssä. Pienen hetken yritin ajatella että entä jos... mutta ei pystyny, ei millään.

[QUOTE="vieras";28358273]No lakihan on vain tekstiä paperilla. Kyse ihmisten luonnonnollisesta tunteesta että se on väärin koska ollaan liian läheisiä geneettisesti. Asia ei ole moraalinen.
Eihän tuo kehityksen antama ällötys-suoja kaikilla toimi. Joku nai lastansa eikä näe siinä paljonkaan väärää.[/QUOTE]

Mitä väärää sinä "vieras" tässä näet? Mikä sinua ällöttää, mikä siinä on vastenmielistä?

[QUOTE="vieras";28358273]No lakihan on vain tekstiä paperilla. Kyse ihmisten luonnonnollisesta tunteesta että se on väärin koska ollaan liian läheisiä geneettisesti. Asia ei ole moraalinen.
Eihän tuo kehityksen antama ällötys-suoja kaikilla toimi. Joku nai lastansa eikä näe siinä paljonkaan väärää.[/QUOTE]

Väärin. Laki on muotoutunut vuosituhansien aikana ihmisten yleisten moraalisääntöjen perusteella. Eli älä tapa, älä varasta, avioliitto LÄHIsukulaisten kesken kielletty, jne.

Siis tarkoitus oli linkata tämä

"No lakihan on vain tekstiä paperilla. Kyse ihmisten luonnonnollisesta tunteesta että se on väärin koska ollaan liian läheisiä geneettisesti. Asia ei ole moraalinen.
Eihän tuo kehityksen antama ällötys-suoja kaikilla toimi. Joku nai lastansa eikä näe siinä paljonkaan väärää. "

Yhteistyössä