Seurasin lasten pulkkamäkijuttuja!!!!!!! Kaamea puhetta ala-astelaisilta

• Viestiketjun aloittaja Kauhistunut kahden äiti
  • Ensimmäinen viesti
Kauhistunut kahden äiti
Seisoin pulkkamäen laidalla ja katselin mitä meidän lapset tekee. Siinä sivussa kuulin myös eräiden lasten puheita. Lapset olivat asettumassa pulkkiinsa ennen laskemistaan, kunnes alkoivat jutella. Tytöt ja pojat arviolta 8v.

"Minttu! Niko kerto mulle vähän juttuu mitä oot tehny Sakarin kanssa!" poika nauroi hymyn virne kasvoillaan.

"Mitä muka?" Minttu vastasi.

"Oot näyttäny pim ...............Sakarille!" poika vastasi.

"Yök! En oo!!!!! Nikoko sano???" Minttu.

"Niko sano!! Oot esitelly Sakarille! Hahahahaaa mä kerron koko luokalle!" poika virnuu.

"hahahah hyi! Mä en usko sua Olli. Ei Minttu oo mitään tehny. Sä ite oot sanonu mulle, että tykkäät Mintust!" Mintun vieressä oleva tyttö sanoi.

"On on totta se on!! Niko on nähny! En hyiiiiiiii hyiiii en tykkää Mintust!! Ite rakastat Joonaa. Lotta sydän Joonaaa" poika virnuu.

Sitten Minttu tönäs pojan pulkan mäkeen. Ja pian tytötki lähti pulkalla laskemaan mäkeä alaspäin.

Aikamoisii juttuja noin nuorilta! :/ Itse vähän järkytyin. Mun lapset on 5 ja 4v. pojat ja että tollasii alkavat muutaman vuoden päästä juttelemaan! huh!

nyt hävettää.. ehkä
tuli oma lapsuus mieleen.... kun naapurin pojan kanssa vertailtiin minkä näköset kummallakin on... joo oltiin varmaan 7-8 vuotiaita.... eikä se es tuntunu mitenkään oudolta sillo. ja noita tykkäämisiä.. eikös ne nyt kuulu melkein asiaan. mäkin kuulen ton ikästen puheita päivittäin ja pojatkin myöntää kavereilleen avoimesti tykkäävänsä millo kenestäkin oman luokan tytöstä.. " tuo on mun ex.. toi on nykynen.. seuraavaksi ihastun ehkä tohon.."

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
hmph
Ihan perus juttua. Muistan omasta lapsuudestani tuollaisia juttuja.

Itse mentiin kokeilemaan naapurin pojan kanssa, mitä n*ssiminen on. Ei oltu edes koulussa vielä ja elettiin 1980-luvulla silloin. :ashamed:

3 lasta
Aika hyvin muistat heidän vuoropuhelunsa ;)

Varo vaan, kyllä ne omat mussukkasikin tulevat moisia lällättelemään eikä siinä ole mitään kauhisteltavaa. Tai kauhistele vaan rauhassa, mutta kyllä tuo on ihan normaalia.

kyllä se vika on sinussa, jos saat järkyttyä lastesi puheista.
ei mun lapset puhu noin, vaikka koulukaverinsa puhuisivatkin,koska mun lapset on kasvatettu.
Noh, voin sanoa että kaikki ei ole kasvatuksesta kiinni. Meillä vanhempi tyttö ei tuollaisia puhu vieläkään vaikka on kohta 11vuotias, mutta se on hänen luonteessaan. Nuorempi 6vuotias kyllä heittää sellaset sitten siskonsakkin puolesta, luulisin. Ei tietenkään mun aikana, koska OLEN KASVATTANUT mutta en kyllä päätäni menis pantiksi laittamaan ettei jotain tuon suuntaista suustaan päästäisi kun en ole paikalla. On niin villi ja kokeilunhaluinen luonne. Voi, voi. Olen itse töissä koulussa ja mitä kaikkea ni pikku piltit suustaan päästävätkää, ne ihan kilteimmätkin, vanhemmat ei kyllä kuuna päivänä sitä repertuaaria uskoisi hyvin kasvatetun lapsen osaavankaan.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
kyllä se vika on sinussa, jos saat järkyttyä lastesi puheista.
ei mun lapset puhu noin, vaikka koulukaverinsa puhuisivatkin,koska mun lapset on kasvatettu.
Kyllä ne lapset vaan lähtee puhumaan aika kamalalla kielellä oli heidät kasvatettu tai ei, johtuen siitä, että haluavat kuulua porukkaan.
Meillä ei kiroilla ja lapset on opetettu siihen samaan, siitä huolimatta molemmilla on ollut kausi jolloin kavereiden kanssa pääsi voimasanoja oikein olan takaa....

Alkuperäinen kirjoittaja nykyään;25549240:
Juu normaalia on. Tänkin kerrostalon pihassa lapset huuti koko kesän PILLUKARVAA!!!
Sitä pillukarvaa ei varmaan huudeltu lainkaan meidän lapsuudessa. Ainakin omastani muistan, että aina on yksi joka on vähän rohkeampi näissä asioissa kun muut ja muut tulevat perässä koska haluavat pysyä leikeissä.

Jos muistelen sitä maalaiskoulua jossa itse oli 80-luvun lopulla niin kyllä sielläkin aikamoiset jutut pyöri, silloin noita vain ei huudeltu ihan niin julkisesti kuin nyt, koska silloin oli ehkä erilainen kunnioitus aikuisiin. Tässä kohtaakin ehkä voisi katsoa aikuisia, eikä lapsia.
Se, että asioihin ei enää puututa samallailla kuin ennen. Enne jos naapuri kuuli tuollaista se sanoi lapsen vanhemmille, nykyään vaan hymistellään ja kauhistellaan.

Lapset on puhuneet tuollaisia kautta aikojen, nyt niitä vaan puhutaan julkisesti, eikä nurkan takana. Miksi näin?

"vieras"
[QUOTE="vieras";25549050]Tällä palstalla olevan opettajankin esikouluikäinen käyttää aika paljon roisimpaa kieltä.[/QUOTE]

Voi helvetti taas mikä kommentti. :headwall:

Yhteistyössä