Seurakunnan 10-synttärit: onko miten tärkeä juttu lapsille yleensä/jälkeenpäin? Mietin kun meillä olisi jo

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
menoa sovittu ja sitten olisikin esikoisella samaan aikaan noi 10-synttärit. Mietitään tässä pitäiskö se meno perua (joka on myös kiva/tärkeähkö) että esikoinen pääsee sinne 10-synttäreille????

"vieras"
Ok. En ole koskaan tuollaisesta kuullutkaan. Mutta hieno tilaisuus varmaan. Anna tytön valita minne haluaa mennä. Jos kavereita menee tuonne seurakunnan tilaisuuteen niin voi ollakkin tytölle tärkeä.

"vieras"
Luuletko että muut 10v kaverit tulevat teille vai kattomaan ilmasta esitystä ja syömään kakkua? Vaihtaisin sen omien synttärien aikaa, ei tule niin valtavaa pettymystä ja ehdottomasti kattomaan esitystä.

"alkup."
Tyttö ei osaa valita, siksi kyselen. Häntä ahdistaa kovasti kun ei voi mennä molempiin. Kaikki kaverit on kuulemma menossa kymppisynttäreille. Tuo toinen meno on vähän vaikea perua, mutta onnistunee jos oikein halutaan...

"äitivaan"
Täällä järjestää kunta ja seurakunta yhdessä 10-vuotiaille jonkun juhlan. Paitsi että viimeks ne tais olla jossain retkellä jos oikein muistan. Teatterissa tai kylpylässä vai mikähän juttu se oli. Pieni kunta, yks ikäluokka n. 60 lasta. Mutta kysy lapseltas kumpaan itse haluais mennä. Jos paljon kavereita menee srk-juhlaan niin voi tyttökin sinne haluta. Tai haluaako enemmän sinne teidän omaan menoon?

"alkup."
Siis toinen meno olisi ne seurakunnan järkkäämät 10v synttärit kaikille 2001 syntyneille.
Toinen taas olisi perheen ja ystäväperheen erääseen toiseen tapahtumaan.

Lapset omat synttärit on vasta myöhemmin.

"joku vaan"
Veikkaan, että jos kaikki kaverit menee sinne toiseen, niin saattaa olla, että juttelevat siitä paljon jälkikäteen, jos siis ollut kiva, ja sitten tyttösi saattaa harmittaa, vaikka se toinen menokin olisi kiva.

"vieras"
Meillä ei ollut lapsille (kaksoset) tärkeä ja he eivät edes esittäneet, että sinne pitäisi mennä. Senpä vuoksi synttärijuhlille menoa ei edes suunniteltu. Mutta jos teidän tytön kaverit ovat kaikki menossa, niin asia muuttuu toiseksi. Varmaan tytölle tärkeää päästää mukaan, ellei se toinen juttu ole vielä tärkeämpi.

"alkup."
Sepä se, kun se toinenkin juttu olisi tärkeä.
Paljastan nyt sitten, että olisi kylpyläreissu ystäväperheen kanssa. Ystäväperheessä on samanikäinen, samana vuonna syntynyt lapsi, joka asuu samalla paikkakunnalla, joten häneltäkin ne kekkerit jää sitten väliin (jäisi).

Reissu on jo maksettu, joten sitä ei sinänsä peruta, mutta yksi vaihtoehto olisi jättää tuo vm. 2001 lapsi kotiin (18v isosisaruksen kanssa joka ei kylpyläreissulle tahtonut lähteä meidän kanssa) siltä reissulta ja ottaa mukaan miehen lapsi meidän lapsen tilalle (hän äidillään tuolloin näillä näkymin).

Tämä vm. 2001 ei vaan tosiaan itse osaa päättää. Harmittelee kovasti, kumman tahansa joutuukin perumaan.

"joku vaan"
[QUOTE="alkup.";23475900]Sepä se, kun se toinenkin juttu olisi tärkeä.
Paljastan nyt sitten, että olisi kylpyläreissu ystäväperheen kanssa. Ystäväperheessä on samanikäinen, samana vuonna syntynyt lapsi, joka asuu samalla paikkakunnalla, joten häneltäkin ne kekkerit jää sitten väliin (jäisi).

Reissu on jo maksettu, joten sitä ei sinänsä peruta, mutta yksi vaihtoehto olisi jättää tuo vm. 2001 lapsi kotiin (18v isosisaruksen kanssa joka ei kylpyläreissulle tahtonut lähteä meidän kanssa) siltä reissulta ja ottaa mukaan miehen lapsi meidän lapsen tilalle (hän äidillään tuolloin näillä näkymin).

Tämä vm. 2001 ei vaan tosiaan itse osaa päättää. Harmittelee kovasti, kumman tahansa joutuukin perumaan.[/QUOTE]

No tuossa tapauksessa vaihdan mielipidettä ja lähdette sinne kylpylään. Harmihan se on, että molempiin ei pääse, mutta onneksi ei ole ainoa, joka ei pääse, kun se ystäväperheen lapsikaan ei menisi sinne seurakuntaan.

"vieras"
Joo, muistan kun olin itse 10 vuotias, niin meilläpäin järjestettiin kaikille sinä vuonna syntyneille 10-juhlat kaupungin teatterilla. Luulisin, että järjestäjä oli kyllä kaupunki, eikä seurakunta. Siellä oli kyllä kaikki tuttunikin koulusta ja lähi taloista. Muistan, kun tultiin isolla porukalla kotiin bussilla kaikki lähiseudun lapset. Minä olin voittanut siellä jonkun palkinnonkin. Jäi kyllä mieleen se juhla.

"vieras"
[QUOTE="alkup.";23475900]Sepä se, kun se toinenkin juttu olisi tärkeä.

Tämä vm. 2001 ei vaan tosiaan itse osaa päättää. Harmittelee kovasti, kumman tahansa joutuukin perumaan.[/QUOTE]

Ei sellasta kylpylää olekaan johon ei voisi soittaa 24 h aikasemmin ja siirtää reissua. Mutta jos tyttö ei pistä pahakseen, niin menkää kylpylään, hankalahan se on yhteistä vapaa-aikaa toisen perheen kanssa sopia.

"vieras"
Valitsisin kylpyläreissun ja jättäisin seurakunnan synttärit väliin. Kylpyläreissu kuulostaa paljon mukavammalta. Antaisin tytön itsensä tehdä lopullisen päätöksen.

"alkup."
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23476021:
toisille on toisille ei. riippuen tietty siitäkin millaiset ne synttärit on. parhaiten selviää kun kysyt lapselta mitä mieltä asiasta on
Toki kysyin, lapsi itse ei osaa päättää. On ahdistunut valinnan edessä.

"vieras"
No ei ne mitkään ihme juhlat ole ne seurakunnan 10 synttärit. Suurin osa kutsutuista jättää sinne menemättä, eivätkä ole mitkään ikimuistoisat juhlat.
Leaf Areenalle pääsee muutenkin itse maksaen, nyt seurakunta tarjoaa 10 vuotiaille.

Yhteistyössä