Seulan tulosten saaminen Jyväskylässä, kesto?

Heips,

kävin puolitoistaviikkoa sitten torstaina np-ultrassa Jyväskylässä, verikokeessa paria viikkoa aikasemmin, tiedot lähetetty Kuopioon. Nyt kauheasti jännittän tulevaa viikkoa, tuleeko soittoa äitipolilta.

Miten on, kuinka pian hälytyksen saaneet ovat tuloksensa saaneet, onko siinä mennyt se kaksi viikkoa, mitä lapuissa sanovat?

Meinaa jännitys ja pelko ottaa vallan järjestä.
 
Hei Pauliina,
Itse kävin pelkästään veriseulassa 16. viikolla. Soittivat heti verikoetta seuraavana päivänä äitiyspolilta, kun seula hälytti. (Ja sitä seuraavan päivälle sain jo ajan ultraan, jossa onneksi kaikki näytti olevan kunnossa.) Se oli siis tosi nopeaa toimintaa!
 
Tuo sinun veriseulasi on varmasti se mihin minäkin olen menossa ensi viikolla ja jos siitä tulee hälytys niin varataan aika ultraan.
Tulokset mitä nyt odottelen on nt-ultra+veriseula, jotka Jyväskylässä lähetetään Kuopioon analysoitavaksi ja tulosten saaminen kestää noin 2 viikkoa. Mulla tulee 2 viikkoa täyteen tortaina ja ajattelin vain onko hälytyksen saaneet joutuneet odottamaan sen maksimi ajan vai onko tuloksia tullut nopeamminkin. Jännittää niin, että mahassa kourii.

Ikäni takia olen osallitunut seuloihin, mutta välillä mietin oliko mitään järkeä. Pelottaa tulosten odottelu ja ajatus esim. lapsivesipuntioon joutumisesta. Olen aikasemmista lapsista alkanut supistelemaan aikasilla viikoilla ja on yksi ennenaikanen synnytyskin takana.
 
OK, en tiedäkään tuosta Kuopioon lähetettävästä mitään. Minua "käsiteltiin" vielä alle kolmekymppisenä, ja siksi ei niskaturvoketutkimusta tarjottu ollenkaan.

Tuttu tunne, että mietityttää, kannattiko ollenkaan osallistua. Ajatus oli etukäteen ihan selkeästi se, että ei se mitään hälytä kuitenkaan, niin onpa sitten varmistettu tuokin... Mutta toisin kävi, ja down-riskiä olikin kohonnut. Pääsinpä kuitenkin seulan takia kaksikin kertaa rakenneultraan, mitä täällä ei muuten tarjota. Me ei haluttu lapsivesipunktioon mennä, kun ei ultrassa mitään poikkeamaan viittaavaa näkynyt. Vaikka eihän ultralla kokonaan voida poissulkea downin syndroomaa. Ruhallisin mielin nyt kuitenkin odotetaan pikkuista.

Novelle rv 23+1
 

Yhteistyössä