seroxat ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
olen juuri saanu tietää olevani raskaana. Minulla on seroxat lääkitys paniikkihäiriöön. Kysynkin onko jollakin kokemusta ko. lääkkeestä raskauden aikana. Itse on ihan "paniikissa" lääkityksestä, josko se aiheuttaa jotain vammoja sikiölle. Neuvolaan ei voi soittaa ennen kuin huomenna. Lääkettähän ei voi edes lopettaa noin vain vaan hitaasti ja epäilen pärjäänkö ilman lääkitystä ollenkaan :(

Raskaus
Kysy lääkäriltäsi tai apteekista neuvoa ennen minkään lääkkeen käyttöä, Seroxat mukaan lukien. Jos
käytät Seroxat tabletteja ja huomaat olevasi raskaana, ota välittömästi yhteys lääkäriisi. Lääkärisi
saattaa kehottaa sinua jatkamaan Seroxat-hoitoa raskauden ajan, jos hän katsoo lääkityksen hyödyn
olevan suurempi kuin hoidosta mahdollisesti aiheutuvat riskit.
Kun Seroxat tabletteja on käytetty synnytykseen asti, on lapsissa raportoitu seuraavia oireita joko heti
tai hyvin pian syntymän jälkeen:

. univaikeudet, nytkähtelyt, jatkuva itku, ärtyneisyys, imetysongelmat, voimakas uneliaisuus,
vapinat, oksentelu, matala verensokeri, hengitysvaikeudet, tummansininen tai violetti
ihonsävy, kouristukset, jännittyneet tai liian veltot lihakset, ongelmia elimistön
lämmönsäätelyssä.
Edellä luetellut oireet menevät vähitellen ohi. Jos vauvallasi ilmenee jokin yllä mainituista oireista,
keskustele lääkärisi tai kätilön kanssa asiasta mahdollisimman pian.

pakkausselosteesta

En usko että on syytä huoleen koska raskautesi on ihan alussa ja hedelmöityksestä on kulunut muutama viikko. Seroxatia voi lääkärin valvonassa käyttää tarvittaessa koko raskauden ajan joten muutama viikko ei varmastikaan ole vahingoittanut alkiota. Ota kuitenkin hetimiten huomenaamulla yhteys neuvolaasi. Niin ja ONNEA! :hug: :flower: